Με την ολοκλήρωση των Γενικών Συνελεύσεων στους συλλόγους εκπαιδευτικών, που έγιναν μπροστά στην 87η ΓΣ της ΔΟΕ μέσα σε μια συγκυρία πυκνών και συγκλονιστικών εξελίξεων, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται απέναντι σε διαπιστώσεις, εκτιμήσεις και κρίσιμες αναγκαιότητες:
Η επίθεση στο χώρο της εκπαίδευσης από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εντείνεται. Το εκπαιδευτικό μνημόνιο που υλοποιείται με την καθοδήγηση κλιμακίων του ΟΟΣΑ, των διαρκών περικοπών, του 30ωρου, των συγχωνεύσεων, των μετακινήσεων και της μόνιμης αδιοριστίας, συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο, χτυπά δραματικά τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων.
Ο νόμος για τις νέες υποστηρικτικές δομές, που ψηφίστηκε πρόσφατα, αποτελεί καθοριστικό βήμα στην αντιδραστική αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Υλοποιεί την κατεύθυνση της Αποκέντρωσης, της Αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της Αξιολόγησης, των βασικών απαιτήσεων, δηλαδή, της ΕΕ και των εγχώριων δυνάμεων της αγοράς για δραστική μείωση των κρατικών δαπανών, συρρίκνωση των δομών και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στο Δημόσιο σχολείο. Επιβάλλει κουλτούρα αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς, με στόχο την αποδοχή της ανεπίστρεπτης πορείας προς την ατομική αξιολόγησή τους, θεσμοθετεί νέες ιεραρχικές και συγκεντρωτικές δομές εποπτείας και ασφυχτικού ελέγχου για σχολεία και τους εκπαιδευτικούς (ΠΕ.ΚΕ.Σ, Κ.Ε.ΣΥ, ΚΕΑ), εισάγει τη λογική των διευθυντών-managers, την εσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση και τη λογοδοσία των σχολείων.
Οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος και των αναπληρωτών για μαζικούς διορισμούς, που συγκλόνισαν φέτος την εκπαίδευση, έσπασαν το πέπλο της σιωπής, ανέδειξαν το ζήτημα σε όλη του την έκταση, κατέδειξαν τον εμπαιγμό από τα κούφια λόγια και τις δεσμεύσεις όλων των προηγούμενων χρόνων και υποχρέωσαν την κυβέρνηση να οργανώνει νέο γύρο μελλοντικών δεσμεύσεων και χρονοδιαγραμμάτων διορισμών, σε μια προσπάθεια εκτόνωσης αλλά και συμμόρφωσης του κινήματος στα σχέδια πολυδιάσπασης και εισαγωγής των προσοντολογίων. Επειδή, όμως, στο «μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2019-2022» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν προκύπτουν δαπάνες για προσλήψεις στην Παιδεία, μόνο η αποφασιστική συνέχιση και κλιμάκωση αυτών των αγώνων από ένα ρωμαλέο κίνημα όλης της εκπαίδευσης, κάτω από τις σημαίες των μαζικών διορισμών, του πτυχίου και της προϋπηρεσίας, είναι ικανή συνθήκη για να σπάσουμε το εμπάργκο των διορισμών, την ομηρία των νέων συναδέλφων και το φούντωμα της ελαστικής εργασίας.
Οι τελικές εξελίξεις και αποφάσεις της Κυβέρνησης για την Προσχολική Αγωγή συνιστούν ευθεία υπονόμευση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης, καθώς συντηρείται στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας το παράλληλο δίκτυο νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, παραχωρείται η εφαρμογή εκπαιδευτικών διαδικασιών σε δομές και φορείς που δεν ανήκουν στο δημόσιο σχολείο, αναγορεύεται η τοπική αυτοδιοίκηση σε ρυθμιστή των θεμάτων παιδείας και δεν απομακρύνεται ως επιδίωξη η μετατροπή των νηπιαγωγείων και συνολικά της δημόσιας εκπαίδευσης, σε εμπορευματοποιημένη ζώνη, χώρο κουπονιών- vouchers και τροφείων.
Η μνημονιακή λεηλασία στους μισθούς και τις συντάξεις, στη δημόσια περιουσία και τη λαϊκή κατοικία, η φοροεπιδρομή στα πληβειακά στρώματα, η ανεργία κι η κατεδάφιση των κοινωνικών αγαθών, αποτελούν στοιχεία μιας πολιτικής που συνεχίζεται αμείωτη για ένατη συνεχή χρονιά, ενώ η Κυβέρνηση του 3ου και 4ου Μνημονίου κάτω από τις υποκριτικές κορόνες για δήθεν έξοδο από τα μνημόνια, έδωσε πριν λίγες μέρες τη χαριστική βολή στην καθημαγμένη κοινωνία, για χάρη των δανειστών και της δ΄αξιολόγησης, με νέα μέτρα άγριας λιτότητας 22 δις μέχρι το 2022 και δυσθεώρητα ματωμένα πλεονάσματα που φτάνουν μέχρι το 2060, δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής κόλασης.
Πυκνώνουν στην περιοχή μας τα σύννεφα του πολέμου από τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, τα νατοϊκά σχέδια, τον ανταγωνισμό του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του για τα κέρδη και τις ζώνες επιρροής. Υποδαυλίζεται ο εθνικισμός, σηκώνει κεφάλι ο φασισμός. Στόχος τους οι λαοί κι οι εργαζόμενοι, οι μόνοι που έχουν όφελος και μπορούν να βάλουν φρένο στα σχέδιά τους, με ένα αντιπολεμικό, αντιμπεριαλιστικό, διεθνιστικό, φιλειρηνικό κίνημα αλληλεγγύης και φιλίας των λαών, κόντρα στην ΕΕ, το ΝΑΤΟ και τη δολοφονική τους σκακιέρα. Ο χώρος της μαχόμενης εκπαίδευσης οφείλει, πρώτο από όλα, να δράσει συντονισμένα, ενιαία και αποφασιστικά σε αυτό το κίνημα.
Μέτωπο για την ανατροπή – Μέτωπο απέναντι στον εργοδοτικό-κυβερνητικό συνδικαλισμό
Η απογοήτευση του κόσμου από τη διάψευση των ελπίδων και τη ματαίωση των αγώνων του είναι εμφανής στη δυσκολία ανάταξης του κινήματος - παρά την επίθεση που δέχεται. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, σηκώνει κεφάλι η αντιδραστική πλευρά του συνδικαλισμού, η συνδιαχείριση, η συνδιαλλαγή, η συναίνεση κι η υποταγή. Η επιτομή αυτής της πλευράς, που φτάνει μέχρι τα όρια της ιδεολογικής ταύτισης με την εργοδοσία και τα συμφέροντά της είναι η περιβόητη «Κοινωνική Συμμαχία» της πλειοψηφίας των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και φιλοεργοδοτικών ενώσεων. Μία συμμαχία που στηρίχτηκε κι από τη ΔΟΕ, αποτελώντας πλέον τέτοια τομή στο συνδικαλιστικό κίνημα, που δημιουργεί κρίσιμες αναγκαιότητες ενωμένης δράσης των ριζοσπαστικών και ταξικών δυνάμεων ενάντια στον εργοδοτικό-κυβερνητικό συνδικαλισμό.
Καταψηφίζουμε τα πεπραγμένα της ΔΟΕ στην 87η ΓΣ, γιατί συντάχθηκε με τον εργοδοτικό συνδικαλισμό, σφύριξε αδιάφορα απέναντι σε ιστορικές αναιρέσεις κατακτήσεων, όπως αυτό του δικαιώματος της απεργίας, έμεινε άφωνη απέναντι στην επαναφορά της αξιολόγησης, τη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη του σχολείου και το νόμο για της δομές, δυσκόλεψε την ανάπτυξη των αγώνων για μαζικούς διορισμούς κηρύσσοντας, κάτω από πίεση μάλιστα, μόνο στάσεις εργασίας την ώρα που το κίνημα, τα πρωτοβάθμια σωματεία κι οι αναπληρωτές έδωσαν την Άνοιξη συγκλονιστικές μάχες κι αγώνες για σταθερή-μόνιμη δουλειά αμφισβητώντας τον κατακερματισμό και την κατηγοριοποίηση. Καταψηφίζουμε τα πεπραγμένα της ΔΟΕ, γιατί διαμόρφωσε την ατζέντα του φετινού συνεδρίου του κλάδου, αγνοώντας προκλητικά τα κρίσιμα θέματα που πλήττουν σφοδρά το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, υψώνοντας λευκή σημαία συναίνεσης στον ΟΟΣΑ, την Κυβέρνηση και τη μνημονιακή αντιπολίτευση, συμβάλλοντας στον αγωνιστικό παροπλισμό του κλάδου στην πιο κρίσιμη συγκυρία.
Αντίθετα, «υπερψηφίζουμε» και στηρίζουμε τη συντονισμένη δράση των πρωτοβάθμιων συλλόγων, τις κινητοποιήσεις, τις καταλήψεις, τις συνελεύσεις αγώνα στις Διευθύνσεις, στις Περιφέρειες, στο Υπουργείο, στα σχολεία, στους δρόμους. Ως Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών, με δράση και ταυτότητα στο χώρο του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλισμού, πορευτήκαμε όλο το προηγούμενο διάστημα με ενωτική αντίληψη και πλαίσιο δράσης στο κίνημα και στους πρωτοβάθμιους συλλόγους, από τους οποίους ξέσπασαν τα μόνα αγωνιστικά γεγονότα που τάραξαν τα νερά στο χώρο της εκπαίδευσης. Την ίδια αντίληψη κατέθεσαν τα σχήματα της Πρωτοβουλίας στις ΓΣ των συλλόγων, την ίδια αντίληψη κατέθεσαν συναγωνιστές και συναγωνίστριες που αναφέρονται στην Πρωτοβουλία σε ενωτικά σχήματα στα οποία συμμετέχουν σε όλη τη χώρα.
Θεωρούμε, όμως, ότι ο κατακερματισμός, η κομματική και παραταξιακή περιχαράκωση των αγωνιστικών δυνάμεων εξακολουθεί και σήμερα να αποτελεί τροχοπέδη για το κίνημα. Για αυτό προβάλλουμε και πάλι την ανάγκη συγκρότησης ενωτικού μετώπου των δυνάμεων του ριζοσπαστικού χώρου σε αντικυβερνητική, αντιμνημονιακή, ταξική, αγωνιστική κατεύθυνση, καλώντας τις Παρεμβάσεις ΠΕ, αλλά και κάθε ανεξάρτητο σχήμα και αγωνιστή/στρια του ριζοσπαστικού χώρου, να χαράξουμε κοινό δρόμο σε μια τέτοια κατεύθυνση, να πάμε κόντρα στης βολής τη σιγή:
- Διαμορφώνοντας μια μάχιμη και ενωτική πρόταση αγώνα μέσα στην 87η ΓΣ, σε όλη τη γραμμή του μετώπου (Κοινωνική λεηλασία, Αντιπολεμική δράση, Διορισμοί, Αξιολόγηση, αντιδραστική αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση, Προσχολική Αγωγή)
- Συγκροτώντας το αγωνιστικό σχέδιο και το αγωνιστικό μπλοκ που θα εμπνεύσει τις μάχες το Σεπτέμβρη, για να μην περάσει η αξιολόγηση, η αυτοαξιολόγηση, οι περικοπές, η παρατεταμένη αδιοριστία, η ακύρωση της προϋπηρεσίας, τα προσοντολόγια κι η νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης. Αλλά και ευρύτερα, οργανώνοντας τη συμβολή του εκπαιδευτικού κινήματος σε μια μαζική λαϊκή αντεπίθεση πραγματικών αγώνων σύγκρουσης με το μνημονιακό καθεστώς Κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ και όλους όσοι το στηρίζουν.
- Δίνοντας με το ίδιο αγωνιστικό-κινηματικό πλαίσιο μια πανελλαδικού χαρακτήρα ενωτική μετωπική μάχη ενάντια στον κυβερνητικό συνδικαλισμό-παλιό και νέο, σε όλη την κλίμακα των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και τις εκλογές του φθινοπώρου στα ΚΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΠΕ
Διεκδικούμε ανυποχώρητα :
- Μισθό αξιοπρεπή για ζωή αξιοβίωτη! Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα του μισθολογίου, επαναφορά όλων των συντάξεων στα προ μνημονίου επίπεδα, αύξηση του αφορολόγητου στις 12.000€, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ, στο δρόμο για την αποκατάσταση όλων των εισοδηματικών απωλειών της τελευταίας οκταετίας, την άρση των φορολογικών επιβαρύνσεων, την ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων.
- Ανατροπή του καθεστώτος της μνημονιακής λεηλασίας Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Μη αναγνώριση και διαγραφή του χρέους, ακύρωση των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων, ρήξη και σύγκρουση με την ΕΕ και την ΟΝΕ. Επανάκτηση του κοινωνικού πλούτου, κοινωνικοποίηση των τραπεζών, επαναφορά σε δημόσια ιδιοκτησία όλων των επιχειρήσεων, δραστηριοτήτων και υποδομών κοινωνικής στρατηγικής και σημασίας. Στήριξη όλων των δημόσιων κοινωνικών αγαθών.
- Κατάργηση του ΠΔ 79, των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων σε Ειδική αγωγή, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και όλων των μνημονιακών περικοπών στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Κανέναν αποκλεισμό μαθητών από όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Ένταξη όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο κανονικό πρόγραμμα των σχολείων. Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης: Τμήματα ένταξης, Τάξεις Υποδοχής, Παράλληλη Στήριξη, με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί που την έχει ανάγκη. Να δοθούν οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην Π.Ε. Καμιά δεύτερη και τρίτη ανάθεση από τους συλλόγους διδασκόντων σε γνωστικά αντικείμενα ειδικοτήτων και στην Ειδική Αγωγή.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ! Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, που έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση. Πλήρη εργασιακά δικαιώματα αδειών, ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης στους αναπληρωτές, ίδια με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων. Άδειες μητρότητας, λοχείας και ανατροφής σε όλες τις αναπληρώτριες συναδέλφους. Δωρεάν σίτιση και μετακίνηση, επίδομα στέγασης σε όλους τους αναπληρωτές που υπηρετούν μακριά από τον τόπο τους. Επίδομα ανεργίας για όλους τους μήνες της ανεργίας των αναπληρωτών.
- Μόνιμους διορισμούς με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου. Όχι στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης, όχι στο ν.3848 και στο προσοντολόγιο.
- Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς φραγμούς κι αποκλεισμούς, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με δεκατετράχρονο σχεδιασμό της βασικής εκπαίδευσης. Κανένα παιδί 4-6 ετών έξω από το δημόσιο νηπιαγωγείο. Όχι στα voucher, την εμπορευματοποίηση των δήμων και την κερδοσκοπία των ιδιωτών. Να ισχύσει από το Σεπτέμβρη σε όλη τη χώρα η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
- Γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων. Καμιά σύμπτυξη τμήματος, μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα, 20 παιδιά στην τάξη, 15 παιδιά στην Α΄- Β’ Δημοτικού και στο Νηπιαγωγείο. Καμιά μετακίνηση μαθητή από τις τριμερείς επιτροπές του ΠΔ 79.
- Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής και όλου του θεσμικού πλαισίου αναφοράς της. Δημοκρατικό σχολείο με όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα όλου του μηχανισμού των αξιολογητών. Να καταργηθεί ο νόμος για τις νεές δομές της εκπαίδευσης. Με απεργία-αποχή δε συμμετέχουμε σε καμιά αξιολογηση- αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας.
- Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Κατάργηση των παρελάσεων και όλου του πλέγματος ιδεολογικού φρονηματισμού και θρησκευτικής επιβολής στην εκπαίδευση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη