Thumbnail
Λύκειο

Το αναλυτικό πρόγραμμα του λυκείου πλέον θα υπάρχει μόνο ως νομοθετικό «κέλυφος». Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στο νομοσχέδιο για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Παν. Ιωαννίνων, περιέλαβε ρύθμιση η οποία αντικαθιστά τον προηγούμενο νόμο που όριζε επακριβώς τα μαθήματα που θα διδάσκονται οι μαθητές. Στην ίδια ρύθμιση προβλέπεται ότι με δική του απόφαση ο εκάστοτε υπουργός θα μπορεί να αφαιρεί ή να προσθέτει τη διδασκαλία ενός μαθήματος στο λύκειο.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση στοχεύει να είναι κοινά τα ωρολόγια προγράμματα στο Ημερήσιο και το Εσπερινό Λύκειο, όπου η φοίτηση γίνεται τριετής. Βέβαια, η ρύθμιση παρουσιάζεται ότι απαλλάσσει και το υπουργείο από την υποχρέωση να προχωρά με νόμο σε μικρές αλλαγές του αναλυτικού προγράμματος.

Παράλληλα, η νέα ρύθμιση εκλαμβάνεται και ως προπομπός για τη νέα δομή του λυκείου, που θα οδηγεί στο νέο εξεταστικό σύστημα, τα οποία έχει εξαγγείλει ο κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα, το άρθρο 24 του νομοσχεδίου για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όπως θα προκύψουν από τη συγχώνευση των πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ κάθε περιοχής αντιστοίχως, προβλέπει τρεις αλλαγές στο άρθρο 2 του ν. 4186/2013, που περιγράφει τα μαθήματα και τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στο λύκειο. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 24 του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

• Η Α΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, με πρόγραμμα μαθημάτων 35 ωρών εβδομαδιαίως.

• Στη Β΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 30 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο ομάδες μαθημάτων προσανατολισμού, ανθρωπιστικών και θετικών σπουδών, πέντε συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως κάθε ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη μία.

• Η Γ΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Ενιαίου Λυκείου και η Δ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Ενιαίου Λυκείου χωρίζονται σε τρεις ομάδες προσανατολισμού: ανθρωπιστικών σπουδών, θετικών σπουδών και σπουδών οικονομίας και πληροφορικής. Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ΄ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού. Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που επιλέγουν, καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας. Ειδικά οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου παρακολουθούν και ένα μάθημα επιλογής.

Επίσης, το ένα από τα δύο μαθήματα του σχεδίου –γραμμικό ή ελεύθερο– θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.

Η πρόβλεψη για τα απογευματινά μαθήματα του σχεδίου και ο καθορισμός του αναλυτικού και ωρολόγιου προγράμματος (δηλαδή, ποια μαθήματα θα διδάσκονται σε κάθε τάξη και πόσες ώρες την εβδομάδα) με υπουργική απόφαση, λύνει τα χέρια του Κώστα Γαβρόγλου να αποφύγει τα κοινοβουλευτικά «εμπόδια» για να εφαρμόσει τυχόν αλλαγές στη δομή του λυκείου.

Πηγή: Απόστολος Λακασάς - Η Καθημερινή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεμμ
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη
«Δεν ξεχνάμε, θα φτάσουμε ως το τέρμα! Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!»: Εκδήλωση-συζήτηση την Πέμπτη 3 Απριλίου, στις 16:00 στην κεντρική είσοδο της...
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη
ΔΙΕΚ
ΟΙΕΛΕ: «Σκληρή η εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια»
ΟΙΕΛΕ για έρευνα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ: Μεγάλη η αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών για φροντιστήρια, όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, τραγικές οι...
ΟΙΕΛΕ: «Σκληρή η εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια»
σχολικές τσάντες σάκες δημοτικό σχολείο πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας για την εγγραφή των μαθητών στην Α’ Δημοτικού προκαλεί αντιδράσεις λόγω αδικιών και αποκλεισμών,...
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού