Thumbnail
Aπό την  Ημερίδα 25/10/2017 για την παρουσίαση της πρότασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου

Aπό την  Ημερίδα 25/10/2017 για την παρουσίαση της πρότασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου


 Την Πρόταση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. παρουσίασε ο κ. Κασσιανός Παν. Δ/ντής Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Τόνισε το θέμα της αντιπαλότητας σε επίπεδο στελεχών που δημιουργεί προβλήματα και έχει ανάγκη αλλαγών και αναπροσαρμογών. Στάθηκε στο θέμα της Αποκέντρωσης στην Εκπαίδευση και της Αυτονομίας της σχ. μονάδας, την ανάληψη ευθυνών και χειραφέτησης των εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Διδασκόντων. Εστίασε στην Παιδαγωγική Αυτονομία των σχολικών μονάδων στις οποίες μεταφέρονται αρμοδιότητες ως προς τη λήψη αποφάσεων σε περιφερειακό επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό:

·         α) προβλέπεται ο συντονισμός των δομών υποστήριξης με στόχο την αποτελεσματική οργάνωση της επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης των σχολικών μονάδων, 

·         β) κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων, 

·         γ) οι σχολικές μονάδες μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους, τεκμηριώνοντας τις επιλογές τους με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και

δ) οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και η τοπική κοινωνία δύνανται να συμμετέχουν ουσιαστικά στη σχολική πραγματικότητα πλαισιώνοντας με τις προτάσεις και τις δράσεις τους το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής μονάδας. 

·         Αναφέρθηκε στο Διευθυντή της σχολικής μονάδας και στην αναγκαιότητα «ενίσχυσης» του ρόλου του (δείχνοντας έτσι ότι σύντομα θα έχουμε πλαίσιο ηγεσίας με σαφείς ρόλους στο χώρο του σχολείου). Η Δ/νση και ο Σ.Δ. θα πρέπει να αντιμετωπίζουν μια σειρά από θέματα και να δίνουν όραμα στη σχολική μονάδα.
Τόνισε ότι  ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας θα ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα και επιτελεί τον ρόλο του συνεργαζόμενος με τον Σύλλογο Διδασκόντων, τα κέντρα υποστήριξης ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ & ΚΕΑ, τα στελέχη της Διοίκησης, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τους μαθητές, εκπροσώπους της επιστημονικής κοινότητας και φορείς της τοπικής κοινωνίας.

Αναφέρθηκε στο Σχολικό Συμβούλιο και το ρόλο του. Ιδιαίτερα τόνισε το Σχολικό Κανονισμό που θα  περιλαμβάνει το σύνολο των όρων και των κανόνων που ρυθμίζουν τη συνύπαρξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, την οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου και διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και αποτελεσματική επίτευξη του εκπαιδευτικού έργου. 
Αναφέρθηκε στις Ομάδες των σχολείων και στο δίκτυο που μπορεί να δημιουργηθεί μεταξύ τους για την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών.

Μίλησε για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, την αποσαφήνιση των στόχων της σχολικής χρονιάς και την επιλογή στοχευμένων δράσεων, σε επίπεδο σχολικής μονάδας.  Την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου που είναι μια προσπάθεια αναστοχασμού και συνεχούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου με βάση την τεκμηρίωση και τον διάλογο και με οφέλη τόσο για τη συνεχή επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και την ικανοποίηση από το έργο τους, όσο και για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών, καθώς και για τη διαδικασία που θα γίνεται ο προγραμματισμός (Ο Σύλλογος Διδασκόντων, κατά την έναρξη του σχολικού έτους συνεδριάζει για τη σύνταξη του προγραμματισμού και δύναται να καλεί στελέχη του ΠΕΚΕΣ, του ΚΕΣΥ ή του ΚΕΑ, μέλη ΔΕΠ ή εκπροσώπους επιστημονικών, κοινωνικών ή πολιτιστικών φορέων, που κατά την κρίση του θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός κατάλληλου σχεδίου δράσης για την επίτευξη των στόχων του εκπαιδευτικού έργου)
   Όσον αφορά τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. –ΚΕΣΥ – ΚΕΑ)  δεν έκανε εκτενή ανάλυση και αυτό δείχνει ότι δεν υπάρχουν σχετικές κατασταλαγμένες απόψεις για τη σχέση και τη λειτουργία των οργάνων που προτείνονται. Δεν έκανε αναφορά στους Σχ. Συμβούλους ούτε αναλυτικά στους Περιφερειακούς Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου… τον αριθμό των ΠΕΚΕΣ ή τον αριθμό των ΠΣΕΕ…
   Αναφέρθηκε στο ΚΕΣΥ και το ρόλο του, όπως περιγράφεται στο κείμενο- πλαίσιο, καθώς και στο ΚΕΑ στο ρόλο και τα καθήκοντά του…

Τόνισε ότι το κείμενο θα τεθεί σε διαβούλευση και αναμένονται προτάσεις και ιδέες  το επόμενο διάστημα.

Πηγή: fresh-education.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βουλή
Αναδρομικά σε μέλη ΕΔΙΠ και αναδρομικά έξοδα παράστασης σε Διευθυντές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.)
Οι διατάξεις που κατατέθηκαν σήμερα στη Βουλή, για τις αναδρομικές αυξήσεις σε μέλη ΕΔΙΠ και αναδρομικά έξοδα παράστασης σε Διευθυντές των Ανώτερων...
Αναδρομικά σε μέλη ΕΔΙΠ και αναδρομικά έξοδα παράστασης σε Διευθυντές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.)
kleista sxoleia proaulio
Μυτιλήνη: Χειροπέδες σε δύο 16χρονους για τον ξυλοδαρμό 14χρονου έξω από σχολείο
Ο 14χρονος δέχτηκε κτυπήματα στο κεφάλι και το πρόσωπο και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο για παροχή πρώτων βοηθειών
Μυτιλήνη: Χειροπέδες σε δύο 16χρονους για τον ξυλοδαρμό 14χρονου έξω από σχολείο
ερα
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Διεύθυνσης, προωθώντας τη συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των...
Συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στις Erasmus Days 2024