Χτες 19 Ιανουαρίου 2017 στο γραφείο του Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο εισηγήθηκε ο Πρόεδρος κ. Γεράσιμος Κουζέλης, σχετικά με τα Κριτήρια Συνάφειας των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων Σπουδών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ( Ε.Ε.Π) και των Σχολικών Ψυχολόγων. Παρακάτω είναι τα κριτήρια όπως αυτά αποφασίστηκαν ομόφωνα στην χθεσινή συνεδρίαση
Α) Συγκεκριμένα τα κριτήρια συνάφειας όσον αφορά τους Μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών με την Σχολική Ψυχολογία ( & Παιδαγωγική Ψυχολογία ή Εκπαιδευτική Ψυχολογία) είναι:
- Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα Ψυχολογίας ή από σχολήπου προσφέρει βασικές σπουδές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικής & Εκπαίδευσης και να έχει εφαρμογή στον μαθητικό πληθυσμό (προσχολικό/ΠΕ & ΔΕ).
- Ο χρόνος σπουδών πλήρους φοίτησης να είναι τουλάχιστον 3 εξάμηνα, δηλαδή να έχει 90 πιστωτικές μονάδες ECTS. Το πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Εκπαίδευσης (Γ. & Ε.Α.) ,συμπεριλαμβανομένων των ΚΕΔΔΥ (σχολικές ψυχολογικές υπηρεσίες). Στον χρόνο σπουδών να περιλαμβάνεται εποπτευόμενη πρακτική άσκηση , τουλάχιστον 20 πιστωτικών μονάδων ECTS.
- Η πρακτική άσκηση να έχει υλοποιηθεί σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής αγωγής με στόχο την αξιολόγηση και στήριξη των μαθητών και την υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών. Η πρακτική άσκηση να είναι βεβαιωμένη από τον επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας και να συνοδεύεται από ημερολόγιο / παρουσιολόγιο. Η πρακτική άσκηση να περιλαμβάνει παρακολούθηση (μαθητεία) του έργου του ψυχολόγου στον χώρο εργασίας του, συμμετοχή σε συζητήσεις ατομικών περιπτώσεων, συμμετοχή σε αξιολογήσεις μαθητών και σχεδιασμό παρεμβάσεων (σχολείο, οικογένεια), συμμετοχή του Εκπαιδευτικού σε συνεδρίες διεπιστημονικής ομάδας και σε ενδοσχολικές δραστηριότητες. Δεν γίνονται δεκτές πρακτικές ασκήσεις εξ αποστάσεως, μελέτες περίπτωσης, ιδιωτικές παρεμβάσεις. Η προϋπηρεσία να μη θεωρείται πρακτική άσκηση.
- Τα 6/9 των μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένης της διπλωματικής εργασίας και της πρακτικής άσκησης) ή οι 60 από τις 90 απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών να έχουν σχέση με τα θέματα που αντιμετωπίζει η σχολική ψυχολογία στην πράξη, όπως αυτά προσεγγίζονται και από τη Διεθνή Επιστημονική Κοινότητα.
Β) Κριτήρια Συνάφειας Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών Ε.Ε.Π.( με κλάδο και αντικείμενο):
- Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα ή Σχολή που υποστηρίζει βασικές σπουδές στον κλάδο ή από Τμήματα Ανθρωπιστικών ή Κοινωνικών Επιστημών, Εκπαίδευσης ή Τμήματα Επιστημών Υγείας.
- Ο μεταπτυχιακός τίτλος να συνδέεται άμεσα και επαρκώς με το ειδικό καθηκοντολόγιο του κλάδου, όπως αυτό περιγράφεται αναλυτικά στο σχετικό ΦΕΚ ( 449, τ. Β, 3-4-2007) ή στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και συνάγεται από το Πρόγραμμα Σπουδών και την αναλυτική βαθμολογία.
- Ο χρόνος σπουδών πλήρους φοίτησης να είναι τουλάχιστον 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα και να έχει 90 πιστωτικές μονάδες (ECTS).
- Ειδικότερα, τα 6/9 των μαθημάτων (ή οι 60 από τις 90 πιστωτικές μονάδες - ECTS) να είναι συναφή με τον κλάδο και το ειδικό καθηκοντολόγιο, με την ειδική εκπαίδευση, με
ανάλογες ομάδες πληθυσμού και με σχετικές δομές διάγνωσης, υποστήριξης , εκπαίδευσης και αποκατάστασης. Στις παραπάνω πιστωτικές μονάδες να συμπεριλαμβάνονται είτε μαθήματα εξειδικευμένων τεχνικών στο αντικείμενο του Μεταπτυχιακού (θεωρία, εργαστήρια, εφαρμογή), οι οποίες να εφαρμόζονται σε χώρους όπου παρέχονται συναφείς με τον κλάδο υπηρεσίες, είτε εποπτευόμενη πρακτική άσκηση. - Δεν γίνονται δεκτές πρακτικές ασκήσεις εξ αποστάσεως και ιδιωτικές παρεμβάσεις. Η προϋπηρεσία να μη θεωρείται πρακτική άσκηση.
Γ) Κριτήρια Συνάφειας Διδακτορικών τίτλων σπουδών με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:
- Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών Α.Ε.Ι. ή Α.Τ.Ε.Ι.. Τίτλοι από άλλα Τμήματα πρέπει να έχουν παιδαγωγική εφαρμογή στην Ε.Α.Ε.
- Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να έχει θέμα σχετικό με τις κατηγορίες αναπηριών και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.
- Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του νόμου 3699/2008, Άρθρο 3 ή την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ
Δ) Κριτήρια Συνάφειας Διδακτορικών τίτλων σπουδών με την Σχολική (Παιδαγωγική & Εκπαιδευτική) Ψυχολογία:
- Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από τμήματα Ψυχολογίας, Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών ή Παιδαγωγικών Σπουδών.
- Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να είναι σχετική με θέματα που αντιμετωπίζει η σχολική ψυχολογία στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτά προσεγγίζονται από την Επιστημονική Κοινότητα (παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών ατομικά ή ομαδικά σε μαθητές, γονείς & εκπαιδευτικούς, σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία).
- Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τη Σχολική Ψυχολογία ή τη Σχολική Συμβουλευτική ή την Εκπαιδευτική Ψυχολογία.
Ε) Κριτήρια Συνάφειας Διδακτορικών τίτλων σπουδών με τον κλάδο και το αντικέιμενο της απασχόλησης του Ε.Ε.Π. :
- Ο διδακτορικός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα που υποστηρίζει βασικές σπουδές στον κλάδο ή από Τμήματα Aνθρωπιστικών και Kοινωνικών σπουδών, Τμήματα Εκπαίδευσης και Τμήματα Υγείας.
- Η διδακτορική διατριβή θα πρέπει να είναι σχετική με τον κλάδο και το αντικείμενο απασχόλησης / ειδικό καθηκοντολόγιο (όπως αυτό περιγράφεται στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία).
- Ο Επιβλέπων καθηγητής ή τουλάχιστον ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής θα πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τον κλάδο.
Ημερομηνία έναρξης ισχύος των κριτηρίων: Τα κριτήρια ισχύουν από την ημερομηνία ανάρτησής τους στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (19/01/2017) . Δεν ισχύουν για μεταπτυχιακούς τίτλους που έχουν αποκτηθεί πριν την ημερομηνία ανάρτησης της εν λόγω απόφασης και δεν αφορούν σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψηφίους διδάκτορες που έχουν εγγραφεί και φοιτούν επίσης πριν την ημερομηνία ανάρτησης της εν λόγω απόφασης. Η επιτροπή επιφυλάσσεται για ενδεχόμενες βελτιωτικές παρεμβάσεις στα κριτήρια, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.
Δείτε εδώ το pdf του Ινστιτούτου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη