Γιώργος Αγγελόπουλος
Ως ανέκδοτο κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο η ψευδής «είδηση» ότι μέλη της αντιπροσωπείας των θεσμών στην Ελλάδα εκφράζουν δυσαρέσκεια για την κατάργηση του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών.
Ως ανέκδοτο κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο η ψευδής «είδηση» ότι μέλη της αντιπροσωπείας των θεσμών στην Ελλάδα εκφράζουν δυσαρέσκεια για την κατάργηση του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών. Υπάρχουν συμπολίτες μας που πιστεύουν ως αληθινή την «είδηση» και επιχαίρουν για την παρέμβαση των θεσμών έναντι «μιας πράξης προσβολής της αριστείας» - όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε. Στο ίδιο μήκος κύματος εμφανίζονται και σχόλια σε συνεργαζόμενη με την εφημερίδα “Καθημερινή” ιστοσελίδα εκπαιδευτικής ειδησεογραφίας. Συγκεκριμένα, εμφανίζεται στις 30 Μαρτίου, μεταξύ άλλων, η επισήμανση ενός αναγνώστη που δηλώνει ότι «καλύτερα να είχαμε υπουργό Παιδείας από το εξωτερικό».
Τα παραπάνω αφορούν μια διάταξη που εδώ και χρόνια δεν εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων. Μια διάταξη που δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι έχει κάποιο παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Η πειθαρχία δεν επιβάλλεται τιμωρητικά στιγματίζοντας τους μαθητές σε δημόσια έγγραφα, αλλά κερδίζεται καθημερινά με κατανόηση, αφοσίωση, υπομονή, προσωπικό παράδειγμα και ενσυναίσθηση. Αυτή η πειθαρχία εξασφαλίζει την κοινωνική συνοχή. Το ζούμε όσοι είμαστε στην εκπαίδευση. Μας το άφησαν ως παρακαταθήκη όσοι δάσκαλοι ανά τους αιώνες μπήκαν στον κόπο να ακούσουν τους μαθητές τους πολύ πριν το σύγχρονο πλαίσιο της Αριστεράς, της Δεξιάς, του Κέντρου.
Για τον μαθητή, που τυχόν αντιμετωπίζει προβλήματα, το εκπαιδευτικό σύστημα διαθέτει εργαλεία: υποστήριξη από ειδικούς και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Η αλλαγή σχολείου δεν γίνεται βάσει της λογικής «φύγε κακό από τα μάτια μου». Γίνεται διότι αναγνωρίζουμε ότι η παραβατικότητα συνιστά αποτέλεσμα κοινωνικών συνθηκών παρά προσωπικής παθογένειας.
Ως εκ τούτου, όλοι θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε με την κ. Χριστοφιλοπούλου που επισήμανε ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής «είναι ένα μέτρο ξεπερασμένο, δεν ισχύει». Δυστυχώς όμως, διαβάσαμε την ερώτηση των 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που επιβεβαιώνουν ότι ο υποβιβασμός της διαγωγής των μαθητών εφαρμόζεται ακόμα σε ορισμένα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία! Ακολούθησε η τοποθέτηση της κ. Κεραμέως, τομεάρχη Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, που υποστήριξε ότι «οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας περί κατάργησης του χαρακτηρισμού της “διαγωγής” στα σχολεία εγείρουν σοβαρή ανησυχία για τον τρόπο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζει τη συμπεριφορά και την πειθαρχία στο σχολικό περιβάλλον».
Από τη στιγμή που η αξιωματική αντιπολίτευση προβαίνει σε μια τέτοια δήλωση, το επιχείρημα της κ. Χριστοφιλοπούλου δυστυχώς ακυρώνεται. Η κατάργηση της διαγωγής δεν μπορεί να θεωρηθεί πολιτικό πυροτέχνημα. Το αληθινά διατυπωμένο σχόλιο για «υπουργό Παιδείας από το εξωτερικό» ελάχιστα απέχει από το ανέκδοτο περί παρέμβασης των θεσμών. Στα πανεπιστήμια άλλωστε, οι υποστηρικτές του «Νόμου Διαμαντοπούλου» διατυπώνουν την παραίνεση για παρέμβαση των θεσμών ώστε να διατηρηθούν τα Συμβούλια Ιδρύματος. Έτσι όπως τίθεται πλέον το ζήτημα από την αντιπολίτευση, το διακύβευμα δεν αφορά τα ελάχιστα σχολεία που εφάρμοσαν τον χαρακτηρισμό της διαγωγής. Η ένταση της αρθρογραφίας και των σχολίων υπέρ της διατήρησης της διαγωγής δίνει την αίσθηση ότι αναφερόμαστε στη διασάλευση της καθεστηκύιας τάξης πραγμάτων και στην ανατροπή μιας ολόκληρης κοσμολογίας!
Για τους μεταφορικά ή και κυριολεκτικά συνδαιτυμόνες των κ. Σόιμπλε, Τόμσεν, Μητσοτάκη, Βενιζέλου και Σημίτη, το πρόβλημα με την παρούσα κυβερνητική πολιτική είναι ότι -παρ’ ότι πισθάγκωνα εγκλωβισμένη από το βαθύ κράτος, τα Μνημόνια, τις δικαστικές αποφάσεις, τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ, την έλλειψη τεχνογνωσίας και τους καιροσκόπους που καραδοκούν με εισοδισμό- συνεχίζει να εφευρίσκει κάποιες πολιτικές εμπέδωσης της κοινωνικής συνοχής. Όποτε αυτό συμβαίνει, κατά το κοινώς λεγόμενο ανάμεσα στους στερούμενους γλωσσικής πειθαρχίας σημερινούς εφήβους, η κυβέρνηση «το τερματίζει».
Οι θιγόμενοι καταλήγουν στην αναζήτηση «υπουργού από το εξωτερικό». Το αφήγημα στερείται κάθε αίσθησης μέτρου... Μας θυμίζει ότι η νεο-αποικιοκρατία, έστω παραλλαγμένη, δεν γνωρίζει όρια. Ως μια πάρα πολύ μικρή συμβολή στην ακύρωση αυτού του κύκλου της βίας, ως μια απειροελάχιστη προσπάθεια ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. οφείλει άμεσα να ψηφίσει την κατάργηση της διαγωγής.
Ο Γιώργος Αγγελόπουλος διδάσκει στο ΑΠΘ
Πηγή: Η Αυγή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη