Thumbnail
ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου για τον επανασχεδιασμό και την ανασυγκρότηση των υποστηρικτικών δομών.

Στη συνάντηση από πλευράς Υπουργείου παρευρέθησαν οι, Κασσιανός Παναγιώτης, Δ/ντης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αθανασόπουλος Γιώργος , Σύμβουλος του Υπουργού και Αθηνά Χριστοπούλου, Δ/νση Ειδικής Αγωγής.

Από πλευράς Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., ο πρόεδρος Δ. Παπαευθυμίου, η αντιπρόεδρος Σ. Γεωργακάκου, η ταμίας Μ. Μαργαρίτη και ο ειδικός Γραμματέας Β. Αναστασιάδης. Επίσης παρέστησαν η πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Αττικής Γ. Μπουλμέτη, η γενική Γραμματέας του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. Μ. Στυλίδη και ο αιρετός στο Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π  Β. Βούγιας.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο κος Κασσιανός δήλωσε ότι περισσότερο επιθυμούσε να ακούσει τις απόψεις των φορέων μας παρά να μιλήσει, διαδικασία που όπως τόνισε ο πρόεδρος της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. δεν μας βρίσκει  σύμφωνους, τονίζοντας ότι η γενική εισήγηση που παρουσιάστηκε πριν λίγο χρόνο, χαρακτηρίστηκε από ασάφειες και δημιούργησε ιδιαίτερους προβληματισμούς τόσο για την αναγκαιότητα του επανασχεδιασμού χωρίς καμία μελέτη ή έρευνα των ποιοτικών χαρακτηριστικών των δομών, όσο και για την επιτυχία του νέου μορφώματος το οποίο θα λειτουργεί σαν μία υπερδομή.

Από την πλευρά τους ο κος Κασσιανός και κος Αθανασόπουλος  υπερασπίστηκαν με έωλα επιχειρήματα την πρότασή τους, ζητώντας την κατάθεση από την πλευρά μας βελτιωτικών προτάσεων, τις οποίες δεσμεύονται να επεξεργαστούν με θετική διάθεση.

Όλα τα παρευρισκόμενα μέλη παρουσίασαν με τρανταχτά επιχειρήματα  το έργο και την προσφορά των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., σε συνθήκες δύσκολες αφού η πολιτεία ουδέποτε με σχέδιο και σοβαρότητα δεν τα υποστήριξε, τις υπάρχουσες δυσκολίες ως προς την στέγαση, τον εξοπλισμό και την υποστελέχωση στην πλειοψηφία αυτών.

Η άποψη τους  ότι οι  σχεδιαζόμενες υπερδομές των Κ.Ε.Σ.Υ.( Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., Σ.Σ.Ν., Κ.Ε.Σ.Υ.Π.,Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ.) θα στηριχθούν στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και στον εξοπλισμό των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., κρίθηκε επίσης ως σοβαρός λόγος αποτυχίας τους πριν καν την έναρξή τους.

Επίσης επισημάνθηκε από όλους ότι η υπερδομή του Κ.Ε.Σ.Υ. με τις ιδιαίτερα αυξημένες αρμοδιότητες που θα έχει είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορέσει να υποστηρίξει όπως περιγράφεται στην πρόταση το σχολείο, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και την κοινότητα, αφού στον σχεδιασμό δεν προτείνεται τίποτα για την στελέχωση με το κατάλληλο  μόνιμο προσωπικό και θα συνεχίσει να στηρίζεται στην στρεβλή αντίληψη της κάλυψης των αναγκών με αναπληρωτές.

Κρίθηκε επίσης αρνητικά ο σχεδιασμός του αυτονομημένου (ελεύθερου) σχολείου να αυτοοργανώνει τη λειτουργία του, χωρίς κεντρικό σχεδιασμό, δημιουργώντας το καθένα τις δικές του δυνατότητες ανάπτυξης έχοντας ως υποστηρικτικό βραχίονα την κοινότητα και όχι την πολιτεία.

Η συνεργατικότητα που επιδιώκεται μέσα από την νέα οργάνωση των σχολικών μονάδων κρίνεται ως θετική, χρειάζεται όμως να αναπτυχθεί η ανάλογη για το σκοπό αυτό κουλτούρα.

Πολλά επίσης θέματα που δεν διασφαλίζουν την ποιοτική αναβάθμιση των δομών και του προσωπικού τους κατατέθηκαν από το σύνολο των παρευρισκομένων με επιχειρήματα και οι εκπρόσωποι του Υπουργείου ζήτησαν να κατατεθούν γι΄ αυτά επίσημες προτάσεις.

Επίσης μας δηλώθηκε ότι το υπουργείο θα αναπτύξει διάλογο με τους εργαζόμενους στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. (σε μικρή κατά τις δηλώσεις τους κλίμακα λόγω δυσκολιών μετακίνησης), ώστε να προκύψει ένα ευρύτερο πλαίσιο θέσεων και προβληματισμών.

Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. αναγνωρίζοντας την σοβαρότητα και κρισιμότητα της πρότασης του Υ.Π.Ε.Θ. για τον επανασχεδιασμό των δομών και επειδή και στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες στο όνομα της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, που σαν στόχο είχαν ακόμη και το κλείσιμο των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., θα ζητήσει από του Περιφερειακούς Συλλόγους στις προγραμματισμένες Γενικές τους Συνελεύσεις να βάλουν το θέμα αυτό σε προτεραιότητα, ώστε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες να διαμορφώσει τις προτάσεις της.

Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε σε κάθε προσπάθεια που θα οδηγεί στην απαξίωση και συρρίκνωση των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τον κόπο τόσων χρόνων για την αναβάθμιση των παρεχόμενων από αυτά υπηρεσιών προς του μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία, τους γονείς  και την κοινότητα.

Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε κάθε θετική και επεξεργασμένη με μελέτες και έρευνα πρόταση, που θα υποστηρίζει την αναγκαιότητα αναβάθμισης και επαναξιολόγησης των δομών, δεν μπορούμε όμως να αποδεχτούμε άκριτα προτάσεις που δεν μας παρουσιάζονται ολοκληρωμένα και εμπεριέχουν πειραματισμό.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;