Βαδίζουμε για 8ο χρόνο μέσα στο μάτι του μνημονιακού κυκλώνα. Ενώ τα αρχικά σοκαριστικά μέτρα των 2 πρώτων μνημονίων είναι σε πλήρη λειτουργία, η σημερινή κυβέρνηση με το 3ο μνημόνιο και την 2η αξιολόγηση εμβάθυνε και μονιμοποίησε την φτώχεια, την ανεργία, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, τη συρρίκνωση στο Δημόσιο.
Στα πλαίσια της Γ΄ αξιολόγησης η Κυβέρνηση έχει ήδη δεσμευτεί για: αντιαπεργιακό νόμο, αντεργατική προώθηση αξιολόγησης δομών και εργαζομένων στο Δημόσιο, αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση(Νέο Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΠΠΔΕ), νέες μειώσεις στις συντάξεις, νέα φορολεηλασία, αθρόες ιδιωτικοποιήσεις, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, επέκταση επισφαλούς εργασίας, κατάργηση Κυριακάτικης αργίας. Και αν σκεφτούμε, ότι έχουν δεσμευτεί για πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και 2% μέχρι το 2060 συμπεραίνουμε ότι θα έχουμε μέτρα και επιτροπεία δίχως τέλος.
Ως εκπαιδευτικοί έχουμε υποστεί δραματικές μειώσεις στους μισθούς μας. Η κυβέρνηση διατηρεί το καθεστώς του παγώματος στους μισθούς, ενώ με την εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 και του νέου αφορολόγητου ορίου ήρθαν και νέες περικοπές.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, βαδίζοντας στα χνάρια των προκατόχων της, επιβάλλει μέτρα μνημονιακής κοπής για να «περιορίσει» τα δραματικά κενά που παράγει το καθεστώς της διαρκούς αδιοριστίας. Πέρα από την αύξηση του ωραρίου (η οποία παραμένει), το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει κάθε είδους μέτρα (υπεύθυνοι εργαστηρίων, μείωση ωρολόγιου προγράμματος με βάση τα ελλείμματα ειδικοτήτων, αύξηση μαθητών στα τμήματα, δημιουργία αυτόματου πλαισίου κατάργησης ολιγομελών τμημάτων κ.λ.π) που βάλλουν ευθέως ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Έτσι, τείνει να γίνει «κανονικότητα» η περιπλάνηση ενός μεγάλου τμήματος των εκπαιδευτικών σε δύο, τρία ή ακόμα και πέντε σχολεία. Οι στρατιές των αναπληρωτών που κάθε χρόνο βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας, αναπληρώνοντας επί της ουσίας «τους εαυτούς τους» αποτελούν μόνιμο φαινόμενο. Ενώ, ο αντιασφαλιστικός νόμος «Κατρούγκαλου» οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε εργασιακή ομηρία μέχρι τα 67 χρόνια.
Το Δημόσιο σχολείο στο επίκεντρο των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων
Η κυβέρνηση υλοποιώντας μνημονιακές δεσμεύσεις και με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ επελαύνει με τον πιο αντιδραστικό τρόπο στο DNA της δημόσιας εκπαίδευσης! Το αυτόνομο σχολείο, με «ελευθερία» στην εξεύρεση πόρων και στην επιλογή του διδακτικού προσωπικού είναι η νέα στρατηγική, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, όπου βασικό της κριτήριο θα αποτελούν οι επιδόσεις των μαθητών μέσω «αντικειμενικών εθνικών εξετάσεων». Η εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων αυτών θα έχει ως συνέπεια: νέες περικοπές, αύξηση ωραρίου, αναγκαστική κινητικότητα, απολύσεις (που προς το παρόν αναχαιτίστηκαν κάτω από την πίεση και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος), συρρίκνωση τομέων, ειδικοτήτων και μονάδων σχολείων, ΕΠΑΛ κ.ά., δηλαδή την βίαιη επέλαση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στο δημόσιο σχολείο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Μάλιστα, το πιο πρόσφατο παράδειγμα υπονόμευσης των εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών αποτελεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» δείχνουν ότι η κυβέρνηση έχει στα σκαριά μια από τις πιο αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις. Ο δραματικός περιορισμός των γνωστικών αντικειμένων, ο εξοβελισμός της γενικής γνώσης, η φροντιστηριοποίηση, οι πολλαπλές εξετάσεις, η αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού και του σχολείου, οι νέες στρατιές υπεράριθμων συναδέλφων, η πλήρης ευελιξία και κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος, είναι μόνο μερικά από αυτά που συνεπάγονται οι διακηρύξεις του Υπουργείου.
Με την επιλογή όλων των μαθημάτων εκτός από τέσσερα, το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών καταργείται και τα σχολεία οδηγούνται σε ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση .Με τις διπλές «κεντρικά οργανωμένες» εξετάσεις και την εκπόνηση των εργασιών το υπουργείο βομβαρδίζει το Λύκειο, μετατρέποντας ουσιαστικά τη Γ΄ Λυκείου σε εξεταστική αρένα. Στην πραγματικότητα, το Λύκειο αντικαθίσταται από ένα προπαρασκευαστικό κέντρο με κυρίαρχο χαρακτηριστικό του ένα «αέναο κυνήγι» βαθμών μέσω άκαιρων ατομικών διαδρομών και προγραμμάτων σπουδών.
Τι παρατηρούμε από την αποκωδικοποίηση των παρεμβάσεων της εκπαιδευτικής ιεραρχίας (ΙΕΠ, ΑΔΙΠΠΔΕ, Υπουργείου) αλλά και των οικονομικών ελίτ (ΟΟΣΑ, ΣΕΒ,); Όλοι μαζί, εμμονικά, συντεταγμένα, με αιχμή του δόρατος αυτή την Κυβέρνηση, προωθούν ένα συνεκτικό σχέδιο που καταλήγει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές, λιγότερους καθηγητές, αξιολόγηση με βάση τις επιδόσεις. Μα γιατί; Επειδή οι αλλαγές στην εκπαίδευση πρέπει να αντιστοιχηθούν με τις αντιδραστικές αλλαγές στην εργασία, με τον εγκλωβισμό σε ευέλικτες, στενές καταρτίσεις και δεξιότητες μιας χρήσης. Πριμοδοτείται δηλαδή η τυποποιημένη, αποσπασματική γνώση, που θα παρέχεται από ένα κερδοφόρο δίκτυο μη τυπικής εκπαίδευσης μέσω της μαθητείας, κάτι που θα οδηγήσει και τα ΕΠΑΛ σε συρρίκνωση και σε αλλοίωση του εκπαιδευτικού ρόλου του καθηγητικού τους δυναμικού. .
Oι βίαιες ανατροπές σε όλο το πλέγμα των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων του ελληνικού λαού πρέπει και μπορεί να αποκρουστούν με την ανάπτυξη μεγάλων, παλλαϊκών αγώνων, ενώ ο μετασχηματισμός της πλατιάς λαϊκής αντίθεσης και οργής σε οργανωμένη αντίσταση και πάλη προβάλλει όσο ποτέ επιτακτικά αναγκαίος.
Η Συνδικαλιστική Αυτονομία, αυτόνομη από τα κυβερνητικά συμφέροντα, το συνδικαλισμό της αναρρίχησης, τους κρατικούς μηχανισμούς και τις πολιτικές του ΟΟΣΑ, που έχουν στο στόχο τους το Δημόσιο Σχολείο, αλλά όχι από τις ανάγκες και τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών αυτή την προτεραιότητα ιεραρχεί. Με αυτό το μέτρο κρίνει τις ανεπάρκειες στη δράση της. Σ’ αυτό το στόχο επιδιώκει να συσπειρώσει και να ενώσει μεγαλύτερο δυναμικό ανθρώπων στην κοίτη της κοινής δράσης. Από αυτή τη σκοπιά προτείνει, συζητά, αντιπαρατίθεται με άλλες απόψεις.
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΠΩΝΥΜΟ | ΟΝΟΜΑ | ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ | ΚΛΑΔΟΣ | ΣΧΟΛΕΙΟ |
ΒΟΥΖΑΣ | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | ΠΕ02 | 2ο ΓΥΜΝ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΠΕ04.04 | ΛΥΚ. ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ |
ΚΩΝΣΤΑΣ | ΣΩΤΗΡΙΟΣ | ΠΕΡΙΚΛΗΣ | ΠΕ02 | ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΡΥΘΡΩΝ |
ΚΩΣΤΑΡΑ | ΔΗΜΗΤΡΑ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΠΕ19 | ΕΠΑΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ |
ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ | ΧΡΗΣΤΟΣ | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ | ΠΕ04.01 | 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΜΙΤΣΙΛΕΓΓΑΣ | ΖΑΡΙΦΗΣ | ΧΡΗΣΤΟΣ | ΠΕ02 | ΕΙΔΙΚΟ Γ/ΣΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΞΥΔΑΣ | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ | ΜΙΧΑΗΛ | ΠΕ03 | ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΝΔΡΑΣ |
ΠΑΪΖΗΣ | ΣΠΥΡΙΔΩΝ | ΘΕΟΔΩΡΟΣ | ΠΕ04.01 | 2ο ΓΥΜΝ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΠΑΛΜΟΣ | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | ΠΑΝΟΖΩΗΣ | ΠΕ04.01 | 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | ΝΙΚΟΛΑΟΣ | ΠΕ04.01 | 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
ΤΣΕΚΟΣ | ΚΩΣΤΑΣ | ΧΡΗΣΤΟΣ | ΠΕ03 | 2Ο Γ/ΣΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ (ΑΝΑΠ/ΤΗΣ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε
ΣΚΟΤΙΔΑΣ | ΧΡΗΣΤΟΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΠΕ03 | 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη