Thumbnail
Γράφει ο Γιάννης Σηφάκης

Μεγάλο θέμα βέβαια η βαθμολογία – αξιολόγηση του μαθητή. Έχει ξεχαστεί προφανώς ότι ένας από τους στόχους –σκοπούς της Δ/θμιας Εκπ/σης  είναι η ένταξη του νέου αυτού στην κοινωνία όπου θα αξιολογείται καθημερινά για όλες τις ενέργειες του.

Τι συμβαίνει όμως σήμερα στη σχολική πραγματικότητα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση και όλοι νομίζω ότι θα πρέπει να την αποδέχονται. Πολύ συχνά πολλά ή και πάρα πολλά από τα οποία ανατίθενται στους μαθητές να πραγματοποιήσουν δεν τα προσπαθούν και γυρίζουν οι περισσότεροι άπρακτοι στο σχολείο με το κινητό στο χέρι αντί τα βιβλία.

Όμως η βαθμολόγηση –αξιολόγηση τους (για πολλούς και διάφορους λόγους ) δεν διαφέρει κατά πολύ από εκείνους που προσπάθησαν στο μέγιστο. Βαθμολογούνται συνήθως  από 12 και πάνω ενώ οι άλλοι που ήταν συνεπείς ή  συνεπέστατοι στις υποχρεώσεις τους παίρνουν με διστακτικό πολλές φορές τρόπο το άριστα. Μετά φταίει αυτός ο κ. Μαθητής και αυριανός κύριος ή κυρία που δεν εργάστηκαν ως όφειλαν στην όποια δουλειά του –της ανατέθηκαν αφού θα γνωρίζουν ότι θα πάρουν την ίδια ή σχεδόν την ίδια αμοιβή  με εκείνους που είναι  συνεπείς ή συνεπέστατοι στις υποχρεώσεις τους ; Τέλος πάντων μεγάλο θέμα και δεν θέλω να τραβώ τεντωμένα σχοινιά αλλά δεν μπορώ να μην θυμηθώ και πάλι τα λόγια της γιαγιάς και του παππού μου «που κοπελομάθει παιδί μου δύσκολα γεροντοξεχνά». Το να πηγαίνουν σήμερα τα παιδιά στο σχολείο και να μην γνωρίζουν τα καθήκοντα τους και τις υποχρεώσεις τους είτε γιατί δεν φρόντισαν οι ίδιοι οι γονείς τους είτε  γιατί το ίδιο  σχολείο δεν τους το έχει καταστήσει σαφές  δεν μπορώ να το κατανοήσω.

Μεγάλη βέβαια η ευθύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας η οποία βέβαια έχει την μοναδική δικαιολογία ότι λειτουργεί στο πλαίσιο που έχει καθορίσει το υπουργείο παιδείας έρευνας και θρησκευμάτων.

Η πολιτική ηγεσία του οποίου φέρει σοβαρότατες ευθύνες για την ελάσσονα προσπάθεια που παρατηρείται και από την πλευρά των μαθητών αλλά και από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση μαθητές να εισάγονται στη τριτοβάθμια εκπαίδευση με βαθμολογία πολύ χαμηλότερη από τη βάση. Δεν είμαστε βέβαια άμοιροι ευθυνών και εμείς ως γονείς αλλά και ο κοινωνικός περίγυρος γενικότερα. Το κακό δεν είναι βέβαια μόνο οι παρενέργειες σε εκπαιδευτικό επίπεδο που δημιουργεί μια τέτοια κατάσταση, αλλά η δημιουργία της ψευδαίσθησης ανθρώπων που νομίζουν ότι αξίζουν ή ότι με ελάχιστη προσπάθεια πετυχαίνονται στόχοι στη ζωή μας. Δυστυχώς μέχρι και  σήμερα η παρούσα ηγεσία του υπουργείο παιδείας έρευνας και θρησκευμάτων δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος και ούτε προτίθεται να το αντιμετωπίσει.

Όμως παρόλα αυτά η συνδρομή εμάς των εκπαιδευτικών για μια αντικειμενική και επιστημονικά τεκμηριωμένη αξιολόγηση των μαθητών είναι καθοριστική. Πρώτα απ’ όλα όμως  απαιτείται επιμόρφωση εμάς των εκπαιδευτικών  στο κομμάτι και της αξιολόγησης και στη συνέχεια αξιολόγηση μας (…μα φυσικά από ανθρώπους που θα γνωρίζουν πάρα πολύ την αξιολόγηση και πάνω απ’ όλα θα έχουν ξεπεράσει τους εαυτούς τους και θα είναι πραγματικά αντικειμενικοί με αξίες και κανόνες και όχι τιμωροί ) για να ασκούμε  τελικά αποτελεσματικά και παιδαγωγικά αλλά και εκπαιδευτικά το λειτούργημα μας.  

*          Ο Γιάννης Σηφάκης είναι Καθηγητής στη Β/θμια Εκπ/ση του Νομού Ηρακλείου - e-mesara.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα