Thumbnail
Σχόλιο της ΠΕΑΔ σε τοποθέτηση της υφυπουργού Παιδείας Σ. Ζαχαράκη υπέρ της διπλής μοριοδότησης

Η Π.Ε.Α.Δ. με αφορμή τη συζήτηση των τελευταίων ημερών που προκλήθηκε από δηλώσεις της Υφυπουργού κας Ζαχαράκη αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών (που τη φετινή σχολική χρονιά ήδη έχουν φτάσει τις 30.000), η οποία δήλωσε ανάμεσα σε άλλα: «Σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο της διπλής μοριοδότησης», και συμπλήρωσε εξηγώντας πως «το υπουργείο επεξεργάζεται ένα συνολικό πλαίσιο για την μοριοδότηση», έχει να δηλώσει τα εξής:

  • Το πρόβλημα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σης -στο βαθμό που παρατηρείται- έχει να κάνει πρώτα και πάνω απ’όλα με την απαράδεκτη για πάνω από δέκα χρόνια ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ! Οι ετήσιες μετακινήσεις-ροές χιλιάδων αναπληρωτών που πρέπει να ανατρέψουν/αναστατώσουν την προσωπική και οικογενειακή ζωή τους για μια χρονιά κάθε φορά για να βρεθούν σε κάθε εσχατιά της χώρας, τους έχει ήδη εξαντλήσει σωματικά, οικονομικά, ψυχολογικά.

  • Το καθεστώς της διπλής μοριοδότησης για μια σειρά σχολικών μονάδων που είχαν/έχουν χαρακτηριστεί ως «δυσπρόσιτα», όπως απέδειξε η εμπειρία πολλών χρόνων, δεν έλυσε το πρόβλημα, ενώ αντίθετα αποτέλεσε τη γενεσιουργό αιτία στρέβλωσης και οιονεί αλλοίωσης των πινάκων αναπληρωτών, αφού συγκεκριμένες και ολιγάριθμες κατηγορίες δικαιούχων αξιοποίησαν σχεδόν αποκλειστικά το «προνόμιο» αυτό σε συνδυασμό με τις ποσοστώσεις επί των προσλήψεων και την πρόταξη στις τοποθετήσεις. Τα αυξημένα μόρια («συνθηκών διαβίωσης») σωστά αφορούν τα μόρια μετάθεσης και ουδέποτε προσμετρούνταν ως «διπλά» στον μόνιμο διορισμό. Είναι λύση του προβλήματος να υπερστελεχώνεται π.χ. η Δονούσα με τους λίγους (5-6) μαθητές και να παραμένουν κενές θέσεις για πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολ. έτους στο ΓΕ.Λ. Θήρας με μερικές εκατοντάδες φοιτούντων μαθητών/-τριών; Πλείστα όσα παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν ανά την επικράτεια!

 

  • Το πρόβλημα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων σχετίζεται άμεσα με τις οικονομικές συνθήκες, είτε αυτές αφορούν τους «ακριβούς» λόγω τουρισμού και Airnbnb προορισμούς, είτε όσες περιοχές - νησιωτικές και ηπειρωτικές- καθίστανται «απαγορευτικές» και «άγονες» λόγω πολύ μεγάλης απόστασης από τους τόπους μόνιμης διαμονής, δυσχερούς και πολυέξοδης μετακίνησης από και προς κ.ο.κ.

  • Το πρόβλημα στη στελέχωση των Γυμνασίων και των Λυκείων σχετίζεται επίσης με το γεγονός ότι είτε έχει «παγώσει» η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εξαιτίας της μη κατάρτισης των νέων πινάκων όπως ο ν.4589/2019 επιτάσσει, είτε γιατί την υποχρέωση για απόκτηση πραγματικής προϋπηρεσίας έχει υποκαταστήσει για πάρα πολλούς η απόκτηση ακαδημαϊκών προσόντων (βλ. μεταπτυχιακά κ.τ.λ.) τα οποία μοριοδοτούνται γενναιόδωρα.

Επομένως ως Π.Ε.Α.Δ. ζητούμε:

  • Τη θέσπιση ΑΜΕΣΑ συγκεκριμένων οικονομικών κινήτρων (π.χ. στεγαστικό επίδομα) για τους αναπληρωτές που θα κληθούν να υπηρετήσουν σε όλες αυτές τις δύσκολες περιοχές. Τόσο η Πολιτεία ως Κεντρική Κυβέρνηση, όσο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους!

  • Την ΑΜΕΣΗ εκκίνηση για την κατάρτιση νέων πινάκων βάσει του ν.4589/2019

  • ΑΜΕΣΟ τερματισμό της ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ που προσβάλλει τόσο τους τελικούς δικαιούχους, τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους, όσο όμως και τους συνήθεις «είλωτες», τους συναδέλφους αναπληρωτές και αναπληρώτριες οι οποίοι/-ες αν και αποτελούν πολύτιμο, πολύπειρο και απαραίτητο προσωπικό για την ομαλή λειτουργία ενός Κοινωνικού Αγαθού, αντιμετωπίζονται σαν αναλώσιμα «εργαλεία» διεκπεραίωσης!

Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες δεν θα πέσουμε θύματα για άλλη μια φορά σε ψευτοδιλήμματα, ή στην απαξιωτική «ανθρωποφαγία» για το ποιος δικαιούται «διπλά» ή «μονά» μόρια!

Κάθε συζήτηση που δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις παραμέτρους που αναφέρθηκαν, καταλήγει παρελκυστική, αναποτελεσματική και άδικη!

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok.jpg
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
ΠΑΣΟΚ: Δεν υπάρχει εκπαίδευση χωρίς φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού, χωρίς διαπαιδαγώγηση και κοινωνικοποίηση!
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
anapiria.jpg
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
Ζητά και εποπτεία των ιδιωτικών συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων όσον αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού τους, ιδίως στα...
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
pisa
Η εκπαίδευση ξανά στα δικαστήρια: Νέα αγωγή Πιερρακάκη κατά ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για την «Ελληνική PISA»
Το Υπουργείο ζητάει όπως πάντα την κήρυξη της «απεργίας-αποχής», όπως χαρακτηρίζει τις στάσεις εργασίας, ως παράνομης και καταχρηστικής...
Η εκπαίδευση ξανά στα δικαστήρια: Νέα αγωγή Πιερρακάκη κατά ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για την «Ελληνική PISA»
taxeis_mathiteias.jpg
Ξεκινά σήμερα η διάθεση θέσεων Μαθητείας ΕΠΑΛ από φορείς του Ιδιωτικού Τομέα για την περίοδο 2024-2025
Οι απόφοιτοι ολοκληρώνοντας το Μεταλυκειακό Έτος, μπορούν να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης & κατάρτισης Επιπέδου 5 μετά...
Ξεκινά σήμερα η διάθεση θέσεων Μαθητείας ΕΠΑΛ από φορείς του Ιδιωτικού Τομέα για την περίοδο 2024-2025