Για πρώτη φορά, έπειτα από πολλά χρόνια, έχουμε μια γενναιόδωρη αύξηση 45% της οικονομικής επιχορήγησης των ΑΕΙ, επισήμανε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM».
Επίσης, ενισχύουμε τα Ιδρύματα και με νέους επιστήμονες, μέσα από το ΕΣΠΑ, που θα έχουν τη δυνατότητα για διδασκαλία, ενισχύουμε τη χρηματοδότηση των υποψηφίων διδακτόρων, άρα ενισχύεται δραματικά και ο αριθμός των ατόμων που θα εμπλακούν στη διδασκαλία, προφανώς και στην έρευνα. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα να απορροφήσουμε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό πρόσθετων εκπαιδευτικών, σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Επισήμανε ότι είναι αρνητικό γεγονός ο μεγάλος αριθμός των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς αυτός φτάνει στο 20% των μόνιμων, γεγονός που προκαλεί αρνητικές επιπτώσεις στη διδασκαλία, ενώ υπογράμμισε ότι τον προσεχή Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός και το σύστημα των προσλήψεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γι' αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τους θεσμούς, ώστε να επιβεβαιωθεί ο ακριβής αριθμός των προσλήψεων.
«Όπως έχω πει, τον Οκτώβρη θα ανακοινώσουμε και τον ακριβή αριθμό και το ακριβές σύστημα προσλήψεων. Γιατί, ξέρετε ότι είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο σύστημα αυτό και πρέπει να υπάρχει και μία συναίνεση και με τις Ομοσπονδίες και με διάφορους άλλους φορείς ως προς το πώς ακριβώς θα προσληφθεί αυτός ο κόσμος. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε. Το βασικό είναι να ολοκληρώσουμε τις συνεννοήσεις μας με τους θεσμούς, διότι από εκεί εν πολλοίς εξαρτάται ο τελικός αριθμός».
Στην ερώτηση για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις εξετάσεις και αν μπορεί να υπάρξει μια ευρύτατη συναίνεση, ο κ. Γαβρόγλου υπενθύμισε ότι έχει ανακοινωθεί ο πυρήνας του συστήματος αυτού, που είναι ότι το απολυτήριο πρέπει να παίζει έναν καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και αναμένεται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2020. Είπε, ωστόσο, ότι «θα πρέπει να δούμε και πολλές λεπτομέρειες και κυρίως να κάνουμε τις απαραίτητες συζητήσεις».
«Ξέρετε υπάρχει και μία αδράνεια στην κοινωνία, η οποία έχει επενδύσει πάρα πολύ στον συγκεκριμένο τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ο οποίος είναι αδιάβλητος. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό σε μία χώρα που οι πολίτες δεν έχουν και πολύ εμπιστοσύνη στο αδιάβλητο των διαδικασιών, σε διάφορες κοινωνικές και πολιτικές διεργασίες» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, για να συμπληρώσει: «Είναι αδιάβλητος, δεν είναι όμως αξιόπιστος εκπαιδευτικά. Ξέρετε ότι πάρα πολλά παιδιά μπαίνουν σε τμήματα που είναι η 30η τους επιλογή άλλων είναι η 58η επιλογή. Αυτό δεν είναι ένα πράγμα το οποίο μπορεί να συνεχιστεί με την έννοια ότι δεν μπορεί να έχεις βάλει διάφορες επιλογές και να πας να σπουδάσεις στην 30η ή στην 55η. Να φανταστείτε ότι μόνο το 30% σπουδάζει στα τμήματα που έχει βάλει, τα 10 πρώτα τμήματα που έχει βάλει στο μηχανογραφικό. Εδώ υπάρχει μία ανωμαλία γενικότερη, υπάρχει μία … ανωμαλία σε αυτό το σύστημα. Να μην σας πω ότι μας κοστίζει 2 δισ. ευρώ στις ελληνικές οικογένειες, διάφορα άλλα ότι έχουμε κάνει ένα σύστημα σχολικό στο οποίο η Γ' Λυκείου δεν υπάρχει. Είναι ανύπαρκτη η Γ΄ Λυκείου. Εντάξει, αυτά είναι παθογένειες που ένα καινούργιο σύστημα πρέπει σιγά σιγά να μπορεί να θεραπεύσει όλες αυτές τις παθογένειες, δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Και εμείς νομίζουμε ότι αν το απολυτήριο παίξει τον σημαντικό ρόλο που πρέπει να παίζει ένα απολυτήριο, τότε σιγά σιγά το σχολείο θα ξαναπάρει τον ρόλο που πρέπει να έχει σε μία κοινωνία».
Σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που αμφισβητεί τις ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αθλητών, των διακριθέντων αθλητών, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι η απόφαση ήταν έκπληξη και γι΄αυτόν, γιατί πρόκειται για νόμο του 1992, για να επισημάνει: «Ένας νόμος, ο οποίος έχει ευνοήσει την εξέλιξη και την ανάπτυξη του ερασιτεχνικού αθλητισμού -προφανώς κάποιος γονέας έχει προσφύγει εναντίον αυτού του νόμου- δεν είναι μία πρωτοβουλία που παίρνει το Συμβούλιο της Επικρατείας μόνο του, παρ' όλα αυτά δημιουργεί ένα εξαιρετικά κοινωνικό πρόβλημα. Διότι εμείς θεωρούμε ότι τα παιδιά τα οποία διακρίνονται στον ερασιτεχνικό αθλητισμό πρέπει να έχουν κάποια προνόμια. Θα προσπαθήσουμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα, περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για να δούμε τι θα κάνουμε. Πάντως, είναι σαφές ότι για φέτος δεν αλλάζει τίποτα και θα δούμε τι ρυθμίσεις θα κάνουμε για να παραμείνει αυτό το σύστημα. Υπάρχουν προφανέστατα και προβλήματα και διάφορες σκιές σε όλο το φάσμα του ερασιτεχνικού αθλητισμού. Αυτό είναι όμως μιας άλλης τάξης πρόβλημα που προφανώς και με τα αντίστοιχα υπουργεία προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε».
Σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική τρίχρονη προσχολική εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι οι διαδικασίες γι' αυτό θα ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια. «Ήδη, από τον Σεπτέμβριο σε 200 δήμους έχουμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε αυτή τη ρύθμιση και σιγά σιγά θα πηγαίνουμε και στους υπόλοιπους δήμους. Και βεβαίως, αυτό σημαίνει μια πολύ έντονη προετοιμασία των δήμων για τους παιδικούς σταθμούς και μία προτροπή στους δήμους και στις οικογένειες να στέλνουν τα μικρά παιδιά στους παιδικούς σταθμούς. Η κοινωνικοποίηση των παιδιών από μικρή ηλικία είναι ένας τρόπος να χτυπηθούν οι ανισότητες και ξέρουμε ότι αυτά είναι πολύ θετικά στοιχεία σε μία δημοκρατία» κατέληξε ο κ. Γαβρόγλου.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη