Thumbnail
Διαβάστε τα σημεία

Τις παραπάνω παρατηρήσεις έκανε η Επιστημονική επιτροπή της Βουλής επί της διάταξης που ορίζει πως οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συντάσσουν πρακτικό το οποίο περιέχει κρίση για κάθε υποψήφιο Διευθυντή του Σχολείου επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης του οικείου κριτηρίου αξιολόγησης.

Υπό το φως των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, η γνώμη, προκειμένου να μπορεί αυτή επιτρεπτώς να ληφθεί υπόψη από το υπηρεσιακό συμβούλιο, πρέπει να τεκμηριώνεται βάσει στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα της κρίσης και να καθίσταται ελέγξιμη η ουσιαστική αποτίμηση του οικείου κριτηρίου.

Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν αναφέρει τα στοιχεία τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τη διατύπωση γνώμης επί των ερωτήσεων και δεν αποσαφηνίζει αν οι συνυπηρετούντες εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση στον φάκελο υποψηφιότητας των υποψηφίων ή σε άλλα σχετικά στοιχεία.

Συνέντευξη

Σχετικά με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 14 παρ. 4 του ν. 3848/2010 προβλέπεται επίσης ότι η συνέντευξη των υποψηφίων διευθυντών «μαγνητοφωνείται προς διασφάλιση της διαφάνειας» η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής επισημαίνει:

1.  Δεν αποσαφηνίζεται αν θα αποτυπώνεται το περιεχόμενο της συνέντευξης στο οικείο πρακτικό, έστω κατά παραπομπή, ή αν θα αναφέρεται σε αυτό συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης με μνεία των ερωτήσεων και των απαντήσεων, όπως φαίνεται να απαιτεί η νομολογία του ΣτΕ (ΟλΣτΕ 711/2017, σκ. 10, «πρέπει να τηρείται πρακτικό στο οποίο να αναφέρεται, έστω συνοπτικά, το περιεχόμενο της συνεντεύξεως με μνεία των ερω- τήσεων που υποβλήθηκαν από το αρμόδιο όργανο και των απαντήσεων που δόθηκαν από τους υποψήφιους»).

Αποτίμηση του κριτηρίου της διδακτικής υπηρεσίας

Σχετικά με την αποτίμηση του κριτηρίου της διδακτικής υπηρεσίας η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής επισημαίνει ότι

1. Ενώ η διδακτική υπηρεσία κατ’ αρχήν αποτιμάται με μία (1) μονάδα για κάθε έτος πέραν του χρόνου που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, ειδικά η διδακτική υπηρεσία σε Α.Ε.Ι. αποτιμάται συνολικά με κατ’ ανώτατο όριο μία (1) μονάδα. Κατά τούτο, επέρχεται δυσμενής διαφοροποίηση ως προς το ανώτατο όριο αναγνώρισης διδακτικής υπηρεσίας για την περίπτωση της διδακτικής υπηρεσίας σε Α.Ε.Ι., χωρίς να προκύπτει ο λόγος αυτής και, συνακόλουθα, η συμβατότητα με την αρχή της ίσης μεταχείρισης.

2. Συναφώς επισημαίνεται ότι στον ανωτέρω επανακαθορισμό της κατηγορίας «διδακτικής υπηρεσίας» δεν περιλαμβάνονται κατηγορίες εκπαιδευτικής υπηρεσίας που αναγνωρίζονται κατά το ισχύον δίκαιο, όπως η θητεία σχολικού συμβούλου (άρθρο 11 παρ. 7 ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε, «όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται ... γ) η θητεία σχολικού συμβούλου» ...).

3. Γεννάται κατά τούτο προβληματισμός εάν διά των προτεινόμενων ρυθμίσεων εξαντλούνται οι περιπτώσεις εκπαιδευτικής υπηρεσίας που εντάσσονται στην έννοια της διδακτικής υπηρεσίας, λαμβανομένης υπόψη της μείζονος σημασίας της διδακτικής υπηρεσίας, η οποία καταλαμβάνει όλο το εύρος της «υπηρεσιακής κατά- στασης», στην αποτίμηση του κριτηρίου της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας (δέκα μονάδες επί συνόλου δεκατριών ή κατά περίπτωση δεκατεσσάρων).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

«έξυπνες» κάμερες
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
Οι πρώτες επτά κάμερες τέθηκαν σε λειτουργία, ενώ έως τον Φεβρουάριο θα έχουν εγκατασταθεί άλλες 44 σε κεντρικές αρτηρίες της Αττικής
Αττική: Ξεκίνησε η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών για οδική ασφάλεια – Πως θα στέλνουν τα πρόστιμα
γιαπωνεζα
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»
Μια 32χρονη αντάλλαξε όρκους με ψηφιακό σύντροφο σε τελετή με VR, προκαλώντας συζητήσεις για τα όρια ανθρώπου και AI
Ιαπωνία: Γάμος με τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT – «Μου έμαθε τι σημαίνει αγάπη»
logo
Kick-off Meeting του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ “XPLORE” στη Βαρσοβία με τη συμμετοχή της ΔΠΕ Λασιθίου
Στη συνάντηση συμμετείχαν έξι εταίροι από πέντε ευρωπαϊκές χώρες οι οποίοι έθεσαν το πλαίσιο συνεργασίας και τις βάσεις για την ποιοτική υλοποίηση...
Kick-off Meeting του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ “XPLORE” στη Βαρσοβία με τη συμμετοχή της ΔΠΕ Λασιθίου