ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ καθηγητών
για τον καθηγητή και το δημόσιο σχολείο
Γράμμα στις καθηγήτριες και στους καθηγητές των Γυμνασίων και των Λυκείων
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Η πρώτη και σταθερή άποψή μας είναι ότι δεν πρέπει να παραιτηθούμε από τους συλλογικούς αγώνες και την κινηματική δράση. Γιατί σε μια τέτοια περίπτωση θα αλλάξει ο φύσει και θέσει παιδαγωγικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού και το σχολείο θα απομειώσει τον κοινωνικό του ρόλο. Γιατί, ιδιαίτερα σήμερα στην εποχή της βαθιάς κρίσης , ο εκπαιδευτικός οφείλει να εμπνέει και να ενθαρρύνει τους μαθητές και την κοινωνία ευρύτερα. Αλλά ένας εκπαιδευτικός, που είναι παραιτημένος, που έχει πλήρως υπαλληλοποιηθεί, που δεν αγωνίζεται, δεν μπορεί να γίνει αγωγός των ανθρωπιστικών αξιών και της αγωνιστικής στάσης ζωής, μιας κουλτούρας αμφισβήτησης και δημιουργίας.
Σήμερα δεν διακυβεύεται μόνο ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού αλλά και ο πολλαπλά θεσμικός και ουσιαστικός ρόλος της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας. Δεν έχουμε μόνο την οικονομική στενότητα στο επάγγελμά μας και στη λειτουργία των σχολείων αλλά και την αναδιάρθρωση του περιεχομένου της εκπαίδευσης, την ήδη προαναγγελθείσα μετά το μεταβατικό στάδιο κατάργηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και τη μείωση των γνωστικών αντικειμένων και την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, την αλλοίωση της επιστημονικής κατάρτισής μας με την επέκταση των αναθέσεων , την ακύρωση των βημάτων που έχουν γίνει στην ειδική αγωγή.
Όλα αυτά τα αποφασίζει το Υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ σα να είναι η εκπαιδευτική κοινότητα μια έρημη χώρα, σαν να μην υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί και οι συλλογικοί φορείς τους. Αλλά αυτή η αλαζονική και απαξιωτική στάση του Υπουργείου Παιδείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν προκύπτει μόνο από το ρήμαγμα της κοινωνίας λόγω των τριών μνημονίων που έχουν βαλτώσει την οικονομία της χώρας.
Προκύπτει και από τη στάση του συνδικαλιστικού μας φορέα. Η ΟΛΜΕ ως συλλογικός μας εκφραστής είναι σε τέλμα! Δεν υπάρχει Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο να συνεδριάζει και να αποφασίζει, να προτείνει στους εκπαιδευτικούς και να διεκδικεί από την κυβέρνηση. Υπάρχουν μόνο οι παρατάξεις που απαρτίζουν το Δ.Σ., οι οποίες απλώς συνεδριάζουν μαζί. Κάθε παράταξη εξαντλείται στο μονόλογό της.Δεν γίνεται καμιά απόπειρα σύνθεσης των παραταξιακών μονολόγων. Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι το ξέρουν εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται να πάρουν αποφάσεις. Γι’ αυτό και οι παρατάξεις του Δ.Σ. ανακοινώνουν μονομερώς τις θέσεις τους και δεν έχουν κανένα άλλο άγχος – πέραν του ότι απλώς συνευρίσκονται στα γραφεία της ΟΛΜΕ. Τόσα ζητήματα έχει ανακινήσει το Υπουργείο, άλλα δημαγωγικά και άλλα κατ’ ουσία, και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν νιώθει καμιά υποχρέωση να δώσει έστω μια κατ’ αρχήν άποψη. Μόνο κάποιες γενικότητες σε επιμέρους ζητήματα, όπως στις δημιουργικές εργασίες και στη θεματική εβδομάδα.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Δυστυχώς το πρόβλημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είναι δομικό. Η σύνθεσή του είναι προϊόν της κρίσης. Και δεν πρόκειται ποτέ με τη δεδομένη σύνθεση να βγάζει αποφάσεις και να εκφράζει τους εκπαιδευτικούς (3 μέλη ΣΥΝΕΚ (ΣΥ.ΡΙΖ.Α.), 3 μέλη ΔΑΚΕ (ΝΔ), 2 μέλη ΠΑΜΕ, 2 μέλη «Παρεμβάσεις» και 1 μέλος ΑΡ.ΕΝ.-ΛΑ.Ε.). Ο καθένας μας μπορεί να συλλογιστεί. Υπάρχει συνδυασμός με αυτή τη σύνθεση που θα δίνει συμφωνίες και αποφάσεις, με μια ελάχιστη πλειοψηφία 6 /11; Προφανώς όχι και ποτέ!
Το συνδικαλιστικό μας κίνημα είναι απόλυτα αδρανές και πλήρως ακινητοποιημένο. Το γεγονός ότι αρχίζουν οι εκπαιδευτικοί να επιμερίζονται ιεραρχώντας κάθε ομάδα τις δικές της προτεραιότητες οφείλεται στην αδυναμία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να διαμορφώσει ένα ελάχιστο συνεκτικό πλαίσιο των πιο βασικών αιτημάτων του κλάδου μας και να τον ενοποιήσει στον προσανατολισμό της διεκδίκησης αλλά και της ενημέρωσης της ελληνικής κοινωνίας.
Θεωρούμε ότι πρέπει να αλλάξει το σκηνικό της αδράνειας και του μακάριου εφησυχασμού, της ιδεολογικής καθαρότητας (!) και του παραταξιακού μονόλογου. Γιατί όλα αυτά πλήττουν την ίδια την ιδέα της συλλογικότητας.Γιατί συλλογικότητα χωρίς συνθέσεις και αποφάσεις δεν μπορεί να νοηθεί .Η υπόθεση είναι στα χέρια όλων των εκπαιδευτικών. Τα μνημόνια και οι σχεδιαζόμενες προεκτάσεις τους και προνομοθετήσεις τους, τα νεοφιλελεύθερα και αντιεκπαιδευτικά μέτρα αντιμετωπίζονται με την ενεργοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων, των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Διδασκόντων, με ένα Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ που θα μπορεί να αποφασίζει και να δημιουργεί γεγονότα, να αγωνίζεται και να διεκδικεί.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Μπορούμε να συμβάλλουμε στο ζωντάνεμα του εκπαιδευτικού μας κινήματος, με τη μετριοπάθεια του λόγου μας και τη σχετικότητα των θέσεών μας, με την κουλτούρα μας του πραγματικού διαλόγου να συνδιαμορφώνουμε και να συνθέτουμε κοινές αποφάσεις με τις άλλες παρατάξεις, όπως κάναμε δεκαετίες και δεκαετίες.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 18Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΕΜΠΤΗ 1-6-2017 , 8.30π.μ -7μμ, ΣΤΟ 7Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ(Συγκρότημα Τεμπονέρα) |
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙO
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 18Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ 0ΛΜΕ
1.Αβραμόπουλος Χρήστος ΠΕ14 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
2.Ανδριανόπουλος Νίκος ΠΕ04 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
3.Γιαννόπουλος Κώστας ΠΕ19 2Ο ΣΕΚ ΠΑΤΡΑΣ
4.Γκίκα Κατερίνα ΠΕ03 4Ο ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ
5.Γκόβας Παναγιώτης ΠΕ02 16Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
6.Δεμιράλης Κώστας ΠΕ11 16Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
7.Ζιάζιαρης Γιάννης ΠΕ04 5ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ
8.Κούλης Κώστας ΠΕ03 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
9.Λεβέντης Αδάμ ΠΕ11 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΟΥΣΙΚΩΝ
10.Λότσος Αντώνης ΠΕ 01 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΟΒΡΥΑΣ
11.Νικολοπούλου Αριστέα ΠΕ18 3Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
12.Παναγιωτόπουλος Κώστας ΠΕ03 8ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ
13.Σπηλιωτόπουλος Δημήτριος ΠΕ11 7ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ
14.Σπηλιωτόπουλος Κων/νος ΠΕ12 12ο ΓΥΜΝ ΠΑΤΡΑΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ –ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη