Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Μ Α Θ Η Μ Α Τ Ι Κ Η Ε Τ Α Ι Ρ Ε Ι Α
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Να σκέφτεσαι σαν άνθρωπος της δράσης και να δρας σαν άνθρωπος της σκέψης.
Henri Bergson
100 Χρόνια ΕΜΕ
Για μια ΕΜΕ ανοικτή σε όλους με όραμα και αποτέλεσμαΜΕ ΔΙΑΡΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Να ενθαρρύνουμε την έκφραση και λειτουργική συμμετοχή όλων των συναδέλφων στις Επιτροπές, στις Εκδόσεις, στα Συνέδρια και στις Ημερίδες της ΕΜΕ.
ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
Να αναδείξουμε τις πολλαπλές συνδέσεις των Μαθηματικών με τις επιστήμες, τις τέχνες και τον πολιτισμό.
ΜΕ ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ
Να ενδυναμώσουμε τη χαρά της συνεργασίας και της ανιδιοτελούς προσφοράς στην ΕΜΕ.
ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Να αξιοποιήσουμε λειτουργικά την εμπειρία και την παρακαταθήκη όλων των ιστορικών μελών της ΕΜΕ.
ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ.
Να ενθαρρύνουμε και να υποστηρίξουμε αυτόνομες δραστηριότητες των Παραρτημάτων.
ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Να αναπτύξουμε δράσεις σχετικές με την επαγγελματική μας προοπτική, εξέλιξη και βελτίωση.
ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Να αναπτύξουμε ένα ανοικτό και δημοκρατικό forum της ΕΜΕ, κέντρο διαλόγου και δημιουργικών αλληλεπιδράσεων.
ΧΩΡΙΣ ΕΜΜΟΝΕΣ
Να αναστοχαστούμε με τόλμη για επιλογές που συρρίκνωσαν δράσεις, αποθάρρυναν, πίκραναν ή απομάκρυναν συναδέλφισσες και συναδέλφους.
2018 έτος Μαθηματικών με νέες ιδέες, για ένα καλύτερο αύριο.
Ποιοι είμαστε
Ο συνδυασμός μας αποτελείται από τους καθημερινούς ‘εργάτες’ της ΕΜΕ. Συναδέλφους που συμμετέχουν, διαθέτοντας τον πολύτιμο χρόνο τους και συνεισφέρουν στις λειτουργίες και δραστηριότητες της ΕΜΕ: περιοδικά, συνέδρια, σεμινάρια, διαγωνισμοί, ποικίλες ομάδες εργασίας κ.λ.π. Έχουμε δημιουργήσει μια κοινότητα που είναι ανοικτή σε κάθε συνάδελφο. Προερχόμαστε από διάφορους χώρους, της εκπαίδευσης ή άλλης εργασίας, με ποικίλες αντιλήψεις για την πολιτική, την κοινωνία, την εκπαίδευση. Μας ενώνουν η διάθεση προσφοράς, ο εθελοντισμός και η ανάγκη της δικής μας πνευματικής καλλιέργειας.
Ο εορτασμός το 2018 των 100 ετών ΕΜΕ και ταυτόχρονα ο εορτασμός του «έτους Μαθηματικών» από την πολιτεία αποτελεί σημαντική πρόκληση για όλους μας.
Ας θεωρήσουμε το 2017 έτος για συζήτηση, μελέτη, ανάδειξη, έρευνα της επαγγελματικής προοπτικής των πτυχιούχων μαθηματικών γενικότερα σε όλους τους χώρους εργασίας και ειδικότερα για τη θέση τους στην εκπαίδευση (επαγγελματικά δικαιώματα).
Το κατά κοινή ομολογία υψηλό κύρος της ΕΜΕ, στην κοινωνία και στην εκπαιδευτική κοινότητα, αποτελεί παρακαταθήκη για την επόμενη διοίκηση που θα πρέπει να το αξιοποιήσει και να το διευρύνει.
Σύντομος απολογισμός με τα σημαντικά διαχρονικά επιτεύγματα της παράταξης
Από ένα μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση της λειτουργίας της ΕΜΕ ενδεικτικά αναφέρουμε τις παρακάτω:
1. Ψήφιση στις 20 Ιανουαρίου 2013, με συντριπτική πλειοψηφία, ενός πρωτοποριακού καταστατικού, το οποίο συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα της απλής αναλογικής και του ενιαίου ψηφοδελτίου. Είναι αναγκαίο να τονισθεί ότι αυτοί που επιδίωξαν και πέτυχαν τη μαζική συμμετοχή των μελών της ΕΜΕ στις διαδικασίες αναμόρφωσης του καταστατικού της είναι τα μέλη της «Δημοκρατικής Πρωτοβουλίας Μαθηματικών».
2. Θεσμοθετήθηκε διαγωνισμός για τους μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων.
3. Καθιερώθηκαν δωρεάν μαθήματα προετοιμασίας για τους συμμετέχοντες σε όλους τους διαγωνισμούς της ΕΜΕ, τόσο κεντρικά όσο και στα Παραρτήματα, διαθέτοντας και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό στην ιστοσελίδα της ΕΜΕ.
4. Διευρύναμε τις εκδοτικές δραστηριότητες της Εταιρείας με τα περιοδικά «Μικρός Ευκλείδης» για το Δημοτικό, «Αστρολάβος» και «International Journal of Mathematics in Education». Εκδόθηκαν το Βιβλίο για τις Δ΄, Ε, και Στ΄ Τάξεις του Δημοτικού Σχολείου «Παιχνίδι & Μαθηματικά», τέσσερα βιβλία με θέματα Πανελλήνιων Διαγωνισμών, Βαλκανιάδων και Διεθνών Ολυμπιάδων καθώς και μεταφράσεις διεθνούς φήμης μαθηματικών βιβλίων.
5. Δημιουργήσαμε τους, κατά κοινή ομολογία, ιδιαίτερα πετυχημένους θεσμούς του Θερινού Μαθηματικού Σχολείου για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της Μαθηματικής Κατασκήνωσης για τους μαθητές του Δημοτικού.
6. Επιμορφώνουμε στην Πληροφορική τα μέλη μας και επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων από το 1983. Πλήθος καθηγητών της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, καθώς και στελέχη του ιδιωτικού, τομέα προέρχονται από την επιμόρφωση, στην ουσία μετεκπαίδευση, στην Εταιρεία. Επίσης πραγματοποιούμε σεμινάρια επιμόρφωσης 150 ωρών στη Διδακτική των Μαθηματικών.
7. Μεταξύ άλλων έγιναν οι εξής παρεμβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας:
Για τις προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο (Νέο Λύκειο) και το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για την τράπεζα θεμάτων και τον τρόπο εφαρμογής της.
Για την ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο, όπου τεκμηριώνεται η θέση ότι πρέπει να διδάσκεται από πτυχιούχους μαθηματικούς και μόνον.
Σχετικά με τη θεσμική εκπροσώπηση της ΕΜΕ στις Επιτροπές του ΥΠΑΙΘ και όλων των οργανισμών που εποπτεύονται από αυτό.
8. Εκδόθηκε Δελτίο τύπου πάνω στα σημερινά προβλήματα της εκπαίδευσης όπου εκφράζεται η έντονη αντίθεσή της ΕΜΕ για την αντισυνταγματική πράξη της απόλυσης και διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών.
Διοργανώθηκαν από την ΕΜΕ στη χώρα μας, με μεγάλη επιτυχία και ευρεία συμμετοχή οι παρακάτω διεθνείς εκδηλώσεις: Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (2012), Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (2015), Ολυμπιάδα Φοιτητών Νοτιοανατολικής Ευρώπης-SEEMΟUS (2013) και Διεθνές Συνέδριο Μαθηματικών MICOM (2015).
. Διαχειριζόμαστε με σεβασμό τα οικονομικά της ΕΜΕ, ιδιαίτερα σε καιρούς οικονομικής δυσπραγίας. Οι λιγοστοί πόροι της ΕΜΕ προέρχονται κυρίως από έσοδα εκδόσεων, σεμιναρίων, συνεδρίων, καλοκαιρινών σχολείων, συνδρομών μελών και χορηγίες ιδρυμάτων. Τα μέλη της ΕΜΕ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα έσοδα και τα έξοδα αναλυτικά μέχρι «δεκάρας» μέσω της ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Συμβολή της παράταξης στην ομαλή λειτουργία του ΔΣ κατά την τελευταία διετία
Την πρόσφατη διετία το ΔΣ της ΕΜΕ γνώρισε μια πρωτόγνωρη εσωτερική αμφισβήτηση από τα μέλη που εκπροσωπούσαν την παράταξη που είχε μειοψηφήσει. Συγκεκριμένα στην πρώτη συνεδρίαση ζήτησαν την παραίτηση και των 9 μελών της Δημοκρατικής Πρωτοβουλίας! Οι προσβολές -ακόμη και μεταξύ τους - και οι ατομικές φιλοδοξίες τους, οδήγησαν τη μειοψηφούσα παράταξη σε κατακερματισμό σε 3 παρατάξεις. Οι διαλυτικές τους πρακτικές εμπόδισαν την ολοκλήρωση των στόχων της διετίας, ενώ απογύμνωναν συστηματικά τις δράσεις για βελτίωση της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Χάρη στο ήθος και την εμπειρία του Προέδρου του ΔΣ και των μελών της Δημοκρατικής Πρωτοβουλίας υιοθετήθηκε μια υπεύθυνη, ήπια και κατά το δυνατόν ανεκτική στάση για να ολοκληρωθεί η θητεία του ΔΣ.
Σύνθεση ψηφοδελτίου
Το ψηφοδέλτιο που σας προτείνουμε συγκροτείται από συναδέλφους που έχουν δώσει δείγμα επαγγελματικής επάρκειας και αποτελεσματικότητας στη λειτουργία της ΕΜΕ. Περιλαμβάνει άτομα διακεκριμένα από το χώρο των Πανεπιστημίων, Λυκείων, Γυμνασίων, Φροντιστηρίων και άλλων επαγγελματικών χώρων, με ποικίλα μαθηματικά ενδιαφέροντα. Οι 8 από τους 18 είναι υποψήφιοι για πρώτη φορά, 4 ήταν μέλη του ΔΣ παλαιότερα και 6 αποτελούν την απαραίτητη βάση της συνέχειας.
Σημαντική επισήμανση για τη ψηφοφορία
Βάζουμε σταυρό σε όλους τους υποψήφιους
της Δημοκρατικής Πρωτοβουλίας Μαθηματικών
15 σταυροί για το ΔΣ |
3 σταυροί για την ΕΕ |
Μόνο έτσι ενισχύεται συνολικά η Παράταξη με βάση το νέο καταστατικό
Υπενθυμίζεται ότι ψηφοδέλτιο με περισσότερους από 4 σταυρούς σε υποψήφιους που είναι αντεπιστέλλοντα μέλη (μέλη εκτός Αττικής), είναι ΑΚΥΡΟ.
Υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Μ.Ε.
ΑΛΑΦΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ του ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ, Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Πανεπιστήμιο Αθηνών (2000), Εξειδίκευση στην Πληροφορική (2001), Φροντιστήρια Μ.E. (2000-2016), Συντακτική Επιτροπή Ευκλείδη Α΄ και Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίων Ε.Μ.Ε. (ανελλιπώς από το 2007).
ΔΡΟΥΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του ΣΤΑΥΡΟΥ, Ιδιοκτήτης φροντιστηρίων.
Εκ των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου Μαθηματικών Β΄ Γυμνασίου. Μέλος του Δ.Σ της Ε.Μ.Ε και επιτροπών περιοδικών. Επί σειρά ετών πρόεδρος φροντιστών Αττικής Σ.Ε.Φ.Α. και αντιπρόεδρος Ο.Ε.Φ.Ε.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΠΑΝΤΕΛΗ, Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών
Διδακτορικό από το UC Berkeley, τ. Πρόεδρος Τμήματος Μαθηματικών ΕΚΠΑ και Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) Διδακτικής. Διευθυντής ΠΜΣ Μαθηματικά Αγοράς και Παραγωγής.
ΖΩΤΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Συμμετοχή σε διεθνή Συνέδρια (Unesco, ICME), Βαλκανιάδες, Ολυμπιάδες, στις εκδόσεις (Ευκλείδης α΄,β΄,γ΄) και βιβλίων Μαθηματικών. Σύμβουλος σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού.
ΚΑΛΑΒΑΣΗΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ του ΑΛΒΕΡΤΟΥ, (ΡΟΔΟΣ) Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Μέλος Διεθνούς Επιτροπής Μαθηματικής Εκπαίδευσης CIEAEM. Πρόσφατο έργο: Φ. Καλαβάσης, Α. Μούτσιος-Ρέντζος, "Ανάμεσα στο μέρος και στο όλο. Αναστοχαστική Οικοδόμηση Μαθηματικών Εννοιών" Gutenberg 2015.
ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ, (ΛΑΡΙΣΑ) Καθ. Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
DEA Διδακτικής Μαθηματικών. Πρώην αντινομάρχης Λάρισας και διοικητής των νοσοκομείων Λάρισας και Βόλου.
ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.
Διδάκτωρ Διδακτικής Μαθηματικών του ΕΚΠΑ, στέλεχος του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παν/μίου Αθήνας, πρόεδρος της Συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Α΄
ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ ΜΑΝΟΥΗΛ του ΙΩΑΝΝΗ, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Master & PhD στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών, Διευθυντής του ΓΕΛ Αναβρύτων.
ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ του ΗΛΙΑ, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Μεταπτυχιακό στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών, μεταπτυχιακό στη Διδακτική της Τεχνολογίας και ψηφιακών συστημάτων. Διδάκτωρ Διδακτικής Μαθηματικών.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, (ΒΕΡΟΙΑ) Καθ. Β/βάθμιας Εκπαίδευσης,
Μsc. στη Στατιστική. Διετέλεσε Δ/ντής σχολείων, Αν. Γεν. Γραμματέας της Ε.Μ.Ε, Πρόεδρος του Παραρτήματος Ημαθίας της Ε.Μ.Ε. Είναι μέλος της Ε.Ε. της Ε.Μ.Ε. και Δ/ντής των Μαθηματικών Καλοκαιρινών Σχολείων.
ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του ΦΩΤΙΟΥ, (ΛΑΜΙΑ) Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης.
Πρώην μέλος ΔΣ της ΕΜΕ. Μέλος συντακτικής επιτροπής Ευκλείδη Β΄. Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης.
ΣΤΡΑΤΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Καθηγήτρια σε Τεχνολογική Σχολή
Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (2010).
ΤΥΡΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μεταπτυχιακό στη Διδακτική των Μαθηματικών και Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γενικός. Γραμματέας του Δ.Σ. της ΕΜΕ, Μέλος της Επιτροπής Διαγωνισμών, π. ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου.
ΦΕΛΛΟΥΡΗΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Καθηγητής Ε. Μ. Πολυτεχνείου
Μαθηματικό Πανεπιστημίου Αθηνών, Διδακτορικό, Πανεπιστήμιο Λίβερπουλ. Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της ΕΜΕ. Πρόεδρος της Επιτροπής Διαγωνισμών.
ΧΡΥΣΟΒΕΡΓΗΣ ΜΙΧΑΗΛ του ΜΕΝΙΚΡΑΤΗ, Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος
Μαθηματικός – Αστροφυσικός τ. Καθ. Σχολής Ικάρων. Μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Αστρονομίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αστρονομίας. Εκ των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου Μαθηματικών της Γ' Γυμνασίου.
Υποψήφιοι για την Εξελεγκτική Επιτροπή της Ε.Μ.Ε.
ΜΠΑΚΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
τ. Διευθυντής Λυκείου, μέλος ΔΣ ΕΜΕ, με πολύχρονη συμμετοχή και αρθρογραφία στα περιοδικά της ΕΜΕ.
ΣΩΤΗΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Υποψήφιος διδάκτωρ Παν/μίου Πειραιώς.
Πανεπιστήμιο Αθηνών (2008), μέλος επιτροπής ΚΕ.ΝΕ.ΤΕ και οργανωτικής επιτροπής MICOM (2015).
ΤΣΑΡΠΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίων.
Κάτοχος μάστερ Μετεωρολογίας (πτυχιακή εργασία μηχανική των Ροών), Πρόεδρος της Ρόμβος ΑΕ, πρώην Δήμαρχος Αργυρούπολης, νυν Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβούλου Ελληνικού Αργυρούπολης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη