Thumbnail
Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

Σχετικά με τις τοποθετήσεις - απαντήσεις των μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας και του Προέδρου του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ, κ. Κάκουρου,  στο Αρ. Πρωτ. 1/17.1.2018 υπόμνημα του Σ.Α.Ν., οφείλουμε να κάνουμε γνωστά τα εξής:

O Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, μέσω πλήθους υπομνημάτων του προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τους βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και τους εκπροσώπους τον πολιτικών κομμάτων, έχει τεκμηριώσει επιστημονικά τα επιχειρήματά του σχετικά με την ανάγκη της θεσμοθέτησης της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, του καθορισμού των ηλικιακών ομάδων που εντάσσονται στις δομές Προσχολικής Αγωγής (Παιδικοί Σταθμοί) και στις δομές Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο) και της οριοθέτησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων. Τα εν λόγω υπομνήματα, στα οποία παραθέτουμε στοιχεία διεθνών παιδαγωγικών μελετών και ευρωπαϊκών δεδομένων, καθώς και τις αποφάσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων Κρήτης και Δυτικής Μακεδονίας, είναι στη διάθεση όσων επιθυμούν να ενημερωθούν σχετικά.

Ενημερωθήκαμε για την πρόταση της Πρυτανείας ΤΕΙ Αθήνας στην κατεύθυνση συγχώνευσης του τμήματος Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και τις δύο κατευθύνσεις του τμήματος Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας, σε σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο τον περασμένο Οκτώβριο. Το γεγονός, ωστόσο, πως δεν ενημερωθήκαμε για την εξέλιξη, τροποποίηση και τελική μορφή της πρότασης, δεν καθιστά την παραπάνω πρόταση αναληθή ή μη υπαρκτή, εφόσον αυτή δημοσιοποιήθηκε.

Κατηγορούμαστε για αναχρονιστικές ιδέες και αντιλήψεις, κάνοντας χρήση του όρου «βρεφονηπιοκόμοι» και «βρεφονηπιοκομία». Οφείλουμε, ωστόσο, να επισημάνουμε πως μπορεί η ονομασία να μη χρησιμοποιείται πλέον στο εν λόγω τμήμα και στους αποφοίτους της, χρησιμοποιείται όμως σε όλες τις δημόσιες προκηρύξεις των σχετικών θέσεων εργασίας.

Εκφράσαμε την αντίθεση των μελών του Συλλόγου μας στην προοπτική ένταξης  του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο Τμήμα Οικονομικών, Διοικητικών και Κοινωνικών Σπουδών του νεοϊδρυθέντος Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ενώ στο αρχικό κείμενο του Νομοσχεδίου, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, εντάσσεται στο τμήμα Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας, καθώς και της υπαγωγής του στο 1ο επιστημονικό πεδίο, επισημαίνοντας τη σύγχυση που θα προκληθεί, εγείροντας ζητήματα επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων. Στο πλαίσιο αυτό, προτείναμε τη μετονομασία του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής σε Τμήμα Βρεφονηπιακής Αγωγής και Φροντίδας, σε μία προσπάθεια να καταστεί σαφής η ηλικιακή ομάδα που απευθύνεται το Πρόγραμμα Σπουδών της Προσχολικής Αγωγής και να υπάρξει διακριτό επαγγελματικό πλαίσιο εργασίας.

Ως Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, που απαρτίζεται από νηπιαγωγούς της τάξης, θεωρούμε σημαντικό να προτείνουμε λύσεις προς άμβλυνση των αντιθέσεων και εντάσεων που έχουν προκύψει. Εφόσον ο όρος «βρεφονηπιακή» δεν ικανοποιεί τους εκπροσώπους του αντίστοιχου κλάδου, δεν διαφωνούμε στην ύπαρξη άλλης ονομασίας, η οποία όμως να εμπεριέχει τους όρους της φροντίδας και της αγωγής για τις ηλικίες 0-4.

Θα θέλαμε να τονίσουμε προς πάσα κατεύθυνση πως η προάσπιση της δημόσιας δωρεάν προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και της παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στο σύνολο των νηπίων 4-6, καθώς και το αίτημα για διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών ΠΕ60, όχι μόνο δεν αποτελεί συντεχνιακή αντίληψη αλλά είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγικά ομαλή και ορθή μετάβαση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας στο Δημοτικό Σχολείο. Οι αναφορές στο αυτοδιοίκητο της ακαδημαϊκής κοινότητας, θα έπρεπε να λαμβάνουν υπόψη πως βασικός σκοπός του αυτοδιοίκητου της ακαδημαϊκής κοινότητας (με το οποίο συμφωνούμε απόλυτα), είναι η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, του διαλόγου, της έρευνας, από εξαρτήσεις και κάθε λογής εξουσίες. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνεται επίκληση του αυτοδιοίκητου με τη λογική του «δε δικαιούστε να ομιλείτε», ιδίως όταν η όποια αντιπαράθεση απόψεων γίνεται μεταξύ εκπαιδευτικών. 


Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

diokseis_ekpaideutikon
Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας: Κινητοποιήσεις ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις για τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή
Οι εκπαιδευτικοί της Κέρκυρας αντιδρούν στις πειθαρχικές κλήσεις λόγω συμμετοχής στην απεργία-αποχή
Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας: Κινητοποιήσεις ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις για τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή
Monimoi dikastiria
ΕΣΔΙ: Διορίζονται 235 γραμματείς στα δικαστήρια (ονόματα)
Τα αποτελέσματα αφορούν τον γραπτό και προφορικό διαγωνισμό που πραγματοποίησε η ΕΣΔΙ για την εισαγωγή 350 δικαστικών υπάλληλων που θα λάβουν θέσεις...
ΕΣΔΙ: Διορίζονται 235 γραμματείς στα δικαστήρια (ονόματα)
ερασ
4ου ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου: Erasmus + KA122 «Ενεργός πολίτης και δημοκρατία στο σχολείο»
Μέσω του προγράμματος, το σχολείο έχει την ευκαιρία να αναπτύξει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και να ενισχύσει την ευρωπαϊκή διάσταση στην...
4ου ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου: Erasmus + KA122 «Ενεργός πολίτης και δημοκρατία στο σχολείο»