Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Ικαρίας Φούρνων 

   Όλοι αναγνωρίζουν ότι στα 4 έτη αρχίζει για το παιδί η εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτό, από το 1976 (νόμος 309/76, άρ. 4, παρ. 2-3, αλλά και 1566/85, άρ 3, παρ 3-4) η πολιτεία θεσμοθέτησε τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, δίνοντας τη δυνατότητα να εγγράφονται τα προνήπια και τα νήπια (4-6) στα δημόσια νηπιαγωγεία, χωρίς ωστόσο  να κατοχυρώνει την υποχρεωτικότητα που αποτελεί αίτημα χρόνων, παρ όλο που ο 1566 προέβλεπε τη σταδιακή επέκτασή της καθολικά.

   Όλα αυτά τα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων-προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 με τη μεγάλη απεργία των 6 εβδομάδων θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση για 1 έτος στο Νηπιαγωγείο. Είναι δεδομένο ότι η τυπική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα πρέπει να παρέχεται από δομές του Υπουργείου Παιδείας. Η Προσχολική Αγωγή, ως το πρώτο βήμα της εκπαίδευσης, πρέπει να υποδέχεται υποχρεωτικά όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων, καθώς, έχει αποδειχτεί τόσο επιστημονικά όσο και από την εκπαιδευτική πράξη, ότι η ανάπτυξη, η πρόοδος και η διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού έχουν καλύτερα αποτελέσματα στη δίχρονη προσχολική αγωγή έναντι της μονοετούς φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Η προσχολική αγωγή όμως δεν πρέπει να έχει χαρακτηριστικά Δημοτικού σχολείου (σχολειοποίηση), αλλά να καλλιεργεί τη συναισθηματική, τη νοητική ανάπτυξη και τη φαντασία και να συμβάλει στην κοινωνική ένταξη.

   Αντί λοιπόν να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα του κλάδου γίνεται προσπάθεια για δημιουργία πλαστών αντιθέσεων και εμφυλίου μεταξύ ΔΟΕ  και ΠΟΕ-ΟΤΑ. Αυτό όμως που πραγματικά απειλεί το εργασιακό μέλλον όλων των εργαζόμενων στους χώρους αυτούς είναι η ραγδαία ιδιωτικοποίηση, η συρρίκνωση των δημόσιων δομών, ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δημόσιες δομές φροντίδας και χιλιάδων προνηπίων από το δημόσιο Νηπιαγωγείο, η απαγόρευση των μόνιμων διορισμών, η ραγδαία χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων με τις κάθε είδους ελαστικές μορφές απασχόλησης. Η πράξη έχει αποδείξει ότι η πολιτική των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ είναι αυτή που καταστρέφει την εργασία! Όσο δεν διαμορφώνεται ενιαίο κίνημα διεκδίκησης της κάλυψης των αναγκών μας από δημόσιους φορείς, τόσο θα χειροτερεύει η εργασιακή προοπτική για τους εργαζόμενους σε όλους τους χώρους (στην περίπτωση μας, βρεφονηπιοκόμους και νηπιαγωγούς) και θα βάλλονται τα δικαιώματα παιδιών και γονιών.

 

 

Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και να καλύπτουν όλα τα παιδιά 0-4 χρόνων, όσων εργαζόμενων και ανέργων το επιθυμούν. Είναι απαράδεκτο να διώχνουν παιδιά των οποίων οι γονείς απευθύνονται στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς (έως 40.000 μένουν εκτός βρεφονηπιακών κάθε χρόνο). Κυβέρνηση και ΚΕΔΕ επιδιώκουν να μετατρέψουν τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς σε χώρους φύλαξης και να επιβάλουν την πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας, για όλες τις ημέρες του χρόνου.

 

Ο Υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση μας κοροϊδεύουν!

Ο Υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός εμπαίζουν για άλλη μια φορά την κοινωνία και τους εργαζόμενους, με τις δηλώσεις τους για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική φοίτηση μαζί με τη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, «παίζοντας» με το χρόνια ανικανοποίητο αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Στην πραγματικότητα:

  1. Ο υπουργός δηλώνει ότι δεν πρόκειται να θεσμοθετήσει την 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια και παραπέμπει την εξέταση(!) της θεσμοθέτησης της μετά από τρία χρόνια, δηλαδή μετά τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης και του ίδιου. Επαναλαμβάνει το χιλιοπαιγμένο έργο των εξαγγελιών σε βάθος 3ετίας, όπως τους 20.000 διορισμούς, προϊδεάζοντας για την τύχη των εξαγγελιών. Το 3ετές πρόγραμμα για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε αναφέρει: «Εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής με την προσθήκη ενός ακόμη έτους φοίτησης».
  2. Συνδυάζει την εξαγγελία για 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση – χωρίς το ενιαίο 12χρονο. Χρησιμοποιεί δηλαδή την εξαγγελία για το Νηπιαγωγείο για να «χρυσώσει» την πολιτική του για κατακερματισμό της εκπαίδευσης(γενική – τεχνική – κατάρτιση) με το μικρό ελιτίστικο – αριστοκρατικό λύκειο που έχει ετοιμάσει, με ένταση των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού πλέγματος, το οποίο θα συνοδεύεται από τη μαζική στροφή των 16χρονων στην κατάρτιση και τη μαθητεία. Πιο απλά, η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που σχεδιάζουν σημαίνει ένας στους δύο έφηβους να μετατραπούν σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.
  3. Η 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, σε βάθος τριετίας, συνδέεται, σύμφωνα με τις δηλώσεις Γαβρόγλου και Τσίπρα, με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Δηλαδή θα συντηρείται το σημερινό καθεστώς και πολύ χειρότερα, αν θεσμοθετηθεί έτσι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, θα λειτουργεί για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (τα προνήπια 4-5) στα πλαίσια των Δήμων. Ανοίγει ο δρόμος – με προπομπό το Νηπιαγωγείο – για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για λειτουργία της εκπαίδευσης σε ΟΤΑ αλλά και για την είσοδο των vouchers, των διδάκτρων/τροφείων, των ωραρίων και των άθλιων εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στους Δήμους και στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι μεθοδεύσεις αυτές οδηγούν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής με τη συνδρομή κουπονιών και δράσεων ΕΣΠΑ, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση δημόσιας χρηματοδότησης.

 

Διεκδικούμε:

 

- Όλα τα νήπια και προνήπια (4-6) στο δημόσιο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο. Μείωση του αριθμού των παιδιών σε 15 ανά τμήμα.

 

- Καμία κατάργηση-συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος. Όχι στο Νέο ενιαίο ολοήμερο Νηπιαγωγείο της υπ. απόφασης Φίλη. Όχι στην απόσπαση του ολοήμερου τμήματος (προαιρετικού) από το πρωινό (υποχρεωτικό).

 

- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των αναγκών στα δημόσια νηπιαγωγεία.

 

- Νέα κτίρια και σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τα δημόσια νηπιαγωγεία και για τους δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς, με κρατική χρηματοδότηση.

-Ενιαία δημόσια δωρεάν 14χρονη εκπαίδευση (ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.

 

  •  

     Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας                                                                                                                                                     

Description: Description: Description: Νέος Μάκης:Users:fotis:Desktop:σφραγίδα.tiff                                                      

    Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα