Thumbnail
Πρόγραμμα «Μαθήματα Γλώσσας και Πολιτισμού για Πρόσφυγες και Μετανάστες 15+»

Τον σχεδιασμό Προγράμματος Μαθημάτων Γλώσσας και Πολιτισμού για Πρόσφυγες και Μετανάστες, ανακοίνωσαν σε κοινή Συνέντευξη Τύπου, οι Υπουργοί Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας.

Τα βασικά σημεία του προγράμματος περιέγραψαν ο Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μπαλάφας, οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιώργος Αγγελόπουλος και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ηλίας-Μιλτιάδης Κλάπας, ο Γ.Γ Δια Βίου Μάθησης, Παυσανίας Παπαγεωργίου και ο επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης Ελλάδας, Τζιανλούκα Ρόκο.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη των προσφυγικών πληθυσμών ηλικίας 15 ετών και άνω, μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος, προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη προσαρμογή τους τόσο στην ελληνική πραγματικότητα όσο και στο ευρύτερο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Ωφελούμενοι για το έτος 2018 θα είναι συνολικά 5.000 πρόσφυγες και μετανάστες  εκ των οποίων:

  • 2.000 είναι ηλικίας 15 έως 18 ετών και
  • 3.000 είναι ηλικίας 18 και άνω.

Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί μέσω του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και είναι σχεδιασμένο  με γνώμονα τις μαθησιακές ανάγκες διαφορετικών ομάδων, ενώ παράλληλα προάγει τόσο τη γνώση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και του ευρωπαϊκού πολιτισμού για τους έφηβους και ενήλικες πρόσφυγες. 

Πιο συγκεκριμένα δίνεται η δυνατότητα προετοιμασίας και προσανατολισμού των παιδιών 15-18 ετών, μέσω ταχύρυθμων μαθημάτων γλώσσας και κατά συνέπεια  εξασφαλίζεται μία πιο ομαλή ένταξη στην τυπική εκπαίδευση. Σε όλους τους εκπαιδευόμενους διασφαλίζεται η συμμετοχή σε εξετάσεις για την  απόκτηση αναγνωρισμένου διπλώματος γλώσσας (Α1, Α2, Β1) με σκοπό την πιστοποίηση των γνώσεων και την απόκτηση ανάλογων προσόντων.

Επιπλέον, μέσω υποστηρικτικών δράσεων, εξασφαλίζεται η μεταφορά από τις Δομές Φιλοξενίας στους χώρους των μαθημάτων, αλλά και η δυνατότητα σε γυναίκες με μικρά παιδιά να παρακολουθήσουν μαθήματα κοντά στο χώρο διαμονής τους. 

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε:

«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα δώσει έμφαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως ενός σημαντικού και καθοριστικού στοιχείου της ενσωμάτωσης προσφύγων και μεταναστών στην κοινωνία μας. Μπορεί να φαντάζει περίπλοκο στην υλοποίησή του, αλλά  η επιτυχία του εξασφαλίζεται και από το εξαιρετικό κλίμα συνεργασίας που υπάρχει μεταξύ των εμπλεκόμενων  φορέων,  συμπεριλαμβανομένου και του Πανεπιστημίου Αθηνών».

Ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας, ανέφερε:

«Διαλύοντας την Ειδομένη, το Υπουργείο Παιδείας πήρε τα παιδιά και τα πήγε στα σχολεία και αυτή είναι μια σημαντική κίνηση ένταξής τους. Το πρόγραμμα αυτό και ο τρόπος που βλέπουμε την ένταξη είναι μία πολύ σημαντική αλλαγή σε σχέση με τον παρελθόν. Όπως ξέρετε στο παρελθόν υπήρχαν μικρά, διασπασμένα προγράμματα σε ένα μεγάλο πληθυσμό μεταναστών και προσφύγων, τα οποία είχαν την προσφορά τους. Κρίναμε, ως Κυβέρνηση, ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε πιο δραστικές λύσεις. Κάναμε λοιπόν τρία οριζόντια προγράμματα, μεγάλα, και σήμερα παρουσιάζουμε το πρώτο που υλοποιείται χάρη στις τεράστιες προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας και στη βοήθεια που δώσαμε εμείς σ’ αυτό το πρόγραμμα. Εκείνο που λέμε είναι το αυτονόητο: ότι χωρίς γλώσσα δεν γίνεται ένταξη. Στοχεύουμε στην εκμάθηση Ελληνικών, Αγγλικών, αλλά και άλλες δεξιότητες ανάλογα με τις περιοχές, σε ένα μεγάλο αριθμό ενηλίκων πλέον, για να μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να ορθοποδήσουν, να μπορέσουν να κινηθούν, να μπορέσουν να προχωρήσουν. Το δεύτερο που κάνει, που είναι πάλι μία τεράστια αλλαγή, είναι ότι το κάνει ανεξάρτητα αν ο συμμετέχων είναι πρόσφυγας ή μετανάστης. Το πρόγραμμα λοιπόν, ισχύει για όλους τους αιτούντες άσυλο, κάτι το οποίο δεν γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά εδώ γίνεται και είμαι σίγουρος ότι θα γίνει με επιτυχία. Έχουμε περίπου 35.000 αιτούντες άσυλο στην ενδοχώρα και, με βάση την πρώτη του φάση υλοποίησης του προγράμματος, πάνω από 5.000 θα μάθουν ελληνική γλώσσα, Αγγλικά, πολιτισμό, τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους. Αυτό σημαίνει ότι οι 5.000 άνθρωποι είναι 4.000 οικογένειες. Δηλαδή είναι πάνω από τους μισούς από όσους έχουν έρθει. Η ένταξη βοηθάει αυτούς τους ανθρώπους να ζήσουν μία καλύτερη ζωή μέσα στην Ελλάδα. Βοηθάει όμως και την τοπική κοινωνία και την ελληνική κοινωνία και το ελληνικό Κράτος, να δημιουργήσουν συνθήκες ασφάλειας. Να γίνει, δηλαδή, μια πολιτισμική και πολιτική παρέμβαση με πολύ απλά πράγματα, μαθαίνοντας γλώσσα και δίνοντας μία προοπτική σ’ αυτούς τους ανθρώπους». 

Ο Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μπαλάφας, τόνισε την υψηλής αποτελεσματικότητας συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Μεταναστευτικής Πολιτικής, καθ’ όλη τη διάρκεια κατάρτισης του προγράμματος σημειώνοντας: «Η χώρα μας από το 2015 μέχρι σήμερα, πέρα από τον αριθμό των 700 χιλιάδων νόμιμων καταγεγραμμένων μεταναστών έχει κληθεί να φιλοξενήσει και έναν αριθμό περίπου 55 χιλιάδων ανθρώπων και να καλύπτει τις άμεσες ανάγκες των ανθρώπων αυτών, γρήγορα και αποτελεσματικά. Ανάγκες όπως είναι η σίτιση και η στέγαση. Αυτό σε ένα σημαντικό βαθμό το καλύψαμε και τώρα βρισκόμαστε σε μια φάση όπου η προσοχή μας στρέφεται στην ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών. Αυτή η εξέλιξη, δηλαδή το πέρασμα από τις άμεσες ανάγκες στην ένταξη, συνιστά τη μεγάλη σημασία αυτής της μέρας».

Περιγράφοντας σημεία του προγράμματος, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιώργος Αγγελόπουλος σημείωσε ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και το αποτέλεσμά του είναι το προοίμιο μιας δουλειάς που τους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί. «Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πρόσφυγες και μετανάστες που έχουν μικρό ή καθόλου επίπεδο γλωσσομάθειας και θα τους φέρει σε διαφορετικά επίπεδα γλωσσομάθειας ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία μαθαίνουν και με τη διαφορετική γλωσσική αφετηρία από την οποία ξεκινούν». Σημείωσε ότι η διάρκεια παρακολούθησης των μαθημάτων θα είναι 12 μήνες, επί 25 ώρες εβδομαδιαίως (20 ώρες Ελληνικά και 5 ώρες Αγγλικά).

Ο Γ.Γ του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ηλίας-Μιλτιάδης Κλάπας, χαρακτήρισε το πρόγραμμα ως ένα ακόμη βήμα στον συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό ένταξης μεταναστών και προσφύγων που συνοδεύεται από μια σειρά δράσεων για την εργασία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σημείωσε, δε, ότι το πρόγραμμα θα λαμβάνει χώρα σε εγκαταστάσεις των Πανεπιστημίων και δημόσιους χώρους, ενώ ειδικά για τις μητέρες που θέλουν τα το παρακολουθήσουν τα μαθήματα θα γίνονται στις δομές φιλοξενίας όπου το Υπουργείο Παιδείας έχει δημιουργήσει Νηπιαγωγεία για τα παιδιά.

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα, ο Γ.Γ Διά Βίου Μάθησης, Παυσανίας Παπαγεωργίου είπε χαρακτηριστικά ότι η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών των μεταναστών και των προσφύγων έχει και συμβολική διάσταση, καθώς η παροχή εκπαίδευσης δείχνει τον πολιτισμό μιας χώρας.

Ο Τζιανλούκα Ρόκο, επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης Ελλάδας, ανέφερε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα Υπουργεία Παιδείας και Μεταναστευτικής  Πολιτικής. Είμαι πολύ χαρούμενος που ο ΔΟΜ συμμετέχει σε αυτό το πρόγραμμα. Συμβαίνουν πολλά στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα λόγω όσων συμβαίνουν στη Β. Αφρική και τη Μέση Ανατολή και είναι σημαντικό το ότι η Ελλάδα μπορεί και παραμένει επικεντρωμένη στις δράσεις της και στον ρόλο της. Το πρόγραμμα για μας δεν αφορά αριθμούς. Αφορά αρχές. Και είναι σημαντικό που και τα δύο Υπουργεία είναι προσηλωμένα σε αυτές τις αρχές και κυρίως την αρχή της ένταξης. Δεν είναι ένα έκτακτο πρόγραμμα που απευθύνεται στους πρόσφυγες. Αφορά όλους τους μετανάστες και το μέλλον τους. Και για αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό που ο ΔΟΜ είναι μέρος αυτού. Εμείς θα βοηθήσουμε με τη μεταφορά των επωφελούμενων και την άρτια ενημέρωση τους ως προς το πρόγραμμα».

Σημειώνεται, τέλος, ότι τις δράσεις θα πλαισιώσει καμπάνια ενημέρωσης για τη σημασία της γνώσης της ελληνικής γλώσσας και ευρωπαϊκού 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες