«Το πρόγραμμα της Ν. Δ. για το Δημόσιο Σχολείο, ο «εφιάλτης» του νεοφιλελευθερισμού και ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε διατεταγμένη υπηρεσία στήριξης των αντιλαϊκών - μνημονιακών επιταγών για το μέλλον της Δημόσιας Εκπ/σης».
Με ιδιαίτερη έκπληξη και οργή παρακολούθησε η εκπαιδευτική κοινότητα τις προτάσεις που ανέπτυξε ο Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης – αρχηγός του κόμματος της Ν. Δ. Κυρ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη ΔΕΘ αναφορικά με την εκπαιδευτική πολιτική που προτίθεται να ακολουθήσει, όταν και αν αναλάβει την εξουσία. Μέσα από τις δηλώσεις του αναδείχθηκε ένα βαθιά αντιδραστικό προγραμματικό σχέδιο για τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Πριν από μερικούς μήνες δημοσιοποιήθηκαν οι προτάσεις της Ν.Δ. για τη δημόσια εκπαίδευση όπου, όπως διαπιστώνεται, το περιεχόμενό τους συμβαδίζει απόλυτα με τιςπρόσφατες προτάσεις, που κατατέθηκαν από τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων για το Δημόσιο Σχολείο αλλά και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ και της Ε. Ε. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο κ. Μητσοτάκης χρημάτισε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης της κυβέρνησης Α. Σαμαρά(ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) επικυρώνοντας την απόλυση 2.500 συναδέλφων μας εκπαιδευτικών από το χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης.
Σήμερα ως αρχηγός του κόμματος της Ν. Δ. ο Κ. Μητσοτάκης παρουσιάζεται σταθερά ακραία νεοφιλελεύθερος στις απόψεις του οραματιζόμενος ένα σχολείο με «οικονομική αυτονομία» (δηλαδή να λειτουργεί με αγοραίους όρους, χορηγούς, δωρεές, συμμετοχή των γονέων κλπ.), με τη δυνατότητα να προσλαμβάνει ο Διευθυντής του σχολείου τους εκπαιδευτικούς, με αξιολόγηση – χειραγώγηση και απολύσεις για τους εκπαιδευτικούς κ.ά.
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίαςγνωστοποιώντας την προσήλωσή του στο σχέδιο μετάλλαξης του Δημόσιου Σχολείου στο Αγοραίο Ιδιωτικό Σχολείο για λίγους και εκλεκτούς δήλωσε ακόμα πως χρειαζόμαστε «μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση και διαχείριση των πόρων και στην επιλογή διδακτικού προσωπικού». Με ιταμό τρόπο απαξίωσε πλήρως το Δημόσιο Σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών που με αυταπάρνηση και κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες το υπηρετούν.
Η περιβόητη «αυτονομία» των σχολικών μονάδων περνά μέσα από την ιδιωτικοποίησή τους, αφού η χρηματοδότησή τους θα υπάγεται πλέον, όχι στον Γ. Κ. Π. του κράτους, αλλά σε ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ για τους εκπαιδευτικούς η πρόσληψη και η παραμονή τους στην εργασία τους θα εξαρτάται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και τη διαχείριση των μάνατζερ – τεχνοκρατών που θα διοικούν τα σχολεία.
Το εκπαιδευτικό μοντέλο που εισηγείται ο Κ. Μητσοτάκης εδράζεται στο τετράπτυχο: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών - απόλυση εκπαιδευτικών, εισαγωγή ιδιωτικών κεφαλαίων (χορηγοί που ενδεχόμενα θα επεμβαίνουν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών), πρόσληψη μάνατζερ ως διευθυντών των σχολείων, πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού από τις σχολικές μονάδες.
Φαίνεται ότι αμέσως μετά ακολουθεί η εισαγωγή των vouchers και η γονεϊκή επιλογή για το σχολείο που θα φοιτά το κάθε παιδί (ανάλογα με τις επιδόσεις των σχολικών μονάδων και τις επιδόσεις των μαθητών φυσικά) και έτσι κατηγοριοποιούνται απόλυτα οι σχολικές μονάδες και απογειώνονται οι ταξικοί φραγμοί.
Επιπρόσθετα, ο αρχηγός της Ν. Δ. χάιδεψε τα αυτιά πολλών πολιτών που αρέσκονται στις εύηχες, πλην κενές περιεχομένου προτάσεις, περί αριστείας δηλώνοντας ότι πρόκειται να προχωρήσει στην ίδρυση Πρότυπων Σχολείων σε κάθε περιφερειακή ενότητα «για τους καλύτερους μαθητές, αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικά σχολεία», αφού από τον εκπαιδευτικό καιάδα που προτίθεται να ρίξει την πλειοψηφία των μαθητών καταργώντας ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο πρόκειται ελάχιστοι να γλιτώσουν. Φαίνεται ότι ο Κ. Μητσοτάκης θεωρεί ότι μόνο τα ιδιωτικά σχολεία είναι για τους «καλύτερους» μαθητές, αλλά και η Δημόσια Εκπαίδευση μονάχα γι’ αυτούς πρέπει να ενδιαφέρεται, αγνοώντας επίτηδες ότι το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο του Δημόσιου Σχολείου οφείλει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του συνόλου των μαθητών της χώρας (ειδική αγωγή, αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ.).
Όσο για τους αναγκαίους μόνιμους διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα εργάζονται ως αναπληρωτές στηρίζοντας το Δημόσιο Σχολείο επεσήμανε ο αρχηγός της Ν. Δ. (στη συνέντευξή του στα Μ. Μ. Ε.) ότι: « η Δημόσια Εκπαίδευση, δεν έχει ανάγκη από προσλήψεις», παραγράφοντας πλήρως και διαστρέφοντας την αλήθεια αναφορικά με τα χιλιάδες οργανικά κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση.
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο ο Κ. Μητσοτάκης ηθελημένα και συνειδητά με τις δηλώσεις του αυτές στηρίζει και προωθεί τις επιλογές της Ε. Ε. και του Ο. Ο. Σ. Α. για την εκπαιδευτική πολιτική που οφείλουν να ακολουθήσουν οι ελληνικές κυβερνήσεις, σύμφωνα με τα υπογεγραμμένα και συμφωνημένα στο 3ο μνημόνιο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Οξύμωρο αλλά τραγικά αληθινό ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να «τρομοκρατεί» εκπαιδευτικούς και κοινωνία σε σχέση με την εκπαιδευτική πολιτική που θα ακολουθήσει όταν αναλάβει την κυβέρνηση,προκειμένου να περάσουν και να εδραιωθούν όλα όσα προβλέπει το 3ο μνημόνιο για τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Οι προτάσεις Μητσοτάκη δείχνουν περίτρανα τη δεινή θέση που έχει περιέλθει σήμερα το Δημόσιο Σχολείο ύστερα από 8 συνεχή χρόνια μνημονιακών – αντιλαϊκών επιλογών και πολιτικών που συνεχίζουν να εφαρμόζονται και από την παρούσα κυβέρνηση, όχι βέβαια με την ίδια ένταση αλλά, δυστυχώς, με την ίδια στόχευση που δεν είναι άλλη από τη σταδιακή μετάλλαξη του Δημόσιου Σχολείου στο ιδιωτικό αγοραίο σχολείο για λίγους και εκλεκτούς.
Ακόμα αναδείχθηκε ολοφάνερα η πλήρης απουσία οραματικού χαρακτήρα πρότασης για το Δημόσιο Σχολείο που θέλουμε ως εκπαιδευτικό – συνδικαλιστικό κίνημα, με τεράστιες τις ευθύνες για όλους μας και ιδιαίτερα για τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τις παρατάξεις τους.
Αλήθεια που πήγε η πρωτοβουλία της Δ. Ο. Ε. για το Σχολείο και το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε και ποια τα αποτελέσματα από τις προσπάθειες αυτές, ώστε να αρθρωθεί στοιχειωδώς ένας αντίπαλος παιδαγωγικού και μορφωτικού χαρακτήρα λόγος, από την πλευρά του συνδικάτου, ενάντια στη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που απειλεί την ίδια την ύπαρξη του Δημόσιου Σχολείου;
Ο μόνος αντίπαλος στη «μονοκρατορία» των νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων και απόψεων για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου δεν μπορεί παρά να είναι το εκπαιδευτικό – λαϊκό κίνημα και οι προτάσεις του για το αύριο και το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.να πάρει θέση και να απαντήσει εγγράφως στα νεοφιλελεύθερα καταστροφικά για τη Δημόσια Εκπ/ση «οράματα» του αρχηγού της Ν. Δ. Κυρ. Μητσοτάκη υπερασπίζοντας το Δημόσιο Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τις εργασιακές κατακτήσεις των εκπαιδευτικών.
Άμεσα να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τη Δ. Ο. Ε. για την ανάδειξη των προτάσεων των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. αναφορικά με το Σχολείο και το Νηπιαγωγείο που θέλουμε και διεκδικούμε στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων και βαθιά αντιλαϊκών εκπαιδευτικών επιλογών που ακολουθούνται από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη