Thumbnail
του Σχολικού Συμβούλου Ιωάννη Καραγιάννη

 

Στο παρακάτω άρθρο δεν θα αναφερθούμε στην ουσία της πρότασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., θεωρώντας ότι αποτελεί πολιτική επιλογή που κρίνεται ή θα κριθεί, αλλά στην ανάγκη διαφοροποιημένης αντιμετώπισης της εκπαιδευτικής υποστήριξης των νησιωτικών σχολικών μονάδων λόγω των πολλών ιδιαιτεροτήτων της. Ωστόσο θα τοποθετηθώ συνολικά όταν η πρόταση αυτή αποτελέσει σ/ν με συγκεκριμένα άρθρα.

Η παρουσίαση αφορά στην Δ.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου και μπορεί να μεταφερθεί αναλογικά στην Π.Ε., καθώς και σε νομούς με παρόμοιες ιδιαιτερότητες.

Αρχικά παραθέτουμε πίνακες με εκπαιδευτικά-δημογραφικά χαρακτηριστικά[1].

Πίνακας 1: Κατανομή εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών ανά Νομό και Περιφέρεια.

 

ΑΡΙΘΜΟΣ [2]ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΝΗΣΙΩΝ ΜΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ[3]

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

85

16

1550

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ

65

24

1077

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

150

40

2627

 

Πίνακας 2: Κατανομή υφιστάμενων υποστηρικτικών δομών  ανά Νομό και Περιφέρεια.

 

ΚΕΣΥΠ

ΚΕΠΛΗΝΕΤ

ΣΣΝ

ΚΕΔΔΥ

ΚΠΕ

ΕΚΦΕ

ΤΣΔ[4]

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

2

2

1

3

1

2

1

12

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ

1

2

1

3

1

5

1

14

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

3

4

2

6

2

7

2

26

 

Πίνακας 3: Κατανομή Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε. ανά Νομό και Περιφέρεια και ειδικότητα.

*

ΠΕ01

ΠΕ02

ΠΕ03

ΠΕ04

ΠΕ05

ΠΕ06

ΠΕ08

ΠΕ11

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

-

1

1

1

 

1

1

1

6

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ

-

1

-

1

1

1

-

1

5

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

-

2

1

2

1

2

1

2

11

 

Οι υπόλοιπες ειδικότητες καλύπτονται με ανάθεση από  Σ.Σ. άλλων Περιφερειακών Διευθύνσεων.

Πίνακας 4: Προτεινόμενες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού έργου.

 

ΚΕΣΥ

ΠΕΚΕΣ

ΚΕΑ

ΠΣ[5]

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

1

-

1

;

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ

1

1

1

;

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

2

1

2

;

Τίθενται επομένως δύο βασικά ερωτήματα με τρόπο σαφή και δίνονται απαντήσεις

Ερώτημα 1: Ποια είναι τα κριτήρια δημιουργίας ενός ΠΕ.ΚΕ.Σ.; Ενός ΚΕΣΥ αντίστοιχα;

Τα κριτήρια δημιουργίας των ΠΕ.ΚΕ.Σ. και των ΚΕΣΥ  οφείλουν να εναρμονίζονται και να είναι συνάρτηση των επόμενων παραγόντων (σε σχέση με τον ρόλο που προσδοκάται ότι θα διαδραματίσουν):

  • του πλήθους των σχολικών μονάδων,

  • του αριθμού των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,

  • του αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,

  • της γεωγραφικής κατανομής και της διασποράς των σχολικών μονάδων ανά Νομό  και σε σχέση με την έδρα του ΠΕ.ΚΕ.Σ.,

  • της προσβασιμότητας στις σχολικές μονάδες από και προς την έδρα του ΠΕ.ΚΕ.Σ., καθώς και των ιδιαιτεροτήτων των περιοχών, όπως π.χ. η νησιωτικότητα.

Ερώτημα 2 (που είναι συνάρτηση του ερωτήματος 1): Ποιος θα είναι ο προβλεπόμενος αριθμός των ΠΕ.ΚΕ.Σ. και ποια η γεωγραφική κατανομή τους; Ενός ΚΕΣΥ αντίστοιχα;

Αφού απαντήσουμε στο ερώτημα  1 μπορούμε να προσεγγίσουμε το ερώτημα 2

Στην Π.Δ.Ε. Νοτίου Αιγαίου ανήκουν δύο Νομοί: Δωδεκάνησα και Κυκλάδες με ξεχωριστές Διευθύνσεις ΔΕ και ΠΕ, με εξαιρετικά δύσκολη ενδοκυκλαδική και ενδοδωδεκανησιακή συγκοινωνία και επικοινωνία μεταξύ των νησιών του κάθε Νομού. Επίσης δεν υπάρχει σχεδόν καμία επικοινωνία μεταξύ των νησιών των δύο Νομών, εκτός από την κύρια ακτοπλοϊκή συγκοινωνία μεταξύ των πρωτευουσών.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι δεν μπορεί να συμπίπτει ο αριθμός των Π.Δ.Ε. με τον αριθμό των ΠΕ.ΚΕ.Σ. δημιουργώντας μια γραφειοκρατικού τύπου υπηρεσία καταγραφής και σχεδιασμού χωρίς την επαρκή υποστήριξη, ενημέρωση και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και των Συλλόγων διδασκόντων στις σχολικές μονάδες. Επομένως:

  • Ο αριθμός των ΠΕ.ΚΕ.Σ. συνολικά θα πρέπει, για να επιτελεί λειτουργικό και αποτελεσματικό ρόλο, να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό 13 (που είναι το σύνολο των Π.Δ.Ε.), με περισσότερα αποκεντρωμένα ΠΕ.ΚΕ.Σ. ανά Νομό, τουλάχιστον σε εκείνες τις Π.Δ.Ε. που επιβάλλεται λόγω νησιωτικότητας ή λόγω άλλων γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων (όπως Ν. Αττικής, Θεσσαλονίκη). Στην προκειμένη περίπτωση μόνο η ύπαρξη 2 ΠΕ.ΚΕ.Σ. (Σύρος-Ρόδος) θα ήταν ένα σχήμα με λειτουργικό χαρακτήρα.

  • Ακόμα όμως και αυτό να μην πραγματοποιηθεί, μπορούν τα ΠΕ.ΚΕ.Σ. να λειτουργήσουν στο πλαίσιο της εξακτίνωσης, με τοπικά γραφεία Συντονιστών στις έδρες των Νομών (εν προκειμένω Σύρος-Ρόδος) και αναλογικά γραφεία ΚΕΣΥ σε νησιά του κάθε Νομού.

 


[1] Τα στοιχεία προέρχονται από τους διαδικτυακούς τόπους των Δ.Ε. και Π.Δ.Ε.

[2] Χωρίς τα Ειδικά Σχολεία και τα ΣΔΕ.

[3] Από τα στοιχεία εκλογών ΠΥΣΔΕ (2016-2017)

[4] Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων.

[5] Περιφερειακοί Συντονιστές (που θα αντικαταταστήσουν τους Σ.Σ.)

 

Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων
Γ.Μαύρου 2, 6ος όροφος 85100 Ρόδος τηλ: 2241364848 fax: 22413 64868

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Αξιολόγηση: «Αίσχος! Αντί να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, διώκουν εκπαιδευτικούς!»
«Στόχος είναι η αισχρή τρομοκράτηση όλου του κλάδου των εκπαιδευτικών, για να αποδεχτεί με την βία και φόβο, το κατάπτυστο περιεχόμενο της...
Αξιολόγηση: «Αίσχος! Αντί να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, διώκουν εκπαιδευτικούς!»
Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου: «Χιλιάδες κενά διαλύουν τα σχολεία μας»
Κενά στα σχολεία: «Η κατάσταση είναι τραγική – Να αποσυρθεί η κατάπτυστη τροπολογία»
Εκπαιδευτικοί Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου: «Χιλιάδες κενά διαλύουν τα σχολεία μας»