Thumbnail
Απόφαση

Σε ερώτηση δημοσιογράφων για το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη διακίνηση ναρκωτικών αλλά και τη διάπραξη και άλλων έκνομων πράξεων στους χώρους του ΑΠΘ, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε:

«Ιδίως στα πανεπιστήμια για πάρα πολλά χρόνια, τα προβλήματα αυτά λύνονται από τα μέσα. Αν δηλαδή υπάρχει ένα φοιτητικό κίνημα ρωμαλέο να μπορεί να προστατεύσει τους χώρους, οι εκπαιδευτικοί, η διοίκηση κλπ, πάντοτε ξέρουμε τότε ότι τέτοια φαινόμενα δεν παρουσιάζονται». Πρόσθεσε ότι «για κακουργηματικές πράξεις μπορούν να παρέμβουν οι αστυνομικές δυνάμεις, αλλά μετά από πρόσκληση του πρύτανη….Πάντως, ποτέ δεν έχει φέρει λύση η αντιμετώπιση με αστυνομικούς τρόπους».

Οι δηλώσεις αυτές, με τις οποίες αφενός μετατίθενται οι ευθύνες για την αντιμετώπιση φαινομένων του απλού ποινικού δικαίου στο «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα», στους εκπαιδευτικούς και τη διοίκηση, και αφετέρου αναιρείται ο ρόλος των δυνάμεων τάξης, αναδεικνύουν με τον πιο εύγλωττο και ηχηρό τρόπο την άρνηση της κυβέρνησης να αναλάβει τις ευθύνες που έχει στο ακέραιο, την αδυναμία κατανόησης του προβλήματος και την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την επίλυσή του. Εξηγούν όμως γιατί η νοοτροπία αυτή, προϊόν ιδεολογικών αγκυλώσεων, δεν επέτρεψε όλα αυτά τα χρόνια την αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών που εμφανίζονται στους χώρους των πανεπιστημίων.

Αποδεικνύουν όμως κάτι ακόμη πιο ανησυχητικό. Ο Υπουργός Παιδείας φαίνεται να μη γνωρίζει το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ΑΕΙ, σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει άσυλο με την έννοια του άβατου, το οποίο μάλιστα να προστατεύει έκνομες και εγκληματικές πράξεις καθώς σύμφωνα με τον ν. 4009/2011 «Σε αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία» και δεν απαιτείται προς τούτο καμία πρόσκληση από τον Πρύτανη. Επιπλέον όμως φαίνεται να μη γνωρίζει (!?) ούτε την πρόταση που ο ίδιος έχει προτείνει στο Σχέδιο Νόμου που έχει δημοσιοποιήσει και θέσει σε διαβούλευση και η οποία αναφέρει επί λέξη: “…Επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των Α.Ε.Ι. λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις πλημμελημάτων και κακουργημάτων αυτεπαγγέλτως…”, δηλαδή μια διατύπωση λιγότερο περιοριστική από αυτό που ο ίδιος πιστεύει πως ισχύει σήμερα. Φαίνεται ότι οι ιδεολογικές αγκυλώσεις της κυβέρνησης για τη λειτουργία των ΑΕΙ και το άσυλο τη θέτουν σε καθεστώς σύγχυσης και δεν της επιτρέπουν να αντιληφθεί την πραγματικότητα.

Η έννοια του ασύλου έχει ως στόχο την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας στην έρευνα και τη διδασκαλία και της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών στα πανεπιστήμια. Δεν αποσκοπεί στο να δίνει πρόσφορο έδαφος σε φαινόμενα ασυδοσίας, ανομίας, κοινής παραβατικότητας ή βίας με ιδεολογικά προσχήματα στους πανεπιστημιακούς χώρους ούτε στο να δημιουργεί εμπόδια στην αντιμετώπισή τους. Για το λόγο αυτό τη ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ έχει ήδη εκφράσει την αντίθεσή της στην τροποποίηση της ισχύουσας διάταξης και στην επαναφορά μιας παρωχημένης έννοιας ασύλου στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση και ζητά να μην νομοθετηθεί μια διάταξη αυτής της μορφής.

Θα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να αντιληφθεί ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν έχει τα ίδια μέσα και την επιχειρησιακή δυνατότητα να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά φαινόμενα παραβατικότητας και εγκληματικότητας στους χώρους της. Η πολιτεία με τα αρμόδια όργανά της οφείλει σε συνεργασία με τις αρχές των ιδρυμάτων να προβεί σε όλες τις ενέργειες που θα προστατεύουν τις ζωές των ανθρώπων και τις ακαδημαϊκές εγκαταστάσεις. Αποτελεί όχι μόνο ευθύνη αλλά και υποχρέωση της πολιτείας η προστασία των νέων που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια αλλά και των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας που εργάζονται στους χώρους τους, από εγκληματικές πράξεις. Η πανεπιστημιακή κοινότητα και η κοινωνία το έχει αντιληφθεί και απαιτεί την παρέμβαση της πολιτείας. Ως πότε η κυβέρνηση θα βλέπει και θα ερμηνεύει την πραγματικότητα μέσα από τα παραμορφωτικά γυαλιά των ιδεοληψιών της;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα