Thumbnail
Άρθρο-παρέμβαση της Πιπίνας Π.Κουμάντου που προκαλεί την δημοκρατική συνείδηση 

Ούτε λίγο ούτε πολύ, στέλεχος της ΝΔ ισχυρίζεται πως η δολοφονία Λαμπράκη είναι μύθος κατασκευασμένος από την Αριστερά, για να υποδαυλίσει την δυσαρέσκεια κατά του Κ.Καραμανλή και να οδηγήσει την χώρα στον «γύψο» της δεκαετίας.

Ανάμεσα στην προκλητική, ανιστόρητη επανάληψη της υποστηρικτικής γραμμής των δολοφόνων και την παραγραφή του τεράστιου δικαστικού, ερευνητικού και ιστορικού έργου πάνω σε ένα από τα κορυφαία γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, το τοπικό στέλεχος της ΝΔ στη Μεσσηνία αναμασά και την «προεδρική» περιφρόνηση προς την γνώση-μελέτη της ιστορίας με το φαινομενικά αστείο, αλλά επί της ουσίας βαθιά αντιδραστικό, αντιεκπαιδευτικό και επικίνδυνο επιχείρημα περί «αδιαφορούντων 17χρονων».

Το άρθρο:

Πριν λίγες μέρες βρισκόμουν στο σπίτι φίλων, με παιδιά και εφήβους. Η τηλεόραση έδειχνε ειδήσεις και κάποια στιγμή όλοι ακούσαμε τον Πρωθυπουργό να μιλάει, με περίσσιο πάθος, για κάποιον «Γκοτζαμάνη» και το …τρίκυκλό του καθώς και για τις πρακτικές του, που χρησιμοποιεί ο Κ. Μητσοτάκης...

«Ποιος είναι αυτός ο Γκοτζαμάνης και γιατί απασχολεί τη Βουλή;» αναρωτήθηκε η πλειοψηφία των παρευρισκόμενων και ειδικότερα τα 17χρονα, που ετοιμάζονται και να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές.

Ανέλαβα να τους ενημερώσω, μιας και είναι γνωστή σε όλους η μανία μου με την μελέτη παλαιών εφημερίδων, ιστορικών εγγράφων και δικαστικών αποφάσεων με πολιτική χροιά. Η επόμενη συνάντησή μας δεν θα ήταν μόνο αναψυχής αλλά και ενημερωτική. Τους αφηγήθηκα τα εξής:

«Στις 22 Μαΐου 1963, ώρα 22.15, ο γιατρός, βουλευτής της ΕΔΑ,  ακτιβιστής Γρηγόρης Λαμπράκης, διέσχιζε με μια παρέα φίλων του, την διασταύρωση των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ερμού, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκείνη την ώρα διερχόταν από εκεί ο Σπ. Γκοτζαμάνης, που, οδηγώντας το τρίκυκλό του, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα τον βουλευτή, ο οποίος εξέπνευσε, υποκύπτοντας σε σοβαρά τραύματα στο κεφάλι στη μία και μισή τα ξημερώματα της 23ης Μαΐου 1963. Από την πρώτη στιγμή η ελληνική Αριστερά μιλούσε για «δολοφονία», οργανωμένη από το  «παρακράτος της δεξιάς κυβέρνησης», για «τρομοκράτες» και υπέδειξε, ως ηθικούς αυτουργούς, τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή αλλά και άλλα σημαίνοντα μέλη της κυβέρνησης του, όπως τον Κ.Τσάτσο. Όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι άμεσα, συνελήφθησαν και ο Γκοτζαμάνης και ο συνεπιβάτης του από την αστυνομία, που έσπευσε επιτόπου, κατόπιν σχετικής πολιτικής εντολής. Τις επόμενες ημέρες, ο αρμόδιος εισαγγελέας, ύστερα από ανάκριση που διεξήγαγε ο Χρ. Σαρτζετάκης άσκησε αμέσως διώξεις κατά πολιτικών προσώπων, αστυνομικών, του Γκοτζαμάνη και του συνεπιβάτη του. Η κηδεία του Γρηγόρη Λαμπράκη, μετατράπηκε σε συλλαλητήριο κατά της Κυβέρνησης και επικεφαλής της πομπής ήταν ο Γεώργιος Παπανδρέου, αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Λόγω των σοβαρών πολιτικών αναταραχών από τον θάνατο Λαμπράκη και την επιμονή της Αριστεράς να μιλά για δολοφονίες και παρακράτος, προκλήθηκε πολιτική αστάθεια και η κυβέρνηση Καραμανλή παραιτήθηκε. Μετά από μια σύντομη θητεία υπηρεσιακής κυβερνήσεως, πρωθυπουργός αναδείχτηκε ο Γ. Παπανδρέου, ο  οποίος είχε καρπωθεί όλο τον αντικυβερνητικό αγώνα. Επί διακυβέρνησης Παπανδρέου, εκδόθηκαν δύο βουλεύματα δικαστικών συμβουλίων, το 1126/1964 (Συμβουλίου πλημμελειοδικών) και το 133/65 (Συμβουλίου Εφετών), που απάλλαξαν από κάθε ποινική ευθύνη τόσο τον Κ. Καραμανλή, όσο και τους υπόλοιπους πολιτικούς. Η απόφαση της 27ης Δεκεμβρίου 1966 του Κακουργιοδικείου Θεσσαλονίκης, απήλλαξε επίσης όλους τους διωκόμενους (για παράβαση καθήκοντος) αστυνομικούς καθώς και έκρινε αθώους για την κατηγορία της «δολοφονίας» και τον Γκοτζαμάνη και τον συνεπιβάτη του. Λίγους μόνο μήνες αργότερα, τον Απρίλιο του 1967, στην Ελλάδα επιβλήθηκε η δικτατορία των συνταγματαρχών».

Όταν τελείωσα την αφήγησή μου, διέκρινα μια αμηχανία, ένα «μούδιασμα» στην παρέα και την απορία να παραμένει. Είναι φανερό ότι τους είχα απαντήσει ως προς το πρώτος σκέλος αλλά, ως προς το δεύτερο, ουδείς είχε καταλάβει γιατί πρέπει να αποτελεί λόγο αντιπαράθεσης στην Βουλή των Ελλήνων το έτος 2018. Γιατί η Βουλή του 2018, που έχει τόση ανάγκη την πολιτική σταθερότητα και ομοψυχία, για να αντιμετωπίσει τα κρίσιμα οικονομικά και εθνικά θέματα, μιλάει για τα «φαντάσματα» του παρελθόντος; Γιατί ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, παρά τις αθωωτικές δικαστικές αποφάσεις, συνεχίζει να αναπαράγει μυθεύματα και αριστερές συνωμοσιολογικές θεωρίες; Γιατί το έτος 2018 αναμοχλεύουμε τα πάθη που τόσο ταλάνισαν τον τόπο μας και κατέλυσαν την δημοκρατία; Ποιους εξυπηρετεί τελικά ο Διχασμός;

«Ωχ, σας βαρεθήκαμε με τις…. βλακείες σας» είπαν οι 17χρονοι της παρέας, «εμείς θέλουμε να ξέρουμε αν μετά το Πανεπιστήμιο θα βρούμε δουλειά ή αν θα μας τρέφουν οι γονείς μας από τις συντάξεις τους ες αεί», και «εμείς», είπαν οι 8χρονοι, «θέλουμε να ξέρουμε αν θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε αυτολεξεί την Ιστορία και εάν θα μας μάθουν στο σχολείο να φτιάχνουμε κέικ και να το παίρνουμε μαζί μας στο…διαστημόπλοιο!».

Και η συζήτηση συνεχίστηκε έτσι, συζητώντας για το μέλλον. Βλέπετε, γονείς και παιδιά, είχαμε πλήρως συνειδητοποιήσει τα σοφά λόγια του Ουίνστον Τσώρτσιλ: «Αν ανοίξουμε μια αντιπαράθεση μεταξύ του παρελθόντος και τους παρόντος, θα διαπιστώσουμε ότι έχουμε χάσει το μέλλον».

 

Υ.Γ 1: Το μάθημα «Παρασκευή Κέικ» διδάσκεται ήδη σε σχολεία της Σκωτίας. Με αυτό, οι μαθητές διδάσκονται και αφομοιώνουν ευχάριστα: Χημεία (ανάδευση, μίξη υλικών, συντήρηση), Μαθηματικά (λόγοι και αναλογίες, ποσότητες), Φυσική (θερμότητα, θερμοκρασίες), Γεωμετρία (σχήμα, μέγεθος, όγκος), Καλλιτεχνία και Αισθητική (στόλισμα, αρμονία χρωμάτων, συσκευασία), Συνεργασία και Τήρηση κανόνων (εκτέλεση συνταγών κατά άτομο και κατά ομάδα), Αρχές Μάρκετινγκ (προώθηση προϊόντων).

 

Υ.Γ.2: «Το 2030», είπε πριν από λίγες ημέρες σε συνέντευξή του ο διαπρεπής επιστήμονας Δημήτρης Νανόπουλος, «θα γεννηθούν τα πρώτα παιδιά στο…Φεγγάρι».

Καταλάβατε τώρα γιατί πρέπει μια κυβέρνηση να σκέφτεται με όρους 2030 και όχι 1963, όπως είπε ο Κ. Μητσοτάκης και γιατί είναι απαραίτητη μια πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα;      

Μέλος του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών της ΝΔ

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο kalamatajournal

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες