Ο Κώστας Γαβρόγλου στην πρόσφατη συνέντευξή του στο ραδιόφωνο news247 στους 88.6 μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο θέμα του ωραρίου και συγκεκριμένα της ώρας έναρξης των σχολείων.
Δημοσιογράφος: Με τις Ομοσπονδίες έχετε συζητήσει για το ωράριο των σχολείων που είπατε ότι μπορεί να αλλάξει;
Υπουργός: Έστειλα επιστολή και στις δύο Ομοσπονδίες για να συμμετέχουν στην Ομάδα Εργασίας και περιμένω να μου απαντήσουν.
Δημοσιογράφος: Η πρόθεση σας ποια είναι; Η αλλαγή να γίνει την επόμενη χρονιά;
Υπουργός: Η πρόθεση μας είναι να δούμε όλα τα επιστημονικά στοιχεία επίσημα -εγώ τα έχω μελετήσει ανεπισήμως με τους συναδέλφους- να δούμε τα στοιχεία αυτά και επίσημα, να δούμε όλες τις παραμέτρους και να προτείνουμε ένα σχέδιο για την ερχόμενη χρονιά.
Δημοσιογράφος: Λέγατε λοιπόν ότι πρόθεση σας είναι να δείτε όλα τα επιστημονικά στοιχεία, να εξετάσετε όλες τις παραμέτρους για να γίνει η αλλαγή του ωραρίου στο σχολείο από την επόμενη κι όλας χρονιά.
Υπουργός: Εκεί που είναι δυνατό, χωρίς να φέρουμε αναταράξεις. Αλλά ξέρετε, απαντώντας πάλι σε μία ερώτηση που μου είχατε κάνει, είχαμε πει ότι όταν μιλάμε για επιστημονικές έρευνες, ή ενισχύουμε τον ερευνητικό ιστό της χώρας, τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών πρέπει να είναι κι ένα εργαλείο στην πολιτική. Δεν γίνεται η πολιτική να μην παίρνει υπόψη και αποτελέσματα της έρευνας. Οπότε θα τα βάλουμε όλα κάτω, βεβαίως δεν θα είναι το αποκλειστικό, αλίμονο, θα βάλουμε όλες τις παραμέτρους και θα προτείνουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο.
Δημοσιογράφος: Επειδή αυτό δεν είναι καθόλου γνωστό, κύριε Υπουργέ, υπάρχουν επιστημονικές έρευνες που δείχνουν ότι το σχολείο θα πρέπει να αρχίζει αργότερα; Ότι είναι καλύτερο για τους μαθητές;
Υπουργός: Δεν θέλω να μπω σε μία λεπτομερή αναφορά σ’ αυτές τις επιστημονικές έρευνες. Θα παρακαλέσω την ομάδα εργασίας να συντάξει ένα κείμενο που θα είναι εκλαϊκευτικό ως προς αυτό το στοιχείο. Αυτό δεν το λέω υποτιμητικά. Το λέω για να μπορέσει η κοινωνία μας να έρθει σε επαφή μ’ αυτούς τους προβληματισμούς.
Δημοσιογράφος: Ναι, σε σας πάντως που έχετε περάσει από το χώρο της Παιδείας, τι είναι αυτό που σας κινητοποιεί ώστε να σκεφτείτε ότι θα είναι καλύτερο για τους μαθητές να ξεκινάνε τα μαθήματα αργότερα;
Υπουργός: Να σας πω, έχουμε τεράστια προβλήματα με τα νέα παιδιά. Το 25% των νέων παιδιών φεύγει από το σπίτι τους χωρίς να φάει πρωινό, επειδή τρέχει να προφτάσει το λεωφορείο, να τρέξει στο σχολείο κτλ. Την πρώτη ώρα συνήθως δεν γίνονται διαγωνίσματα γιατί και οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα παιδιά, ακόμη, δεν είναι έτοιμα οργανικά. Το 20% των μαθητών αργούν να μπουν στην τάξη το πρωί. Έχουμε κι άλλα πολλά, πως ξυπνάει, δεν ανοίγει τα μάτια μου, πως ξυπνάει ο οργανισμός ενός εφήβου που ξυπνάει πολύ αργότερα στην διάρκεια της ημέρας και άρα κάνει πολύ πιο αποτελεσματική τη μάθηση. Ένας οργανισμός ο οποίος ας πούμε, είναι σ αυτή τη φάση. Είναι πολλές οι διαστάσεις του θέματος. Για τους εργαζόμενους γονείς θα συνεχίσει να ισχύει ό,τι και τώρα, που θα αφήσουν τα παιδιά τους κτλ, αλλά σας λέω, θα συνεκτιμήσουμε συστηματικά όλες τις παραμέτρους.
Δημοσιογράφος: Έχει ενδιαφέρον να το δει αυτό κανείς επιστημονικά, γιατί, κάποιων εφήβων ας πούμε, ο οργανισμός ξυπνάει και το μεσημέρι. Δηλαδή είναι πολύ σχετικό.
Υπουργός: Κοιτάξτε, όλα αυτά, όπως ξέρετε, είναι βέλτιστες λύσεις, γιατί είναι λύσεις που είναι για ένα σύνολο ανθρώπων, δεν είναι λύσεις που είναι για τον καθέναν ξεχωριστά.
Δημοσιογράφος: Το ευρωπαϊκό παράδειγμα ποιο είναι;
Υπουργός: Το ευρωπαϊκό παράδειγμα είναι μικτό, αλλά σε πολλά μέρη αρχίζει το σχολείο αργά, ή και αργότερα από τις 9 η ώρα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη