Thumbnail
Γιώργος Θ. Μιχαήλ

Του Γιώργου Θ. Μιχαήλ*

«Μάθετε την αλήθεια. Αυτή θα σας ελευθερώσει». Μία από τις σημαντικότερες ρήσεις του Ιησού. Αν εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο σ' αυτά τα λόγια, θα αντιληφθούμε ότι ο Ιησούς τονίζει την τεράστια σημασία της γνώσης. Όσο δηλαδή περισσότερο ενδιαφερόμαστε και μαθαίνουμε γι' αυτά που υπάρχουν γύρω μας, τόσο πιο ελεύθεροι γινόμαστε. Η γνώση μάς αποδεσμεύει από τον φόβο, που είναι το ισχυρότερο όπλο των επικυρίαρχων για να μας έχουν του χεριού τους. Όταν λοιπόν ο ίδιος ο αρχηγός της Εκκλησίας μας τονίζει την τόσο σημαντική σχέση της γνώσης με την ελευθερία του ατόμου, είναι απαράδεκτο πολλοί από τους εκκλησιαστικούς μας «αγίους» και οι θεολόγοι συνοδοιπόροι τους να σχίζουν τα ιμάτιά τους και να κατηγορούν τον υπουργό Παιδείας για μειοδότη της ελληνορθόδοξης παράδοσής μας, επειδή παλεύει να εκσυγχρονίσει τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε αυτό, όπως και όλα τα άλλα μαθήματα, να βοηθήσει ουσιαστικά τους μαθητές να βρουν τον δρόμο τους με τη βοήθεια της γνώσης και της αλήθειας.

Το μάθημα των Θρησκευτικών -(γιατί να το κρύψουμε άλλωστε)-, όπως όλοι γνωρίζουμε από τα μαθητικά μας χρόνια, ήταν μια πλήρως αποτυχημένη, μια άγαρμπη προσπάθεια προσηλυτισμού στα «ιδεώδη της ελληνορθοδοξίας». Από ένστικτο τα παιδιά διαισθάνονταν τον καταναγκασμό σε μια ευσέβεια με το ζόρι. Ένα είδος πνευματικού μουρουνόλαδου που το παίρναμε για το καλό μας. Όλοι θυμόμαστε τις τιμωρίες όταν λείπαμε από τα μαθήματα και τους εκκλησιασμούς. Προσωπικά πήρα κοσμία διαγωγή στην Α' Γυμνασίου, γιατί μια Κυριακή έλειψα από την εκκλησία.

Και όμως, και εδώ ο Ιησούς τονίζει: "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν"...

Το μάθημα των Θρησκευτικών, από μάθημα καταναγκασμού για πίστη στα ελληνορθόδοξα ιδεώδη, μόνο ως μάθημα Θρησκειολογίας θα μπορούσε να έχει ουσιαστική εκπαιδευτική-διδακτική αξία. Μόνο μ' αυτό τον τρόπο θα βοηθούσαμε τα παιδιά να συγκρίνουν τις θρησκείες, να γνωρίσουν κυρίως αυτά που μας ενώνουν πολιτιστικά και θρησκευτικά με τους άλλους λαούς και να επιλέξουν, ως συνειδητά και ώριμα άτομα, γνωρίζοντας το ευαγγέλιο, αλλά και αυτά που πρεσβεύουν οι συνάνθρωποι μας. Δεν θα κρύβουμε τις άλλες θρησκείες για να κάνουμε χατηράκια στην ελληνορθοδοξία. Ο Ιησούς με την παραβολή του καλού Σαμαρείτη τονίζει πως δεν είμαστε μόνο εμείς οι τέλειοι. Ας Τον τιμήσουμε οδηγώντας τα παιδιά να Τον επιλέξουν με τον τρόπο που ο Ίδιος θα ήθελε. Ελεύθερα. Με τη βοήθεια της γνώσης και της αλήθειας και όχι με τον καταναγκασμό και τον προσηλυτισμό των «Θρησκευτικών».

 

* Ο Γιώργος Θ. Μιχαήλ είναι αρχιτέκτονας - βιομηχανικός σχεδιαστής

Πηγή: Η ΑΥΓΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τζάκι
… Θέλω τζάκι και φωτιά!
Το κρύο τσουχτερό, σε περονιάζει, η υγρασία φτάνει μέχρι τα κόκκαλα, η βροχή δεν έχει τελειωμό, λάσπες παντού, το ξεροβόρι δεν σε αφήνει σε ησυχία
… Θέλω τζάκι και φωτιά!
Υπουργικό Συμβούλιο - Φάκελος για την Παιδεία
Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία: Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, IB στα Πρότυπα και Πειραματικά και Ανοιχτά Σχολεία
Δύο νομοθετικές παρεμβάσεις για την Παιδεία: Τι περιλαμβάνουν
Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία: Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, IB στα Πρότυπα και Πειραματικά και Ανοιχτά Σχολεία