Α) Ζητούμε τα τμήματα όλων των σχολείων να διαμορφωθούν με βάση τις προτάσεις της ΟΛΜΕ. Δηλαδή:
1) Αριθμός μαθητών σε τμήμα Γενικής Παιδείας 20
2) Αριθμός μαθητών σε τμήμα προσανατολισμού κατευθύνσεων και επιλογών 15
3) Αριθμός μαθητών σε εργαστήριο 10
4) Έγκριση των ολιγομελών τμημάτων
Οι υπηρεσιακές μεταβολές του Ιουνίου 2017 πρέπει να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον με τα τμήματα των τάξεων των κατευθύνσεων προσανατολισμού και των επιλογών που λειτούργησαν το τρέχον σχολικό έτος. Όπου υπάρχουν τμήματα με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών ή με επαρκή αριθμό «φυσικώς αδυνάτων» ή υπάρχουν τμήματα που λειτουργούν σε μικρές αίθουσες, να διεκδικηθεί ο μικρότερος δυνατός αριθμός μαθητών, στα πλαίσια των προτάσεων του κλάδου.
Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων της ΤΕΕ και τον Διευθυντή εκπαίδευσης να μην προτείνουν σε καμία περίπτωση μείωση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υλοποιηθεί η διαδικασία του αυτόματου κόφτη τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων που ξεκίνησε φέτος με την ιδιότυπη απόφαση φοίτησης του Α΄ τετραμήνου.
Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε να διατηρηθούν τα ολιγομελή τμήματα που λειτούργησαν ή προέκυψαν το 2016-2017.
Β) Γενικό Πλαίσιο
Η οργανική (οριστική) τοποθέτηση πραγματοποιείται σε μία σχολική μονάδα με βάση τις ώρες οργανικού κενού που προκύπτουν κατ’ ελάχιστον απ’ τις μισές ώρες των ωρών του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού
Η οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε σχολική μονάδα γίνεται αποκλειστικά μόνο με τις ώρες Α΄ ανάθεσης του εκπαιδευτικού.
- Οι ώρες των οργανικών κενών υπολογίζονται ανά κλάδο και ειδικότητα με βάση τις προβλεπόμενες ώρες που πρέπει να καλύψει το σχολείο σύμφωνα με τον αριθμό μαθητών και τα τμήματα και ειδικότητες (για τα ΕΠΑΛ) που λειτουργούν, αφαιρώντας τις διαθέσιμες ώρες (πλήρες ωράριο) των εκπαιδευτικών που έχουν οριστική τοποθέτηση στο σχολείο.
- Σε μαθήματα όπως το Project ή ο ΣΕΠ, που τα δικαιούνται με Α΄ ανάθεση εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε διαφορετικούς κλάδους και ειδικότητες ή σε μαθήματα που τα δικαιούται με Α΄ ανάθεση ειδικότητα που εμπεριέχει περισσότερους του ενός κλάδου (ΠΕ12, ΠΕ17, ΤΕ01), η ανάθεση και κατανομή των ωρών μεταξύ των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνεται με τρόπο ώστε να μη παραβιάζονται οι διατάξεις των Π.Δ. 50/1996 και 100/1997. Δεν μπορεί να δημιουργούνται πλεονάσματα ή υπεραριθμίες σε αρχαιότερα τοποθετημένους εκπαιδευτικούς στη σχολική μονάδα, εκτός αν οι ίδιοι το επιθυμούν σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 100/1997. Το άρθρο 14 του ΠΔ 50/1996 αναφέρει σχετικά:
«… Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.
ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. … Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ. »
Είναι φανερό ότι:
- Η Α΄ ανάθεση του ενός κλάδου έχει την ίδια αξία με την Α΄ ανάθεση του άλλου κλάδου της ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας στα πλαίσια της ισότητας των πολιτών απέναντι στις νομικές διατάξεις.
- Ο όρος ειδικότητα είναι ευρύτερος του κλάδου μιας και σε συγκεκριμένες ειδικότητες υπάρχουν περισσότεροι του ενός κλάδοι (πχ ΠΕ12, ΠΕ17, ΤΕ01 στους Μηχανολόγους και αντίστοιχα στους Ηλεκτρολόγους, στους Ηλεκτρονικούς κλπ).
Είναι ανάγκη το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής να ενημερώσει τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για να λάβουν υπόψη τους τα παραπάνω στη σύνταξη των πινάκων Α απ’ όπου θα προκύπτουν τα κενά και πλεονάσματα των σχολικών τους μονάδων.
Για τους παραπάνω λόγους οι ώρες των μαθημάτων που τα διδάσκουν σε Α΄ ανάθεση περισσότεροι του ενός κλάδου ή ειδικότητας κατανέμονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση στη σχολική μονάδα, ανεξαρτήτως κλάδου ή ειδικότητας, με βάση την αρχαιότητα τοποθέτησης του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα.
- Στις ώρες των κενών του σχολείου πρέπει να προστίθενται και οι ώρες που προκύπτουν από εκπαιδευτικούς με μακροχρόνια μείωση ωραρίου (τουλάχιστον δύο (2) ετών), από απαλλαγή ή μείωση των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων (Διευθυντές Σχολείων, Διευθυντών Εκπαίδευσης, κ.λ.π.), αλλά και των μακροχρόνια αποσπασθέντων.
Ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία κενών πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες παραδοχές και γι’ αυτό πρέπει να επισημαίνονται:
α) Στα κενά αυτά δεν μπορούν να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί ειδικών κατηγοριών, γιατί οι ίδιοι δεν χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι και ως εκ τούτου υπεράριθμος θα κριθεί αρχαιότερος εκπαιδευτικός.
β) Τα κενά αυτού του τύπου δεν μπορούν να δοθούν για ρύθμιση υπεραρίθμων εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί κάποιος υπεράριθμος εκπαιδευτικός να άρει την υπεραριθμία του από σχολείο που είναι υπεράριθμος και να πάει σε σχολείο που θα είναι πάλι υπεράριθμος.
γ) Ο εκπαιδευτικός που θα καλύψει ένα τέτοιο κενό μπορεί να χαρακτηρίζεται ως υπεράριθμος, όμως στη ουσία καλύπτει πραγματικό κενό της σχολικής μονάδας που υπηρετεί. Έως ότου τελειώσει η θητεία ή ο λόγος της μείωσης του ωραρίου του εκπαιδευτικού που αναπληρώνει, ενδέχεται να έχει εκλείψει και η οργανική του υπεραριθμία. Είναι προφανές ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ωφελείται τόσο η σχολική μονάδα όσο και ο εκπαιδευτικός. Επίσης συμπληρωματικά μπορεί να μη θεωρείται υπεράριθμος εάν υπάρχει μικρό έλλειμμα διδακτικών ωρών σε γειτονικό σχολείο της ίδιας ομάδας, οι οποίες και θα καταγράφονται (ονοματίζονται).
Στη διαδικασία άρσης υπεραριθμίας και οριστικής τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, όλοι οι κλάδοι και οι ειδικότητες, που έχουν κοινές πρώτες αναθέσεις, έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τα κενά που αφορούν τους κλάδους αυτούς ανεξάρτητα σε ποιον κλάδο έχουν ανακοινωθεί τα κενά και τοποθετούνται με βάση τα μόριά τους.
Ο ίδιος κανόνας να ισχύει και στη διαδικασία των λειτουργικών τοποθετήσεων.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να δημοσιοποιούνται τα μόρια όλων των εκπαιδευτικών που μπαίνουν σε διαδικασία μετάθεσης (άρση υπεραριθμίας, οριστικής τοποθέτησης) Η ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθείται και στη διαδικασία των λειτουργικών τοποθετήσεων.
Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη