Ως "αρνητική έκπληξη" χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ υπογράμμισε ότι πρόκειται για "σκοταδισμό, μεσαίωνα και αναχρονισμό". Όπως όμως επεσήμανε, από την απόφαση δεν κινδυνεύει το μάθημα των νέων Θρησκευτικών.
Σε σχετικές του δηλώσεις στο κανάλι της Βουλής, ο Νίκος Φίλης δήλωσε ότι η απόφαση ελήφθη όχι ομόφωνα, αλλά κατά πλειοψηφία, κάνοντας λόγο για λανθασμένη ερμηνεία του Συντάγματος.
Σημείωσε δε πως "το Σύνταγμα λέει ότι το σχολείο πρέπει να στηρίζει τη θρησκευτική συνείδηση και αυτό κάνει το σχολείο με το μάθημα των Θρησκευτικών από την Δ΄Δημοτικού ως την Γ’ Λυκείου".
"Δεν υπάρχει καμία συνταγματική επιταγή όμως για ομολογιακό μάθημα. Το Σύνταγμα δεν λέει ότι αυτό το μάθημα θα πρέπει να είναι ομολογιακό, δηλαδή να γίνεται κατήχηση", ανέφερε ακόμη.
Ο πρώην υπουργός Παιδείας υπογράμμισε παράλληλα ότι "το ΣτΕ υιοθετεί απόψεις ακραίων φονταμενταλιστών». Πρόκειται για «σκοταδισμό, μεσαίωνα και αναχρονισμό". Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) που επικαλείται η απόφαση δεν λέει ότι τα θρησκευτικά πρέπει να είναι ομολογιακό μάθημα αλλά αντίθετα ότι πρέπει να διδάσκονται όλα τα δόγματα και να υπάρχει θρησκευτική ελευθερία στη χώρα μας.
Όπως είπε ακόμη ο Νίκος Φίλης, η απόφαση "μετατρέπει το ΣΤΕ από ένα ανώτατο πολιτειακό όργανο σε ένα όργανο που αποφασίζει για την εκπαίδευση και ένα όργανο που δογματίζει δηλαδή αποφασίζει ποιο δόγμα είναι".
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη