Thumbnail
Εκ μέρους της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής

Έγινε την Παρασκευή η παρέμβαση στην Περιφέρεια από εκπροσώπους 5 ΕΛΜΕ, της Β΄ Αθήνας, της Ε΄ Ανατολικής Αττικής, της Ε΄ Αθήνας, της Νέας Σμύρνης - Καλλιθέας - Μοσχάτου και της Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής. Επίσης, συμμετείχαν οι Δ. Καρυώτης και Ηλ. Παπαχατζής από τα Δ Σ της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ αντίστοιχα. 

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο, όπου ψηφίστηκε η 4η αξιολόγηση, προχωρά η ρύθμιση του χρέους κι η έξοδος στις αγορές με κρυφό μνημόνιο (περικοπές συντάξεων, αφορολόγητου, νέες ιδιωτικοποιήσεις κλπ) κι υπάρχει αναβρασμός στα εθνικά θέματα. Στην εκπαίδευση ψηφίστηκε ο νόμος για τις δομές και τη νέα αξιολόγηση και υπάρχουν ζητήματα με τη γενίκευση των ηλεκτρονικών εγγραφών, την κεντρική διαχείριση της κατανομής των μαθητών και τη μείωση του  αριθμού των τμημάτων, που επιχειρείται ιδιαίτερα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ (αλλά και στα Γυμνάσια) και αποσκοπεί και στην περικοπή των διορισμών των αναπληρωτών συναδέλφων.
Στη συνάντηση τέθηκαν τα προβλήματα που παραμένουν ανοικτά παρά τα όσα είχαν τεθεί και απαιτηθεί ήδη από την 1η Ιουνίου στην προηγούμενη παράσταση στο Υπουργείο από τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και άλλων ΕΛΜΕ. 

Να μπορούν να εγγραφούν σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ όλοι οι μαθητές και σε όλα τα τμήματα στη 2η φάση από 25/6 ως 29/6, που γι΄ αυτό τον λόγο θα πρέπει να διαρκέσει πιο πολλές μέρες. Τα τμήματα πρέπει να είναι όσα υπήρχαν στην 1η φάση με την προσθήκη και όσων τέθηκαν στη συνάντηση στο Υπουργείο και δεν υλοποιήθηκαν ακόμη.  Δεν είναι δυνατό να αποδεχτούμε τον απαράδεκτο σχεδιασμό για να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα ως τις 15/7. Αντίθετα, διεκδικούμε τον Σεπτέμβριο σε 3η φάση όλα τα τμήματα να παραμείνουν ανοικτά και να μπορούν να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στα τμήματα της επιλογής τους σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Επιπλέον, να μη γίνουν μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία με απόφαση των Δ/ντων Εκπαίδευσης είτε γιατί τα τμήματα έχουν ξεπεράσει το μέγιστο αριθμό μαθητών είτε γιατί δεν έχει συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός. Απαιτούμε την κατάργηση των ηλεκτρονικών εγγραφών γιατί  αποσκοπούν στη συρρίκνωση τμημάτων και σχολείων και ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στη μείωση  των αναγκών σε  εκπαιδευτικό προσωπικό, στη συγκρότηση  πολυπληθών  τμημάτων των 27 μαθητών έτσι ώστε να υλοποιηθούν τα μνημονιακά προαπαιτούμενα για την περικοπή στο 50% των λειτουργικών δαπανών στην εκπαίδευση. Παρακάμπτονται οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων για ανάπτυξη τμημάτων στα σχολεία και για μείωση των μαθητών 20-15-10 ανά τμήμα.

Επιπλέον, διεκδικούμε την έγκριση  όλων των ολιγομελών τμημάτων  και  να μην περικοπεί  κανένα τμήμα, επειδή δεν θα έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψη και οι ειδικές συνθήκες κάθε περιοχής, ανεξάρτητα από τη μοριοδότησή της, με βάση τη σχετική τεκμηρίωση σχολείων. 

Αντίστοιχα δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός ο ανεφάρμοστος και αντισυναδελφικός σχεδιασμός του Υπουργείου για την διεκπεραίωση όλων των λειτουργικών τοποθετήσεων  των ΠΥΣΔΕ (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένοι) ως το τέλος Ιουλίου με τα σχολεία κλειστά και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην έχουν συνεδριάσει  για τις αναθέσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγουν λειτουργικά κενά και πλεονάσματα παρά μόνο πραξικοπηματικά.  

Είναι ανάγκη να ξεκαθαριστεί άμεσα ποια θα είναι η αύξηση του ωραρίου των Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που από τον Σεπτέμβριο θα είναι 3ετούς φοίτησης κι όχι 4ετούς και το πρόγραμμα στη Β΄ τάξη των ΓΕΛ, αν θα είναι το σημερινό ή θα αλλάξει με βάση το «νέο» ΓΕΛ.

Τέθηκε το πρόβλημα που δημιουργείται κυρίως στα Γυμνάσια με την απαίτηση από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία εντός ασφυκτικών χρονικών πλαισίων λόγω του απαράδεκτου προγράμματος των φετινών εξετάσεων και προφανώς χωρίς πραγματικό αποτέλεσμα στους μαθητές που δίνουν επαναληπτικές εξετάσεις. Επιπλέον, τέθηκαν και οι συχνά απαράδεκτες συνθήκες εξέτασης και διόρθωσης στα κέντρα των πανελλαδικών. 

Τέθηκαν και τοπικά ζητήματα. Από την Β΄ ΕΛΜΕ η σύσταση οργανικών θέσεων στο ΕΕΕΕΚ Κωφών, η δημιουργία της ειδικότητας Πλοιάρχων στο 6ο ΕΠΑΛ και η σύσταση εκ νέου της ειδικότητας Νοσηλευτών στο 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ. Από την Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής η δημιουργία της ειδικότητας Οργάνωσης και Διοίκησης στο ΕΠΑΛ Κορωπίου. Από την Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας η ανισοκατανομή των μαθητών στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Ταύρου και τα ποικίλα προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν. Και από την ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων η διατήρηση του 2ου ΕΚ Δυτικής Αττικής, χωρίς να υποβιβαστεί και η επαναλειτουργία του ΔΙΕΚ Φυλής, καθώς διαφορετικά πλήττεται ιδιαίτερα μια περιοχή, που έχει τη μοναδική χωματερή και ιδιαίτερη κοινωνική σύνθεση και αυξημένα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα. 

Για το αίτημα δημιουργίας της ειδικότητας Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού στο 6
ο ΕΠΑΛ,  είπε ότι απαιτείται εξοπλισμός γέφυρας πλοίου για τη λειτουργία εργαστηρίων της συγκεκριμένης ειδικότητας και γίνεται προσπάθεια για την εξεύρεση κονδυλίου για την αγορά του εξοπλισμού εργαστηρίων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ, ανάμεσα σ΄αυτά είναι και το 6οΕΠΑΛ Αθήνας. 

Για το αίτημα σύστασης εκ νέου της ειδικότητας β. Νοσηλευτών στο 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ δε

Για το αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων στο ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄Διεύθυνσης Αθήνας 
είπε ότι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα στην ειδική αγωγή, αφού για τη σύσταση οργανικών θέσεων χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, γιατί με τα τωρινά δεδομένα απαιτείται η έκδοση ΦΕΚ για να ιδρυθούν οργανικές θέσεις, που σημαίνει ότι εμπλέκεται το Υπουργείο Οικονομικών. 

Για το αίτημα δημιουργίας της ειδικότητας Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού στο 6ο ΕΠΑΛ, είπε ότι απαιτείται εξοπλισμός γέφυρας πλοίου για τη λειτουργία εργαστηρίων της συγκεκριμένης ειδικότητας και γίνεται προσπάθεια για την εξεύρεση κονδυλίου για την αγορά του εξοπλισμού εργαστηρίων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ, ανάμεσα σ΄αυτά είναι και το 6o ΕΠΑΛ Αθήνας. 

Για το αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων στο ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄Διεύθυνσης Αθήνας 
είπε ότι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα στην ειδική αγωγή, αφού για τη σύσταση οργανικών θέσεων χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, γιατί με τα τωρινά δεδομένα απαιτείται η έκδοση ΦΕΚ για να ιδρυθούν οργανικές θέσεις, που σημαίνει ότι εμπλέκεται το Υπουργείο Οικονομικών. 

Για το αίτημα δημιουργίας της ειδικότητας Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού στο 6
o ΕΠΑΛ, είπε ότι απαιτείται εξοπλισμός γέφυρας πλοίου για τη λειτουργία εργαστηρίων της συγκεκριμένης ειδικότητας και γίνεται προσπάθεια για την εξεύρεση κονδυλίου για την αγορά του εξοπλισμού εργαστηρίων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ, ανάμεσα σ΄αυτά είναι και το 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας. 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης περιορίστηκε σε αόριστες απαντήσεις, χωρίς να δεσμεύεται ούτε καν για θέματα της αρμοδιότητάς του και λάβαμε τις ακόλουθες απαντήσεις.

1.    Για τις εγγραφές δήλωσε ότι ούτε αυτός έχει σαφή εικόνα, αλλά μόνο το Υπουργείο και το αν θα υπάρξει και 3η φάση για όλους και για όλα τα τμήματα, θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των εγγραφών ως τις 29/5. Δεν δεσμεύτηκε για κάτι άλλο. Και ενημέρωσε ότι δεν έχει γίνει ακόμη η απαραίτητη τροποποίηση στο σχετικό ΦΕΚ για τις επιπλέον ειδικότητες για τις οποίες είχαν δεσμευτεί οι Μπαξεβανάκης και Κοτσιφάκης στην παρέμβαση στην 1/6. Αν δεν γίνει η τροποποίηση, δεν θα μπορούν να συμπεριληφθούν στις επιλογές των μαθητών, που εγγράφονται και πάλι από τις 25/7.
2.    Θύμισε ότι ολιγομελή εγκρίθηκαν πέρυσι και με 4-5 μαθητές με κριτήριο τη μοναδικότητα της ειδικότητας και του τομέα  και με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες κάποιων περιοχών, αλλά δεν γνωρίζει αν αυτό γίνει και φέτος κι αν θα εγκριθούν ολιγομελή τον Σεπτέμβριο. Είπε πως θα γίνουν μετακινήσεις μαθητών από ένα σχολείο σε άλλο, όπου δεν «δημιουργούν πρόβλημα» προκειμένου να μην ανοίξουν νέα τμήματα. Με αυτό το τρόπο θα εξεταστούν τα αιτήματα μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου. Το κριτήριο για τις μεταγγραφές θα είναι η διατήρηση ή η συρρίκνωση των τμημάτων.
3.    Θα εξεταστεί το σχέδιο της πιεστικής και ανεδαφικής λειτουργία των ΠΥΣΔΕ Ιούλιο και Σεπτέμβριο.
4.    Υπάρχει πρόβλημα με το ωράριο στα Εσπερινό ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που θα έχουν 3ετή φοίτηση, γιατί μπορεί να θεωρηθεί το απολυτήριο και το πτυχίο τους υποδεέστερο από τα αντίστοιχα πρωινά. 
5.    Δεν πήρε θέση για τα προβλήματα, που προκύπτουν από το πολύ ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο  σε προαγωγικές και επαναληπτικές εξετάσεις, και για μαθητές και για καθηγητές.
6.    Για την ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων στο ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄Διεύθυνσης Αθήνας είπε ότι υπάρχει πρόβλημα στην ειδική αγωγή, αφού για τη σύσταση οργανικών απαιτείται η έκδοση ΦΕΚ, πράγμα που εμπλέκει άμεσα και το Υπουργείο Οικονομικών. Για τη δημιουργία ειδικότητας Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού στο 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας απαιτείται εξοπλισμός γέφυρας πλοίου για τη λειτουργία του εργαστηρίου  και αναζητούνται κονδύλια για την αγορά του εξοπλισμού στα ΕΠΑΛ, που αυτός χρειάζεται. Για τη σύσταση εκ νέου της ειδικότητας Νοσηλευτών στο 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ δεν έδωσε απάντηση. Τέλος, για τη διατήρηση του 2ου ΕΚ Δυτικής Αττικής ανέφερε ότι μπορεί να γίνει μόνο αν υλοποιηθεί η επαναλειτουργία του ΔΙΕΚ Φυλής, που θα είναι η 2η δομή, που το ΕΚ θα εξυπηρετεί… τα πολλά ιδιαίτερα προβλήματα και η χωματερή έχουν φαίνεται αντιμετωπιστεί με απόλυτη επιτυχία!... 

Είναι φανερό ότι επιβάλλεται να συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζικά, οργανωμένα και αποφασιστικά για την υπεράσπιση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών και συναδέλφων προς όφελος του Δημόσιου, Δωρεάν και Δημοκρατικού Σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα