taksi
Τα βασικά σημεία της χθεσινής συνέλευσης προέδρων των ΕΛΜΕ

Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη συγκυρία. Η επίθεση στο εισόδημα, τα δικαιώματα και τις ελευθερίες εντείνεται. Ο πόλεμος όπως κι ο κορωνοϊός χρησιμοποιούνται από την εξουσία και τις μεγάλες εταιρίες σαν ευκαιρία να εντείνουν τον έλεγχο-επιτήρηση της κοινωνίας και να αυξήσουν τα κέρδη τους. Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι κι η νεολαία ασφυκτιούν, αλλά εκφράζουν με το δικό τους τρόπο την αντίθεση και αγανάκτηση γι' αυτά που συμβαίνουν (π.χ. μεγάλες συγκεντρώσεις-πορείες διαμαρτυρίας στην πανεργατική απεργία της 9ης Νοεμβρίου, αλλά και στην επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου).

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες το έργο του εκπαιδευτικού γίνεται όλο και πιο δύσκολο καθώς έχουμε φτάσει στα όρια της επιβίωσης όλοι/όλες( και μάλιστα πολλοί νεοδιόριστοι-αναπληρωτές συνάδελφοι αντιμετωπίζουν εκτός απ' την φτωχοποίηση προβλήματα στέγασης, ιδίως στα νησιά). Τη στιγμή, που δυσκολευόμαστε να ζήσουμε αξιοπρεπώς, το υπουργείο Παιδείας μας φορτώνει με νέες αρμοδιότητες, οι οποίες και απλήρωτες είναι και μας αποπροσανατολίζουν από το διδακτικό μας έργο. Ακόμη υπερφορτώνονται οι Δ/ντές, ενώ αμφισβητείται ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων...σε έναν ολισθηρό μονόδρομο για την επιβολή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Αν προσθέσουμε την απουσία μέτρων στήριξης της δημόσιας υγείας (οι διαθεσιμότητες καλά κρατούν) και μέτρων κατά του κορωνοϊού στα σχολεία καθώς και  την καταλήστευση των ασφαλιστικών μας ταμείων (ΜΤΔΥ), την πενιχρή οικονομική στήριξη των σχολείων από την κυβέρνηση, τις μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές και την έξαρση των φαινομένων βίας...όλα αυτά, μαζί με την υπερφόρτωση των μαθητών ιδίως στο Λύκειο, συνθέτουν ένα μαύρο τοπίο για τη δημόσια εκπαίδευση.

Σε αυτή λοιπόν τη συγκυρία έγινε το Σάββατο η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ. Όπως επισήμαναν όλοι σχεδόν οι πρόεδροι η χθεσινή συνέλευση έγινε με μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση καθώς τα προβλήματα δεν περιμένουν κι έπρεπε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να στηρίξει και να κινητοποιήσει τον κλάδο από τις αρχές της σχολικής χρονιάς. Σε αυτήν την κριτική δεν υπήρξε καμία απάντηση. Όπως κατάλαβα (αυτό έχει και στοιχεία υποκειμενικότητας), κανένας δε μπόρεσε να δικαιολογήσει γιατί αναβλήθηκε η συνέλευση των προέδρων της 22ας Οκτωβρίου...ούτε γιατί η χθεσινή συγκλήθηκε μέσα σε δύο μέρες, λες και είχε πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας. Όλα αυτά έχουν μεγάλη επίπτωση στην αξιοπιστία της ηγεσίας της ομοσπονδίας, η οποία αυτοσχεδιάζει χωρίς να ρωτάει κανέναν.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να μην γίνει καμία συνέλευση στις δύο ημέρες που υπήρχε περιθώριο και πολλά ΔΣ ΕΛΜΕ να μην καταφέρουν κάν να συνεδριάσουν ή συνεδρίασαν με ελλιπή σύνθεση. Έτσι οι πρόεδροι ήρθαν(όσοι μπόρεσαν να έρθουν την τελευταία στιγμή) για να πάρουν απόφαση για την πρόταση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ, δηλαδή των δύο μεγάλων παρατάξεων, για μία ενδεχόμενη 24ωρη απεργία μέσα στο Δεκέμβρη μαζί με τη ΔΟΕ με κύριο στόχο την οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Η πρόταση αυτή υπερψηφίστηκε από τη μεγάλη πλειοψηφία των προέδρων.

Δυστυχώς όμως στη συνέλευση η συζήτηση δεν έγινε κυρίως για το πώς θα αντιδράσουμε μπροστά στην καταιγίδα της απαράδεκτης κυβερνητικής πολιτικής. Όλοι αναφέρθηκαν στα προβλήματα, αλλά αυτό που κυριάρχησε ήταν η έντονη  δυσπιστία απέναντι στην ηγεσία της ΟΛΜΕ καθώς κατηγορήθηκε για αδικαιολόγητη αδράνεια, ευτελισμό των δημοκρατικών διαδικασιών και απόπειρα χειραγώγησης του κλάδου προς όφελος παραταξιακών και κομματικών συμφερόντων, εν όψει μάλιστα των επερχόμενων εκλογών. Για αρκετούς μάλιστα προέδρους δεν τηρήθηκε το καταστατικό με την πραγματοποίηση της εξ αναβολής συνέλευσης χθες, πράγμα που δε βοήθησε τη βάση να εκφραστεί...έτσι είχαμε αποχωρήσεις προέδρων πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Συζητήθηκε επί μακρόν η στάση της ΟΛΜΕ και του κλάδου στις πρόσφατες εκλογές των αιρετών. Διαπιστώθηκε η αποδοκιμασία του κλάδου στην ηλεκτρονική ψηφοφορία ως στοιχείο που επιταχύνει την εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη. Από την άλλη ψηφίστηκε η πρόταση για έγκριση των νεοεκλεγμένων αιρετών από τη συνέλευση...ενώ ένα μεγάλο μέρος των προέδρων είχαν αποχωρήσει μη αναγνωρίζοντας την εγκυρότητα της συνέχισης της διαδικασίας.

Η τελική μου εκτίμηση είναι ότι πρέπει η ΟΛΜΕ να κάνει μεγάλη προσπάθεια να συμβαδίσει με τις αγωνίες και τα προβλήματα των συναδέλφων, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας έναν παρατεταμένο αγώνα για τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αν επιμείνει στην αδράνεια του προηγούμενου διαστήματος, απλά θα επιβεβαιώσει τις κριτικές που τη θέλουν σαν μια ακόμα συνδικαλιστική σφραγίδα - τύπου ΓΣΕΕ, που θα συναινεί στην εκάστοτε κυβερνητική πολιτική συντηρώντας έναν ανώδυνο για την εξουσία κυβερνητικό συνδικαλισμό.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιμείνουνε στο συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, γιατί αυτή η πολιτική δεν είναι μονόδρομος. Και αυτήν την ενεργοποίηση πρέπει να τη συνδράμει και να την εκφράσει και η ομοσπονδία!

Ηλίας Παπαχατζής, αντιπρόεδρος της Α'-Γ' ΕΛΜΕ της Β' Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μουσικη.jpg
Εκπαιδευτικοί Μουσικής: Κάλεσμα σε συντονισμό για τα προβλήματα της σχολικής μουσικής παιδείας
Το Σάββατο 25 Μαΐου 2024, 18:30 στην Αθήνα - Αίτημα να καλυφθούν άμεσα τα πλέον των 500 οργανικών κενών Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01. Όχι άλλοι...
Εκπαιδευτικοί Μουσικής: Κάλεσμα σε συντονισμό για τα προβλήματα της σχολικής μουσικής παιδείας
παδα
Συμμετοχή φοιτητριών ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΕΜΠ σε ερευνητική πρόταση που βράβευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος - ΣΕΓΕ
Για την ερευνητική τους πρόταση αναφορικά με την ανάπτυξη Screening test kit για τη Νόσο του Πάρκινσον.
Συμμετοχή φοιτητριών ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΕΜΠ σε ερευνητική πρόταση που βράβευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος - ΣΕΓΕ
pasok.jpg
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
ΠΑΣΟΚ: Δεν υπάρχει εκπαίδευση χωρίς φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού, χωρίς διαπαιδαγώγηση και κοινωνικοποίηση!
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
anapiria.jpg
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
Ζητά και εποπτεία των ιδιωτικών συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων όσον αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού τους, ιδίως στα...
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες