Β ΕΛΜΕ Αθήνας
Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί το πιο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αφορά χιλιάδες παιδιά με ιδιαιτερότητες που αποτελούν ένα δυναμικό που στην πλειοψηφία του είναι «αχαρτογράφητο». Παρά τις κατακτήσεις του εκπαιδευτικού-γονεϊκού κινήματος που απαίτησαν και επέβαλλαν, έστω και μερικώς, την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες σε δημόσια και δωρεάν εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι αυτού του μαθητικού δυναμικού παραμένει στο σπίτι ή σε ιδιωτικές δομές. Σύμφωνα με την καταγγελία της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, φέτος, πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ ΔΔΕ Αθήνας που έχουν αιτηθεί εγγραφής σε ειδικά σχολεία έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία λόγω αδυναμίας των υπαρχουσών δομών τόσο σε υποδομές όσο και σε προσωπικό.
Η ύπαρξη ελάχιστων ειδικών σχολικών μονάδων σχετικά με τις υπάρχουσες ανάγκες, η ελλιπής στελέχωση τους, η έλλειψη οργανικών θέσεων και η δυσκολία σύστασης οργανικών θέσεων σ΄αυτές (απαιτείται ειδικό ΦΕΚ), η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και η αντικατάσταση τους από τα ΚΕΣΥ που δεν έχουν την λειτουργία της διάγνωσης, οι ανεπαρκείς τάξεις ένταξης, οι δυσμενείς ρυθμίσεις για την μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κυρίως οι μηδενικοί διορισμοί τα τελευταία 9 χρόνια σε ειδική και γενική αγωγή, δημιουργούν τεράστια προβλήματα και βάζουν εμπόδια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ιδιαιτερότητες και αναπηρίες.
Στη δική μας περιοχή λειτουργεί το ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄ ΔΙΔΕ Αθήνας στο οποίο φοιτούν 15 κωφοί μαθητές με σύνοδες πολλαπλές αναπηρίες. Το μαθητικό δυναμικό είναι σταθερό ή / και αυξανόμενο, το σχολείο είναι «δίγλωσσο» (λόγω της απασχόλησης σε αυτό κωφών και χρησιμοποιούντων τη νοηματική εκπαιδευτικών), ενώ άλλη αντίστοιχη δομή δεν υπάρχει στην Αθήνα.
Το σχολείο αντιμετωπίζει συγκεκριμένα προβλήματα
Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση και σε αυτό υπηρετούν 8 αναπληρωτές (συμπεριλαμβανομένων και 4 Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό - ΕΕΠ) και 3 αποσπασμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Αυτό σε δομές όπως το ΕΕΕΕΚ Κωφών είναι αντιπαιδαγωγικό, μιας και οι μαθητές έχουν ανάγκη από σταθερή σχέση με τους εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό.
Μετά από πολλές παρεμβάσεις τόσο της σχολικής μονάδας όσο και της Β΄ ΕΛΜΕ στην Περιφέρεια και τη Διεύθυνση, αλλά και μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, στις αρχές Οκτώβρη ήρθε Νοσηλευτής(ΕΕΠ), καθώς και Ψυχολόγος. Να σημειωθεί ότι σε ολόκληρη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, το Υπουργείο δεν έστειλε καθόλου Νοσηλευτή και Ψυχολόγο, γεγονός, που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της εν λόγω σχολικής μονάδας.
Η απουσία Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στην ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού, καθιστά αδύνατη τη συμπλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας υποστήριξης των μαθητών.
Η σχολική μονάδα αντιμετωπίζει σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα που μπορεί να λυθεί με την ανέγερση νέου σύγχρονου σχολικού κτιρίου με κατάλληλες αίθουσες, εργαστήρια, αύλειο χώρο, στο ήδη χαρακτηρισμένο οικόπεδο επί της οδού Λάμψα στους Αμπελοκήπους, αίτημα που έθεσε η Β΄ ΕΛΜΕ και η σχολική μονάδα στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής. Επίσης ο εκ νέου χαρακτηρισμός του σχολείου, με τρόπο ώστε να καλύψει πολλαπλές αναπηρίες και όχι μόνο όσες έχουν ως βάση την κώφωση, θα έδινε τη δυνατότητα σε ένα μέρος από το αποκλεισμένο μαθητικό δυναμικό να διοχετευθεί σε αυτό.
Απαιτούμε
Την πλήρη στελέχωση της σχολικής μονάδας. Άμεση πρόσληψη κοινωνικού λειτουργού
Να προχωρήσει η προκήρυξη όλων των οργανικών θέσεων που αφορούν το σχολείο σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ και η κάλυψή τους με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Να γίνει ο νέος χαρακτηρισμός του σχολείου, ώστε να καλυφθούν και να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές που σήμερα είναι αποκλεισμένοι.
Να μην μείνει κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής εκτός σχολείου.
Να προχωρήσει άμεσα το νέο σχολείο στην οδό Λάμψα στους Αμπελόκηπους και να μεταφερθεί εκεί το ΕΕΕΕΚ, ώστε να υπάρξουν σύγχρονες και εκπαιδευτικά λειτουργικές σχολικές, αθλητικές, υλικοτεχνικές και λοιπές υποδομές που έχουν ανάγκη οι μαθητές.
Νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων των ΕΕΕΚ
Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων σε Γενική και Ειδική Αγωγή!
Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των συμβασιούχων-αναπληρωτριών/τών. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη