Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Παπαηλιού σχετικά με την επιλογή των διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο Βουλευτής αναφέρθηκε στις περιπτώσεις του Νομού Αρκαδίας όμως ο υπουργός Παιδείας απάντησε συνολικά για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Συγκεκριμένα ο κ.Κώστας Γαβρόγλου στη Βουλή είπε «προφανώς οι συνάδελφοι μπορεί να προσφύγουν νομικά. Καταλαβαίνω ότι κάποιοι έχουν προσφύγει».
Στην τοποθέτησή του στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας αναφέρεθηκε στα παρακάτω θέματα:
Τι ισχύει για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια: Θέλω να είναι σαφές ότι οι επιτροπές που κάνουν τις συνεντεύξεις αποτελούν μια «ιδιαίτερη αρχή», όπως ονομάζεται, όπου οι αποφάσεις τους δεν υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο.
Δεν μπορεί το υπουργείο –και καλώς, κατά τη γνώμη μας- να έρχεται εκ των υστέρων και να λέει: «έκανες λάθος σε αυτή την περίπτωση», «δεν έκανες λάθος στην άλλη περίπτωση».
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια είναι ανεξάρτητα: Εκείνο, όμως, που θέλω να σας πω είναι ότι εμείς σεβαστήκαμε -και είμαστε υποχρεωμένοι να σεβαστούμε- την ανεξαρτησία. Ως εκ τούτου παίρνουμε υπ’ όψιν αυτά που μας λέτε. Θα κάνουμε τις δικές μας διαδικασίες. Και θα δούμε πού ενδεχομένως μπορεί να καταλήξουμε.
Τι γίνεται με τις συνεντεύξεις: Εξ ορισμού, όσο κανείς και να τις κάνει δομημένες, οι συνεντεύξεις ενέχουν ένα στοιχείο υποκειμενισμού.
Άρα, έχει πολύ μεγάλη σημασία τα στελέχη που θα επιλέξει όποιος διορίζει τις επιτροπές για να κάνουν τις συνεντεύξεις να έχουν αυτή την ωριμότητα, ώστε να ελαχιστοποιήσουν αυτό το υποκειμενικό στοιχείο.
Σχετικά με τις βαθμολογίες των υποψηφίων διευθυντών: Το μισό, σχεδόν, των υποψηφίων που τα αντικειμενικά κριτήρια -τα επιστημονικά και η προϋπηρεσία- ήταν κάτω του 15, αυτοί βαθμολογήθηκαν στη συνέντευξη με βαθμό από 6 μέχρι 8. Σε αυτούς που τα μόρια ήταν 15 και πάνω και η βαθμολογία τους ήταν μικρότερη από 5,5, ήταν 26%, περίπου το ένα τέταρτο.
Αρκούν μόνο τα υψηλά προσόντα; Γνωρίζετε και εσείς από τη δική σας εμπειρία, το γνωρίζω και εγώ από τη δική μου εμπειρία ότι υπάρχουν πολλά άτομα τα οποία μπορεί να έχουν πολύ υψηλά επιστημονικά προσόντα, αλλά, όταν κάθονται να μιλήσουν με τους διπλανούς τους ή κάθονται στο πλαίσιο κάποιας επιτροπής που είναι κάποια συνέντευξη, δεν τα πηγαίνουν καθόλου καλά. Αυτό το έχουμε πολύ συχνά, παραδείγματος χάρη, στον εκπαιδευτικό κόσμο και κυρίως όσο ανεβαίνετε πάνω. Έχουμε περιπτώσεις εξαιρετικών ερευνητών ιστορικά, όχι μόνο στη χώρα μας. Ο Νεύτωνας ήταν ένας από αυτούς που, ενώ ήταν ένας κορυφαίος ερευνητής, δεν είχε καμμία απολύτως επικοινωνία με τους φοιτητές του.
Δεν κάνουν όλοι για όλες τις δουλειές: Λέω, λοιπόν, ότι πολλές φορές τέτοια άτομα δεν είναι κατάλληλα για τις εργασίες για τις οποίες κάνουν αίτηση. Αυτό επιμένω ότι δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν προβλήματα στην κατεύθυνση αυτών που λέτε. Και σας το είπα. Έχουμε πάρει από τον περιφερειακό διευθυντή όλα τα δυνατά πρακτικά και θα τα μελετήσουμε. Θεσμική δυνατότητα να παρέμβουμε δεν υπάρχει από τον νόμο, αλλά βεβαίως το να γνωρίζουμε και εμείς λεπτομέρειες, διότι μαγνητοφωνούνται τα πρακτικά, θα μας βοηθήσει για το μέλλον και όχι μόνον εμάς, αλλά το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας.
Σχετικά με την κομματικοποίηση: Τέλος, νομίζω ότι θίξατε ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα ως προς την κομματικοποίηση αυτών των διαδικασιών. Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία πια και κυρίως η ακαδημαϊκή κοινότητα όλων των βαθμίδων πείθεται ότι είμαστε το πρώτο κόμμα εδώ και πάρα - πάρα πολλές δεκαετίες που μέρος του DNA της πολιτικής του είναι η αποκομματικοποίηση. Να σας θυμίσω τι έγινε όταν ψηφίζαμε σε αυτήν εδώ την Αίθουσα τον νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που μας κατηγόρησαν ότι κομματικοποιούμε το πανεπιστήμιο κ.λπ. Βεβαίως, τώρα έχουν προχωρήσει πολλές πρυτανικές εκλογές, πολλές εκλογές αντιπρυτάνεων και έχει σπάσει αυτό το «απόστημα» που υπήρχε εδώ και πάρα πολλά χρόνια ως προς την κομματικοποίηση.
Η πρωτολογία Βουλευτή Γ. Παπαηλιού:
Η ερώτηση αφορά την επιλογή διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αρκαδίας. Κατά τη διαδικασία της επιλογής, υποψήφιοι διευθυντές –πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές- με προσόντα και υψηλή μετρήσιμη μοριοδότηση, κατά τη συνέντευξη αξιολογήθηκαν με βαθμούς που από μόνοι τους εγείρουν ερωτηματικά.
Όπως προκύπτει από τον πίνακα αξιολόγησης, όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια άνω των δεκαπέντε, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 0,92 μέχρι 4,5 μόρια και όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια κάτω των δεκατριών, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 7 έως 8 μόρια.
Ο κατά σειρά δεύτερος υποψήφιος σε σταθερά μόρια, 18,5, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκε με 0,92 μόρια. Ο τέταρτος σε σταθερά μόρια, 17,5, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκε με 2,5 μόρια. Είναι τέταρτος βαθμός από το τέλος.
Ενστάσεις κατά της μετρήσιμης μοριοδότησης εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν πριν τη συνέντευξη με ό,τι αυτό συνεπάγεται και, στη συνέχεια, ταυτόσημες ενστάσεις των ιδίων υποψηφίων φαίνεται ότι έγιναν δεκτές, όπως προκύπτει από τον τελικό πίνακα αξιολόγησης.
Επιπλέον, μετά την ανάρτηση των μετρήσιμων μορίων και τη συνέντευξη από τον τελικό πίνακα αξιολόγησης, προκύπτει ότι αφαιρέθηκαν μετρήσιμα μόρια κατά παράβαση κάθε κανόνα και αρχής και χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων.
Από τη μελέτη του κυρωθέντος αξιολογικού πίνακα προκύπτει ότι κατά τη συνέντευξη προστίθενται ή αφαιρούνται κατά το δοκούν μόρια, προκειμένου να υπάρξει επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μία σύγκριση με τα ΠΥΣΔΕ άλλων νόμων αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Το ΠΥΣΔΕ Αρκαδίας είναι τελευταίο στη συσχέτιση μετρήσιμων μορίων με τη βαθμολόγηση κατά τη συνέντευξη, 0,63, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το προτελευταίο. Υπάρχει αρνητική συσχέτιση και συνεπώς αντιστροφή της πυραμίδας.
Είναι γνωστό, κύριε Υπουργέ, ότι ο τρόπος προφορικής αξιολόγησης προβλέπει κρίση για τη συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση. Αυτός ο τρόπος αξιολόγησης περιέχει εκ των πραγμάτων και έναν υποκειμενισμό. Όμως, αυτό δεν εξηγεί πώς είναι δυνατόν οι υποψήφιοι διευθυντές –πολλοί από αυτούς διατελέσαντες διευθυντές ήδη- να βαθμολογούνται με 0,92, 2,5, 3,4, 3,8.
Η προφορική βαθμολόγηση επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα ανατρέποντας τη μετρήσιμη βαθμολόγηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη