Thumbnail
Απάντηση στον εκπρόσωπο των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της  Γ  ΕΛΜΕ-Θ στο κείμενο του περί  της μαθητείας και τη θέση του ΠΑΜΕ.

Πρέπει αρχικά να πούμε πως από την αρχή οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ τοποθετήθηκαν ολοκληρωμένα και πεντακάθαρα απέναντι στο θεσμό της μαθητείας χωρίς αστερίσκους και προτάσεις για ρετουσάρισμα της αντιλαϊκής πολιτικής (http://edupame.gr).

Ανάμεσα στα άλλα στην τοποθέτησή μας τονίζαμε «Η πιο αποφασιστική προώθηση της μαθητείας, στα πλαίσια της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δεν είναι ένα γεγονός ξεκομμένο από τους γενικότερους σχεδιασμούς, αλλά και τους προβληματισμούς, που έχουν τα αστικά επιτελεία για την Επαγγελματικής Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Το ζήτημα της λεγόμενης «αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» είναι παρόν σε όλα τα κείμενα της Ε.Ε., στις εκθέσεις της Κομισιόν και στα κείμενα του ΟΟΣΑ.

Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2016) αφού πιστώνει στην κυβέρνηση τα «θετικά βήματα» που έχουν γίνει έως τώρα στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης(!!), δίνει την κατεύθυνση για το τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα.  Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Το εθνικό στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της ΕΕΚ (Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση) θα περιλαμβάνει μέτρα με σκοπό»:

Την καλύτερη εναρμόνιση της παροχής ΕΕΚ με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τη βελτίωση της συνεργασίας με τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Την προώθηση μηχανισμών απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ώστε να αντιμετωπίζονται οι μελλοντικές ελλείψεις δεξιοτήτων.

Την αύξηση του αριθμού σπουδαστών και αποφοίτων που συμμετέχουν σε προγράμματα μαθητείας μέσω της αναμόρφωσης των εν λόγω προγραμμάτων για 150 ειδικότητες και επαγγέλματα.

Την ανάπτυξη και εφαρμογή τόσο των προγραμμάτων μαθητείας για αποφοίτους δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας ΕΕΚ (ΕΠΑΛ και σχολές ΙΕΚ) όσο και της πρακτικής κατάρτισης σε ναυτικές ακαδημίες.

Οι παραπάνω προτεραιότητες έχουν αρκετά επείγον χαρακτήρα για το κεφάλαιο. Γι΄ αυτό το λόγο, οι παραπάνω σχεδιασμοί, υλοποιούνται με θρησκευτική ευλάβεια από όλες τις κυβερνήσεις της αστικής διαχείρισης!! Για το λόγο αυτό άλλωστε και σε νομοθετικό επίπεδο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ (ν.4386/2016) ακολουθεί κατά πόδας την κυβέρνηση των Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ (ν.4186/2016).

Στην ουσία δημιουργούν το έδαφος ώστε το ΕΠΑΛ – με τη σημερινή του μορφή – να μοιάζει πιο πολύ με χώρο κατάρτισης παρά με σχολείο!!  Το 3ο μνημόνιο που συνυπέγραψαν μαζί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μαζί με την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ προβλέπεται ξεκάθαρα η ακόμα πιο στενή πρόσδεση της ΕΕΚ με τις ανάγκες των εργοδοτών, τις συμπράξεις με επιχειρηματίες και ομίλους, τη γενίκευση της μαθητείας, την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία και ιδιωτική χρηματοδότηση της.

Η κυβερνητική επιχειρηματολογία αλλά και οι θέσεις των συνδικαλιστικών δυνάμεων που στηρίζουν τη στρατηγική της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας, με φιλελεύθερες ή σοσιαλδημοκρατικές παραλλαγές,  υποστηρίζουν, σε γενικές γραμμές ότι: «Η καλύτερη σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τη αγορά θα –θωρακίσει- τους μελλοντικούς εργαζόμενους, θα συμβάλει στη μείωσης της ανεργίας, θα αναβαθμίσει τα ΕΠΑΛ και θα κατοχυρώσει τους εκπαιδευτικούς που θα εμπλέκονται στην όλη διαδικασία».  

Ειδικά η ηγεσία της ΟΛΜΕ με τη θέση που διαμόρφωσε, και σήμερα υπερασπίζεται, για την Επαγγελματική εκπαίδευση, άνοιξε το δρόμο για τις αντιδραστικές αλλαγές που σήμερα υλοποιούνται.  Η θέση της ΟΛΜΕ, έτσι όπως καταγράφεται από τον Ιούνιο του 2006 και επιβεβαιώνεται στις τελευταίες αποφάσεις των συνεδρίων της, με την από κοινού υπερψήφιση της από τις δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, μεταξύ άλλων, είναι η δημιουργία «μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η δημιουργία μίας και μόνο δομής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μετά το Γυμνάσιο(!!)». Επί της ουσίας συμφωνεί με τη στρατηγική της Ε.Ε. για την επαγγελματική εκπαίδευση, για το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό της, με την πρόωρη κατάρτιση, από τα 15 χρόνια, των μαθητών, κυρίως των φτωχών λαϊκών οικογενειών.

Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η ηγεσία των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για τη θέση αυτή. Όσο και να «σκίζουν τα ιμάτια τους» σήμερα ότι, «το Υπουργείο κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση». Από κοινού με τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού συνδιαμόρφωσαν και υιοθέτησαν τη συγκεκριμένη πρόταση, όπου μέρος της  έρχεται τώρα το Υπουργείο και υλοποιεί.»

Ακριβώς επειδή έχουν αυτή τη θέση, ακόμη και σήμερα οι Παρεμβάσεις εξ ονόματος του συναδέλφου Σπανούδη μας λένε καθαρά: «ΝΑΙ στο 4ο μεταλυκειακό έτος. Είναι αναγκαίο να υπάρξει σε αυτή τη συγκυρία, με πρακτική άσκηση δυο μέρες εβδομαδιαία και τις υπόλοιπες να συμπληρωθούν τα μαθήματα ειδικότητας ..». Η κριτική προς την κυβέρνηση αφορά κυρίως τους όρους που θα λειτουργεί το  μεταλυκειακό έτος  – τάξη μαθητείας και όχι τις ουσιαστικές στοχεύσεις που έχει η όλη διαδικασία.

Αλήθεια δεν γνωρίζουν σε ποιο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον κάνουν τις προτάσεις τους και σε ποιους απευθύνονται ή έχουν ακόμη αυταπάτες για το ρόλο τους;

Και ενώ γνωρίζουν την ξεκάθαρη θέση μας, την οποία αναφέραμε και στο τελευταίο Δ.Σ, επειδή τους κατηγορήσαμε ότι  κάνοντας προτάσεις διαχείρισης του 4ου έτους, αντικειμενικά ανοίγουν τον δρόμο της μαθητείας παρά τις όποιες επιμέρους διαφοροποιήσεις και επειδή  δεν πέρασε η πρότασή τους, μας λασπολογούν ασύστολα μέσω του συναδέλφου Σπανούδη

Μετά από αυτές τις απαραίτητες διευκρινήσεις ας κρίνουν οι συνάδελφοι ποιοι είναι fun με τις άλλες δυνάμεις, ποιοι κουβαλούν νερό για την κυβέρνηση και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό.

Διεκδικούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο ΑΜΕΣΑ:

  1. Απόσυρση του σχεδίου εφαρμογής μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας.

Το σχολείο και ο σύλλογος διδασκόντων δεν πρέπει να αναλάβει το ρόλο του διαμεσολαβητή με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας. Τα σχολεία δεν πρέπει να μετατραπούν σε γραφεία ευρέσεως εργασίας.

  1. Η εργασιακή – επαγγελματική πρακτική άσκηση των αποφοίτων να γίνεται μετά την ολοκλήρωση του σχολείου, με ευθύνη του κράτους, χωρίς περιορισμούς και κριτήρια και για όσους το επιθυμούν.

Το σχολείο πρέπει να αναλαμβάνει μόνο το κομμάτι της καθαρά εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, με εκπαιδευτικούς που θα έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Το κομμάτι του ελέγχου και της εποπτείας είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των αρμόδιων Υπουργείων αλλά και των αντίστοιχων εποπτικών μηχανισμών.

  1. Η πρακτική άσκηση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ δεν πρέπει να έχει τη μορφή της δουλειάς χωρίς δικαιώματα.  Οι απόφοιτοι να μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση η οποία θα είναι δεμένη με την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει προηγηθεί και έχει ολοκληρωθεί με την αποφοίτηση. Αυτή να αποτελεί διαδικασία βαθύτερης γνώσης της ειδικότητας και όχι να αξιοποιούνται οι πρακτικάριοι από τους εργοδότες σαν φθηνά εργατικά χέρια.

  2. Για όλη τη διάρκεια της πρακτικής, να υπάρχει ασφάλιση και πληρωμή µε βάση την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Όχι στον υποκατώτερο μισθό που εισάγεται,  τη φθηνή εργασία για τις επιχειρήσεις.

  3. Κατάργηση κάθε είδους πιστοποίησης και εξετάσεων μετά την πρακτική. Κανένα εμπόδιο για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Στη βάση αυτών των άμεσων διεκδικήσεων καλούμε τους συνάδελφους των ΕΠΑΛ, από κοινού με των μαθητές, τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους, να εμποδίσουμε τα σχέδια της κυβέρνηση, να ανοίξουμε δρόμο για την ικανοποίηση των συγχρόνων αναγκών μας.

ΜΟΡΦΩΣΗ – ΔΟΥΛΕΙΑ – ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ!!

Νίκος Παλάντζας, γραμματέας της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης , εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών, το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα