Thumbnail
Η εγκύκλιος όπως δημοσιεύτηκε από το Υπ.Παιδείας

Λαμβάνοντας υπόψη το υπ’ αρίθμ. οικ.62752/7832/22-10-2016 (με αρ. πρ. εισ. ΥΠΠΕΘ 165789/6-10-2016) αίτημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο: «Ανάπτυξη Εθνικού Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας», το υπ’ αρίθμ. οικ.59320/17-10-2017 ομότιτλο έγγραφο της αυτής Υπηρεσίας και το υπ’ αριθμ. 31396/24-02-2017 (πράξη 7/16-02-2017 ΙΕΠ) έγγραφο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο: Γνωμοδότηση σχετικά με την εκπαιδευτική πρόταση του Τμήματος Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο: «Ανάπτυξη εθνικού προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας», σας ενημερώνουμε ότι, εισάγεται η θεματική ενότητα «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια» στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για το σχολικό έτος 2017-2018. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Διδακτικές ώρες της θεματικής ενότητας ανά Τάξη

Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:

Α ́ Δημοτικού 

α) Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.

Β ́ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους.

Γ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους

Δ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης .

Ε’ και Στ ́ Δημοτικού

Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια. Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.

Εκπαιδευτικό υλικό

Εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στη Θεματική ενότητα δύναται να θεωρηθεί το υλικό που προτείνεται από το Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το ΥΠΠΕΘ (Φ.14/ΕΑ/31396/34988/Δ1/2-3-2017).

Το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό θα χρησιμοποιήσουν κατά την κρίση τους, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τα διδακτικά αντικείμενα της παραγράφου Α. Το παραπάνω υλικό παρέχεται στη διαδικτυακή πλατφόρμα “e-drive Academy” (http://edrive.yme.gov.gr/). Πολιτικής

Το υλικό αποτελείται από:

(α) ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα,

(β) ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια/ οδηγούς και

(γ) διαδραστικά παιχνίδια.

Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην διαδικτυακή πλατφόρμα περιλαμβάνονται:

1. Βιβλία και Συμβουλευτικοί Οδηγοί για:

(i) τους μαθητές/μαθήτριες Α’-Γ’ και Δ’-ΣΤ’ τάξης, με τίτλο: «ΟΔΙΚΕΣ μου Συμβουλές» και

(ii) τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αντίστοιχα.

2. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’–Γ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός/Κυκλοφορώ πεζός τη νύχτα),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια/ σε κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Περιμένοντας/ κυκλοφορώντας με τα ΜΜΜ, Μετακινούμαι με το σχολικό/ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο) και

(iv) στην οδική σήμανση (Κατανοώ τα ηχητικά και οπτικά σχήματα και τα πλάνα στάσεων).

3. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός, Επαρχιακό περιβάλλον και αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Κυκλοφορώ με ποδήλατο/ τη νύχτα/ με κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Μετακίνηση με ΜΜΜ παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών που ταξιδεύουν ασυνόδευτα, Περιμένοντας το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το λεωφορείο/ τρόλεϊ, Μετακίνηση επί οχήματος ΜΜΜ/ με το σχολικό).

4. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Α-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ στην πόλη τη νύχτα) και

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στο χωριό).

5. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/ στην πόλη τη νύχτα/ στο χωριό με χιόνι),

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/στο χωριό/ τη νύχτα),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το αυτοκίνητο και το σχολικό λεωφορείο (Ασφαλής μετακίνηση με το τραμ/ με το ΙΧ στο χωριό/ με το σχολικό/ με το λεωφορείο).

Το ως άνω εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι δομημένο κατά τρόπο που επιτρέπει είτε την ανάπτυξη επιλεκτικά θεματικών ενοτήτων, είτε την εφαρμογή του συνόλου του υλικού. Για την υλοποίηση του υλικού για μαθητές και μαθήτριες, προτείνονται αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί οδηγοί.

Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση του υλικού μπορεί να γίνει κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών τους.

Επιμόρφωση

Προβλέπεται σταδιακή οργάνωση επιμορφωτικών παρεμβάσεων, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σύνδεση με το Εργαστήριο Πληροφορικής-κινητό εργαστήριο πληροφορικής της Σχολικής Μονάδας

Προβλέπεται  για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση, του ψηφιακού τμήματος του εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ)., η χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής, όπου αυτό είναι δυνατό και σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του διδακτικού αντικειμένου Τ.Π.Ε.. Είναι δυνατή επίσης η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ) και στο διδακτικό αντικείμενο των Τ.Π.Ε, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού.

Δείτε την εγκύκλιο αναλυτικά σεμορφή pdf 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ