Thumbnail
Τι ανέφερε ο υπουργός Παιδείαςστη δευτερολογία του στη Βουλή

Κατά τη δευτερολογία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το σ/ν για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σημείωσε:

«Ανέφερα στην πρωτολογία μου ότι σήμερα είναι μια μέρα εμβληματική. Αλλά πραγματικά δεν περίμενα να είναι τόσο εμβληματική.
Γιατί για πρώτη φορά, νομίζω, δια του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας ξεκαθαρίστηκε η άποψη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως προς το τι σημαίνει αναβάθμιση των ΤΕΙ.

Παρενθετικά, σε σχέση με την παραβατικότητα στα Πανεπιστήμια, για πρώτη φορά έχει συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας που συνεδριάζει σε συνεργασία με όλα τα Πανεπιστήμια και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία για να χαρτογραφήσει το θέμα της παραβατικότητας. Σας παρακαλώ, λοιπόν, να προστατέψουμε και το κύρος της επιτροπής αυτής ώστε να δούμε σε ποιο πλαίσιο θα διατυπωθεί το πρόβλημα και ποιες είναι οι απαντήσεις του.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι εδώ υπάρχει μια κεντρική φιλοσοφική διαφορά. Εγώ το χαιρετίζω αυτό. Το χαιρετίζω, γιατί όντως εδώ υπάρχει μια κεντρική φιλοσοφική διαφορά. Έθεσε το εξής ερώτημα: ότι πρέπει να θέσουμε πρώτα το θέμα της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Μα, γιατί τόσες δεκαετίες δεν τέθηκε; Μπορεί να μου πει κάποιος; Μια φορά τέθηκε και η απάντηση στο πρόβλημα λεγόταν ‘σχέδιο Αθηνά’. Το ‘σχέδιο Αθηνά’ ήταν ένα σχέδιο που τίναξε στον αέρα τα ΤΕΙ. Τελεία.

Εγώ χαιρετίζω το γεγονός ότι υπάρχει μια αναζήτηση της απάντησης στο ερώτημα. Και η απάντηση δόθηκε –και πρέπει να το χαιρετίσει το κοινοβούλιο- εξαιρετικά συγκροτημένα από τον κ. Μητσοτάκη.

Το κλειδί είναι τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών». Αυτό είναι που δεν θέλουμε. Αυτό είναι στο οποίο έχουμε χαώδεις διαφορές. Στις μέρες μας λοιπόν –και θα σας παρακαλούσα αν δεν βρίσκετε τη βιβλιογραφία, να σας τη φέρω φωτοτυπημένη αν θέλετε- η διάκριση ανάμεσα στη θεωρητική έρευνα και στην εφαρμοσμένη έχει πια τελειώσει. Αυτές είναι λογικές της δεκαετίας του ’30, του ’50, του ’60, άντε και του ‘70. Έχει τελειώσει.

Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών σε όλο τον κόσμο δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Δεν δίνουν κανονικά πτυχία και γι’ αυτό δεν δίνουν και διδακτορικά. Άρα ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλεις να κάνεις Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή Πανεπιστήμια για την αγορά εργασίας, για τη δευτεράτζα, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν Πανεπιστήμιο. Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό Πανεπιστήμιο, ταξική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό είμαστε αντίθετοι και πράγματι υπάρχει μια φιλοσοφική διαφορά. Εγώ χαίρομαι που για πρώτη φορά διατυπώθηκε με τέτοια σαφήνεια. Το είπε ο κ. Μητσοτάκης ότι θέλει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τη βιβλιογραφία και να συζητήσουμε τη χαώδη, τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στην αναβάθμιση με τίτλο που λέει Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών.

Ένα Πανεπιστήμιο δεν το χαρακτηρίζει μόνο η Φιλοσοφική Σχολή. Το χαρακτηρίζει, παραδείγματος χάρη, και μια Σχολή Παραστατικών Τεχνών και αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Και τελειώνω με τη σπέκουλα περί τέταρτης Νομικής Σχολής. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τι είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα. Είπε «θα μελετήσουμε το θέμα αυτό». Οι Νομικές Σχολές κάθε χρόνο που ανακοινώνονται οι εισακτέοι στέλνουν καταγγελίες στο Υπουργείο γιατί είναι τόσοι πολλοί οι εισακτέοι.

Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν. Να μοιραστούν οι εισακτέοι σε τέσσερις σχολές αντί σε τρεις.  Να είναι λιγότεροι στην κάθε σχολή, αλλά να είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων συνολικά. Να το μελετήσουμε, είπαμε. Και ταυτοχρόνως η Αιτωλοακαρνανία να γίνει κέντρο των Γεωπονικών σπουδών, η Ηλεία των Πολιτιστικών, κλπ.

Για εμάς η αναβάθμιση είναι αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης. Και χαίρομαι που χειροκροτείτε την καθιέρωση των διετών δομών που θα δώσουν πολλαπλή διέξοδο για την εκπαίδευση των παιδιών από τα ΕΠΑΛ. Στα παιδιά των ΕΠΑΛ, εμείς είμαστε οι πρώτοι που πρακτικά μπορούμε να τους πούμε ότι δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Έχουν πολλές επιλογές και πρέπει να τις έχουν για να πειστεί η ελληνική κοινωνία να φοιτούν τα παιδιά εκεί, όχι για να γίνουν φθηνό εργατικό δυναμικό αλλά για να γίνουν πολίτες με κρίση και δεξιότητες.

Αυτή είναι η δική μας αριστεία και δεν είναι να χωρίζουμε σε ομάδες την κοινωνία μας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα