Οι ρυθμίσεις για τις εξετάσεις των παιδιών που φοιτούν στα Γυμνάσια, δημιουργούν πολλά ερωτηματικά, για όσους τις σχεδίασαν, για τους στόχους που εξυπηρετούν «στα χαρτιά» αλλά και για το τι τελικά θα προκαλέσουν!
Για όσους δεν γνωρίζουν: Όποιος μαθητής υστερεί της βάσης σε μαθήματα και δεν κατορθώσει να συγκεντρώσει το μαγικό 12,5 για να προαχθεί, μπορεί να παρακολουθήσει μαθήματα φροντιστηριακά μέσα στο σχολείο για 9 διδακτικές ημέρες και στη συνέχεια να εξεταστεί μέσα σε τρεις (!!!) ημέρες σε αυτά, προκειμένου να κριθεί η προαγωγή τους στην επόμενη τάξη ή η αποφοίτησή τους.
Θεωρητικά, αυτό θα γλιτώσει τους μαθητές από τον καλοκαιρινό κόπο και τους γονείς τους από τα έξοδα για φροντιστήρια ή τουλάχιστον αυτός είναι ο δεδηλωμένος από το Υπουργείο στόχος.
Ας έρθουμε στην πραγματικότητα: Οι μαθητές που θα μείνουν σε 4-5 μαθήματα - και αυτοί ξέρουμε καλά πως είναι η πλειοψηφία – θα κληθούν να καλύψουν με 4-5 ώρες μάθημα την ημέρα, για 9 ημέρες, τις ελάχιστες αναγκαίες γνώσεις ώστε να πάνε σε εξετάσεις. Μιλάμε για παιδιά που για να μείνουν, έδωσαν γραπτά πραγματικής αξίας 4 το πολύ. Στη συνέχεια, θα κληθούν να «δώσουν» ένα έως δύο μαθήματα την ημέρα…
Αυτό μεταφράζεται ως εξής: Αν αποφασίσουμε να τηρήσουμε το «γράμμα» του νόμου, αυτά τα παιδιά απλά θα χάσουν τη χρονιά τους, όχι γιατί είναι αδιάφοροι (μπορεί να υπάρχουν και τέτοιοι μεταξύ τους) αλλά γιατί είναι παιδαγωγικά και μαθησιακά ανέφικτο να τα καταφέρουν.
Έχουμε βέβαια και την επιλογή να τους διδάξουμε μόνο ό,τι πρόκειται να τους ζητήσουμε στις «εξετάσεις» , να βοηθήσουμε λίγο και με τη βαθμολογία ώστε να τους απονείμουμε μια τιμητική προαγωγή στην επόμενη τάξη. Είναι όμως αυτό το «πνεύμα» του νόμου; Καταλαβαίνουν φαντάζομαι οι «από πάνω» πως αν κάνουμε κάτι τέτοιο, είναι βέβαιο πως την επόμενη χρονιά θα διπλασιαστεί ο αριθμός των μαθητών που θα θεωρήσουν πως και μόνο το γεγονός πως δεν πέρασαν το όριο των απουσιών, είναι αρκετό για να πάνε στην επόμενη τάξη.
Από την άλλη μεριά, πόσο απογοήτευση θα φέρει σε παιδικές ψυχές μια δεύτερη απόρριψη μέσα σε δέκα ημέρες, χωρίς στην πραγματικότητα να τους δοθεί ο χρόνος και η ευκαιρία να μαζέψουν τις ελλείψεις τους;
Η ρύθμιση και οι ημερομηνίες είναι τόσο ασφυκτικές που μας έχουν ήδη φέρει μπροστά στο μεγάλο δίλλημα , πριν καν βγουν τα τελικά αποτελέσματα.
Έχω μια πρόταση, εύκολα εφαρμόσιμη που πιστεύω πως είναι προς το συμφέρον των παιδιών και των οικογενειών τους: Ας επεκτείνουμε τη δυνατότητα παρακολούθησης των μαθημάτων από τις 9 στις 13 εργάσιμες ημέρες (υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια) , ας κάνουμε τη φοίτηση σε αυτή την ενισχυτική διδασκαλία υποχρεωτική (άντε, μέχρι δύο ημέρες απουσίας με χαρτί γιατρού) και ας μεταφέρουμε τις επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβρη. Για να έχουν νόημα. Γιατί δεν πρέπει να τιμωρούμε τους πιο αδύνατους ή έστω και τους αδιάφορους σε αυτή την ηλικία, αλλά να προσπαθούμε να τους επανεντάξουμε έστω και σταδιακά στη μαθησιακή διαδικασία.
Βασίλης Μπακούρος.
Μαθηματικός.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη