Προς: Διευθυντή Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσ/νίκηςΚο Μαντζιάρη Παύλο.
Με έντονο προβληματισμό παρακολουθούμε τις διοικητικές ενέργειες από τους αρμόδιους φορείς για την υλοποίηση πράξεων που αφορούν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Αναλυτικότερα με το υπ' αριθμό πρωτοκόλλου 19136/28-11-2016 έγγραφό σας εισηγηθήκατε στον Δήμο Νεάπολης Συκεών την συγχώνευση του ΕΚ Συκεών με το ΕΚ Νεάπολης.
Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι δεν λάβατε καθόλου υπόψη την παιδαγωγική σημασία του ΕΚ Συκεών το οποίο εξυπηρετεί 177 μαθητές οι οποίοι για την ομαλή κι εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων τους θα εξαρτώνται από μία άλλη σχολική μονάδα, Ε.Κ Νεάπολης εν προκειμένω.
Τα δύο Ε.Κ που προτίθεστε να συγχωνεύσετε λειτουργούν σε διαφορετικά ωράρια. Το Ε.Κ Νεάπολης λειτουργεί σε πρωινό κύκλο και το Ε.Κ Συκεών σε απογευματινό κύκλο, γεγονός που καθιστά δυσλειτουργικό το όλο αποτέλεσμα της ενοποίησης με άμεσες συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
H μεγάλη απόσταση των 3 χιλιομέτρων μεταξύ των δύο μονάδων, θα έχει ως αποτέλεσμα την δυσπραγία προμήθειας αναλωσίμων με δυσμενές αντίκτυπο στο μαθησιακό αποτέλεσμα των μαθητών μας.
Επιπροσθέτως να λάβετε υπόψη σας ότι δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία που να συνδέει ευθέως τα δύο σχολεία, γεγονός που θα καθιστά δύσκολη την όποια μετακίνηση εκπαιδευομένων κι εκπαιδευτών προκύψει εξ αιτίας της συγχώνευσης.
Στο όλο εγχείρημα δεν λάβατε υπόψη σας ότι ήδη στο κτηριακό συγκρότημα του Ε.Κ. Νεάπολης αυτή τη στιγμή στεγάζονται 3 σχολικές μονάδες: το 1ο ΕΠΑ.Λ Νεάπολης, το Πειραματικό γυμνάσιο του Α.Π.Θ και το Ι.Ε.Κ Νεάπολης. Η επιπλέον προσθήκη μιας ακόμα σχολικής μονάδας θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας υπερσυγκεντρωτικής σχολικής δομής, η οποία θα επιδρά αρνητικά στην ψυχοσύνθεση των μαθητών, που θα αισθάνονται άβουλες μονάδες σε μια μεγάλη μάζα μαθητών. Το τελευταίο όπως ξέρετε κι απ’ την παιδαγωγική ψυχολογία έχει άμεση επίδραση στην ανάπτυξη παραβατικών συμπεριφορών λόγω της δύσκολης διαχείρισης του μεγάλου πλήθους μαθητών από τους εκπαιδευτές. Όμως και η ίδια η κατάργηση του σχολικού εργαστηρίου σαν υλικοτεχνική οντότητα συνεπάγεται τη μείωση των κονδυλίων για τον άρτιο εξοπλισμό και την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων με αποτέλεσμα τη χαμηλή προσφερόμενη ποιότητα μόρφωσης. Το επιχείρημα εξοικονόμησης χρημάτων δια των Καλλικρατικών Δήμων εδώ δεν ευσταθεί, γιατί την παρεχόμενη παιδεία την δίνουν οι καθηγητές των Ε.Κ. και όχι οι Δήμοι.
Επιπροσθέτως και επειδή το θέμα των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων μόλις αρχίζει όπως φαίνεται κι απ’ την με αρ. πρωτ. 184954/ΓΔ$/02-11-2016 εγκύκλιο με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2017-2018» σε συνδυασμό με το άρθρο 65 παρ. 1 του Ν.3852/2010, ερωτάμε μήπως η συγχώνευση του Ε.Κ. Συκεών είναι η αρχή της κατάργησης του 1ου ΕΠΑΛ Συκεών στο όνομα της μείωσης κονδυλίων στην Ελλάδα της κρίσης κι όλα τα άλλα περί εξορθολογισμού της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι απλώς «φύλλο συκής»;
Μήπως πίσω απ όλα αυτά υποκρύπτεται η πρόθεση της κατάργησης του 1ου ΕΠΑΛ Συκεών και η αλλοίωση της φυσιογνωμίας της περιοχής μας; Διότι όπως ξέρετε ένα σχολείο είναι σημείο αναφοράς και ταυτότητας της περιοχής μας.
Οι Υπογράφοντες Καθηγητές
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη