Thumbnail
Στοιχεία

«Ουραγοί» είναι περιοχές με χαμηλή ανάπτυξη ή νησιά που επενδύουν στον τουρισμό, όπως η Ξάνθη, η Ροδόπη, η Ζάκυνθος και η Δυτική Αττική.

Γρεβενά, Κοζάνη, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Άρτα και Ευρυτανία αναδεικνύονται «πρωταθλητές» στον χάρτη της εκπαίδευσης για το 2014, καταγράφοντας πανελλαδικώς τα υψηλότερα ποσοστά καλών επιδόσεων από τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στον αντίποδα, «ουραγοί» είναι περιοχές με χαμηλή ανάπτυξη ή νησιά που επενδύουν στον τουρισμό, όπως η Ξάνθη, η Ροδόπη, η Ζάκυνθος και η Δυτική Αττική, η οποία βρέθηκε το 2014 στη δεύτερη χειρότερη θέση με το 17,6% των μαθητών γυμνασίων να μένουν στην ίδια τάξη ή να περνούν οριακά στην επόμενη.

Οι διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των μαθητών από νομό σε νομό, όπως αυτές καταγράφονται στην έκθεση που διενήργησε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Νίκο Παίζη, καταδεικνύουν ότι οι ανισότητες στην εκπαίδευση παραμένουν. Είναι ενδεικτικό ότι το 2014 διέκοψαν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους στην πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά 37.610 μαθητές και μαθήτριες. Εξ αυτών, το 40,9% φοιτούσε στο Επαγγελματικό Λύκειο & ΕΠΑΣ, το 34,8% στο Γυμνάσιο, το 13,0% στο Γενικό Λύκειο και το 11,3% φοιτούσε στο Δημοτικό. Την ίδια χρονιά, συνολικά 122.312 μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατέγραψαν χαμηλές επιδόσεις, καθώς είτε απορρίφθηκαν στις εξετάσεις και έμειναν στην ίδια τάξη είτε προήχθησαν οριακά στην επόμενη. Από αυτούς, το 44,6% φοιτούσε στο Γενικό Λύκειο, το 29,7% στο Επαγγελματικό Λύκειο & ΕΠΑΣ, το 24,9% φοιτούσε στο Γυμνάσιο και το 0,8% φοιτούσε στο Δημοτικό.

Στην επαγγελματική εκπαίδευση, μάλιστα, την οποία επιλέγουν κυρίως παιδιά από οικονομικά ασθενείς οικογένειες τα ποσοστά των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνονται σταθερά έως και το 2009, ενώ από το 2010 κι έπειτα παρουσιάζουν μικρή κάμψη. Το 2014 διαμορφώθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά φθάνοντας σε 66,9% στη Λευκάδα, 66,3% στη Ζάκυνθο, 63,9% στη Ροδόπη, 59,5% στην Ξάνθη, 57,9% στην Εύβοια και 57,2% στο Ρέθυμνο.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, τα υψηλότερα ποσοστά μαθητών Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ που πήραν μέρος στις τελικές εξετάσεις και προήχθησαν με βαθμό "Άριστα", "Πολύ Καλά" και "Καλά" επί του συνόλου των εγγεγραμμένων μαθητών το 2014 καταγράφονται στις γειτονικές περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και της Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα σε Γρεβενά, Κοζάνη, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Άρτα και Ευρυτανία.

Στην δεύτερη καλύτερη θέση βρίσκονται 26 περιφερειακές ενότητες: Δράμας, Καβάλας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Καστοριάς, Φλωρίνης, Λαρίσης, Μαγνησίας, Ιωαννίνων, Πρεβέζης, Αιτωλοακαρνανί-ας, Αχαΐας, Φθιώτιδος, Φωκίδος, Αργολίδος, Αρκα-δίας, Κορινθίας, Αθηνών, Ανατολικής Αττικής, Λέσβου, Χίου, Κυκλάδων και Χανίων. Στην ομάδα αυτή εντοπίζεται η πλειονότητα των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (Θεσσαλονίκη, Αχαΐα, Νομαρχία Αθηνών και Ανατολικής Αττικής).

Μέτριες εκπαιδευτικές επιδόσεις έχουν η Λευκάδα και η Εύβοια, ενώ στη δεύτερη χειρότερη θέση βρίσκονται 16 περιφερειακές ενότητες εκ των οποίων τα 7 είναι νησιά: Έβρου, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Θεσπρωτίας, Κερκύρας, Κεφαλληνίας, Ηλείας, Βοιωτίας, Λακωνίας, Μεσση-νίας, Πειραιώς, Σάμου, Δωδεκανήσου, Ηρακλείου, Λασιθίου και Ρεθύμνης.

Τέλος, η ομάδα με τις χειρότερες επιδόσεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης περιλαμβάνει 4 περιφερειακές ενότητες: Ξάνθης, Ροδόπης, Ζακύνθου και Δυτικής Αττικής. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι 4 περιοχές όπως επίσης και η Λευκάδα, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο, και Πειραιάς αποτελούν τις «γκρίζες ζώνες» της εκπαίδευσης και σε ό, τι αφορά τον δείκτη πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το προφίλ των «κακών» μαθητών
Από την έκθεση προκύπτει ότι περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν χαμηλή επίδοση έχουν: α) τα αγόρια, β) οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων & ΕΠΑΣ σε σύγκριση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γ) οι μαθητές των εσπερινών μονάδων του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου.

Επίσης, περισσότερες πιθανότητες να διακόψουν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους έχουν: α) τα αγόρια, β) οι μαθητές με μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη ηλικία φοίτησης, γ) οι μαθητές των εσπερινών μονάδων, και δ) οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων & ΕΠΑΣ σε σύγκριση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Πηγή: Χαρά Καλημέρη - Ημερήσια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»