Προβληματισμός για τον τρόπο κάλυψης των έκτακτων απουσιών των εκπαιδευτικών
Έντονος προβληματισμός υπάρχει αυτές τις ημέρες στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον τρόπο της κάλυψης των έκτακτων απουσιών των εκπαιδευτικών.

ΟΙ εκπαιδευτικοί ζητούν για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών χωρίς να προκύπτει συγχρωτισμός είτε εκπαιδευτικών είτε μαθητών στα τμήματα χρειάζεται να τοποθετηθεί στο σχολείο μας ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία και αντικατάσταση συναδέλφων που απουσιάζουν έκτακτα.

Η Ανακοίνωση του Α Συλλόγου Αθηνών ΠΕ

Στην πρόσφατη εγκύκλιο με θέμα «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-2021» επαναλαμβάνεται η πάγια διατύπωση χωρίς να αποκλείεται κανένας τρόπος κάλυψης:

«Ο τρόπος κάλυψης έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων στην πρώτη συνεδρίαση του σχολικού έτους».

Επαναλαμβάνουμε ότι η κάλυψη των απουσιών με αξιοποίηση των κενών των εκπαιδευτικών αποτελεί σαφή παραβίαση του διδακτικού ωραρίου και δεν πρέπει να την αποδεχτούμε. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν αποφεύγεται με αυτόν τον τρόπο ο συγχρωτισμός εκπαιδευτικών-μαθητών. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Εάν, υποθετικά, αξιοποιηθούν τα κενά των εκπαιδευτικών, θα μπουν σε ένα τμήμα 6 εκπαιδευτικοί σε μία ημέρα. Σε περίπτωση κρούσματος εκπαιδευτικού ή μαθητή του τμήματος ή μαθητή των 6 τμημάτων, στο σχολείο θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα τουλάχιστον 7 τμήματα.

Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τις πάγιες αποφάσεις της ΔΟΕ για τα εργασιακά δικαιώματα:

«Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 του Ν. 1566/85 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη.

Οι οποιεσδήποτε αναφορές ή εντολές υπηρεσιακών παραγόντων σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, από τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι».

Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων το παρακάτω:

Σχέδιο πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων

Για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών χωρίς να προκύπτει συγχρωτισμός είτε εκπαιδευτικών είτε μαθητών στα τμήματα χρειάζεται να τοποθετηθεί στο σχολείο μας ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία και αντικατάσταση συναδέλφων που απουσιάζουν έκτακτα.

Σε περίπτωση που αυτό δεν υλοποιηθεί, η κάλυψη έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αντιμετωπίζεται με κατανομή των μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα έως τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο.

Αντίστοιχα, για την περίπτωση των νηπιαγωγείων τα περιθώρια είναι εντελώς ασφυκτικά. Η μόνη επιλογή που υπάρχει εδώ, είναι να υπάρχουν στη διάθεση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης νηπιαγωγοί ώστε να καλύπτονται τόσο οι τακτικές όσο και οι έκτακτες απουσίες νηπιαγωγών. Επίσης, στη διάθεση της Διεύθυνσης πρέπει να υπάρχουν και εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις όπου υπάρχουν μακρόχρονες ή πολλές έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών ή υπάρχουν πληθωρικά τμήματα σε κάποια σχολεία που προσεγγίζουν τα 25 παιδιά στο τμήμα.

Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!

O πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Νίκος Αθανασόπουλος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideftikos_eidiki_agogi
Ερχεται νέο μεγάλο «ψαλίδι» στην Ειδική Αγωγή; «Κόφτες» εκπαιδευτικών σε Παράλληλη, ΚΕΔΑΣΥ, Τμήματα Ένταξης
Το μαχαίρι στις δαπάνες αφορά κυρίως τους όρους λειτουργίας και τις προσλήψεις σε Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη 
Ερχεται νέο μεγάλο «ψαλίδι» στην Ειδική Αγωγή; «Κόφτες» εκπαιδευτικών σε Παράλληλη, ΚΕΔΑΣΥ, Τμήματα Ένταξης
Πανελλήνιες (2)
Πανελλαδικές 2024: Με μια «Έκθεση Ιδεών» - ακόμα και νέας κοπής – ξεχνιέσαι!
«Αγνοούν» οι θεματοθέτες του υπουργείου ότι πολλοί από τους υποψηφίους θα ταξιδέψουν μετά τις πανελλαδικές. Μόνο που το ταξίδι θα έχει σκοπό  να...
Πανελλαδικές 2024: Με μια «Έκθεση Ιδεών» - ακόμα και νέας κοπής – ξεχνιέσαι!
skilaki
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
Δείτε τους λόγους που πρέπει να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
αγχος εξετάσεων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Σίγουρα τα θέματα των Πανελλαδικών είναι δύσκολα, διότι πρόκειται για διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων και πρέπει να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ...
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις