Thumbnail
του Ιωάννη Ζάντζου

κ. Κορδή και κύριοι της επιτροπής,

Για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε μουσικά σχολεία, σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 100/1997 (ΦΕΚ 94 Α) ορίζεται ότι: . «…,  Κατά τη διενέργεια των μεταθέσεων της κατηγορίας αυτής το αρμόδιο συμβούλιο λαμβάνει υπόψη: α) για τους εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας την αποδεδειγμένη σχέση τους με τις τέχνες και τη μουσική ειδικότερα, την επιμόρφωση, την μετεκπαίδευση, την προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα μουσικά σχολεία, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα».

Με στόχο όλοι οι συνάδελφοι (και υπάρχουν αρκετοί) να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές τους στο μέλλον για την επίτευξη μετάθεσης σε μουσικό σχολείο της προτίμησής τους, τι τελικά πρέπει κάποιος να κατέχει για να τοποθετηθεί σε μια τέτοια θέση; (Βέβαια τα κριτήρια δεν είναι επακριβώς μοριοδοτούμενα αλλά, απλά σκεπτόμενα κάποιος,  μπορεί να καταλήξει σε συμπεράσματα).

 Για παράδειγμα (για μια δεδομένη προκήρυξη μαθηματικού στα μουσικά):

1) Έστω ότι κάποιος υποψήφιος Α υπερτερεί στα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έναντι ενός συναδέλφου του Β στα αρχικά θέματα που θέτει το προεδρικό διάταγμα όπως: «η σχέση με τη μουσική και η διδακτική εμπειρία στα μουσικά σχολεία», τα οποία ταυτόχρονα δεν διαθέτει ο Β και υπερτερεί επίσης σε θέματα επιμόρφωσης. Υστερεί όμως στο θέμα της ξένης γλώσσας, δηλαδή έχει πιστοποιητικό Lower ενώ ο συνάδελφος Β  proficiency, και ας υποθέσουμε ότι οι δυο υποψήφιοι ταυτίζονται στα υπόλοιπα προσόντα, τότε (πάντα σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα) ποιος θα επιλεγεί;

Βέβαια ίσως κάποιος υποθέσει ότι σε όσα και να υπερτερεί κάποιος, αν ο συνυποψήφιός του έχει για παράδειγμα ανώτερο πτυχίο στα αγγλικά τότε για τη διδασκαλία των μαθηματικών στα μουσικά σχολεία η άριστη γνώση ξένης γλώσσας και όχι απλά ένα πτυχίο τύπου Lower θεωρείται βασικό στοιχείο που μπορεί να υπερσκελίσει τα πάντα !!. Με μια προσεκτική ματιά βέβαια στο προεδρικό διάταγμα, απλά η ξένη γλώσσα εμπεριέχεται κάπου εκεί στην επιστημονική συγκρότηση!

2) Ή, αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και ο ένας έχει διδακτορικό στα παιδαγωγικά ή στη διδακτική των μαθηματικών και ο άλλος τα αντίστοιχα πτυχία αναφέρονται για παράδειγμα στην Ανάπτυξη στοχαστικών μοντέλων, τότε η επιτροπή ποιον θα θεωρήσει καταλληλότερο για να διδάξει μαθηματικά στο συγκεκριμένο τύπο σχολείου (χωρίς βέβαια να θεωρηθεί ότι η απόκτηση του διδακτορικού σε οποιοδήποτε τομέα δεν έχει την αξία του, αλλά η κάθε θέση απαιτεί τον καταλληλότερο);

3) Ή ακόμα, τόσο με την διατύπωση του νόμου 100/97 αλλά και από το γεγονός ότι στις τελευταίες προκηρύξεις (για παράδειγμα διευθυντών) και με τα λεγόμενα του υπουργού η διδασκαλία στην τάξη αποτελεί βασικό προσόν, αν κάποιος δεν έχει υπηρετήσει σε μουσικά σχολεία, γιατί να υπερτερεί από κάποιον άλλον που έχει προϋπηρεσία σε αυτά (και ας υποθέσουμε με τα ίδια υπόλοιπα προσόντα);

Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέρει και απασχολεί εκατοντάδες συναδέλφων χρόνια τώρα που εμπλέκονται σε περιπτώσεις με μη επακριβώς μοριοδοτούμενα προσόντα, όπως μεταθέσεις στα μουσικά και καλλιτεχνικά, για τις προκηρύξεις για προϊσταμένους εκπαιδευτικών θεμάτων (έχουν έρθει στην επιφάνεια περιπτώσεις κατάφορης αδικίας συναδέλφων, με την μετέπειτα βέβαια δικαστική δικαίωση αυτών),… . Δεν είναι τόσο δύσκολη η επιμέρους μοριοδότηση.

Ας μας προβληματίσει επιτέλους όλους και κυρίως τους υπεύθυνους, γιατί να χρειάζεται κάποιος να καταφεύγει σε διοικητικά δικαστήρια για να βρει το δίκιο του (με την προϋπόθεση ότι διαθέτει τα χρήματα για να καταφύγει στα δικαστήρια);

Άραγε, υπάρχουν συνάδελφοι με τέτοιες εμπειρίες;

Αν ναι, θα είχε ενδιαφέρον να ακουστούν επιτέλους όλες οι περιπτώσεις σε όλο το εκπαιδευτικό κοινό.

Περιμένω δημόσια τοποθέτηση και θα επανέλθω.

Ιωάννης Ζάντζος

Μαθηματικός, Μουσικό  σχολείο Τρικάλων

(PhD στο παιδαγωγικό ΕΚΠΑ, MSc στη Διδακτική των μαθηματικών ΕΚΠΑ,

Επιμορφωτής Β επιπέδου, ….) ,

(όχι όμως Proficiency αλλά Lower στα Αγγλικά!)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xaker-internet-kubernoxoros.jpg
Φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Χάκαρε τη Γραμματεία για να Παίρνει Πτυχίο
Το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου καταδίκασε τον 28χρονο πρώην φοιτητή, ο οποίος δικάστηκε ερήμην
Φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Χάκαρε τη Γραμματεία για να Παίρνει Πτυχίο
panelliniesb
Πανελλήνιες 2025: Τι ισχύει για την προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρίες - Η εγκύκλιος
Προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών από τις 29 Νοεμβρίου 2024 έως και τις 20 Δεκεμβρίου 2024
Πανελλήνιες 2025: Τι ισχύει για την προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρίες - Η εγκύκλιος
sleep.jpg
Τι δείχνει για την υγεία μας ο τρόπος που κοιμόμαστε
O τρόπος και η συχνότητα εναλλαγής μεταξύ φαινότυπων ύπνου σε ένα άτομο μπορεί να προσφέρει από δύο έως δέκα φορές περισσότερες πληροφορίες σχετικά...
Τι δείχνει για την υγεία μας ο τρόπος που κοιμόμαστε