συνέδριο παμακ
Θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση τόσο για συναφείς εμπειρίες από την ευρύτερη νοτιο-ανατολική Ευρώπη και τη λεκάνη της Μεσογείου όσο και τις σύγχρονες πολιτικές και πρακτικές που εφαρμόζονται ή προτείνονται, και αντιμετωπίζουν τους πρόσφυγες θετικά ως ένα δυναμικό ανάπτυξης για την χώρα που τους υποδέχεται

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με αφορμή τα 100 χρόνια από το 1922, διοργανώνει διήμερο διεθνές συνέδριο με θέμα «Πρόσφυγες ως μοχλός ανάπτυξης – Μαθήματα από το 1922 και προοπτικές», την Παρασκευή 23 και το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022. Η έναρξη θα πραγματοποιηθεί στις 9:15 το πρωί της Παρασκευής, στην Αίθουσα Συνεδρίων του Ιδρύματος.

Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών (ΒΣΑΣ), το Εργαστήριο Πολιτισμού, Συνόρων και Κοινωνικού Φύλου, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (ΟΕ), το Εργαστήριο Οικονομικών και Κοινωνικών Ερευνών, το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΜΕΤ), το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ιστορία, Ανθρωπολογία και Πολιτισμός στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη» και το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Human Rights and Migration Studies”.

Οι εργασίες θα επικεντρωθούν στην εμπειρία του 1922, εστιάζοντας στο γεγονός ότι το έργο της σταδιακής συμπερίληψης των προσφύγων από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο και τις υπόλοιπες περιοχές των πληθυσμιακών ανταλλαγών, αποτέλεσε για την Ελλάδα σημαντικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της κοινωνίας.

Όπως επισημαίνει η επιστημονικά υπεύθυνη του συνεδρίου, καθηγήτρια του Τμήματος ΒΣΑΣ, Ελένη Γ. Γαβρά, «το συνέδριο θα εστιάσει στην εμπειρία του 1922 μέσα ακριβώς από τις δυνατότητες και προοπτικές που άνοιξε στην ελληνική κοινωνία και οικονομία για ένα δυναμικό μετασχηματισμό. Θα εξετάσει ποιες ήταν οι διεθνείς και εθνικές πολιτικές και πρακτικές που υποστήριξαν αυτόν το μετασχηματισμό. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις της κοινωνίας και των ίδιων των προσφύγων; Πότε, από ποιους και για πόσο θεωρούνται “πρόσφυγες”; Ποιες οι βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αποτιμήσεις του “προσφυγικού παράγοντα”;».

Η κ. Γαβρά επισημαίνει ότι η διοργάνωση, η οποία υποστηρίζεται από μια Επιστημονική Επιτροπή με μέλη της εγνωσμένου κύρους επιστήμονες με προεξάρχουσα  την Ομότιμη Καθηγήτρια Ευτυχία Βουτυρά, θα επιδιώξει ώστε η εμπειρία του 1922 να χρησιμοποιηθεί συγκριτικά με το σήμερα.

«Θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση τόσο για συναφείς εμπειρίες από την ευρύτερη νοτιο-ανατολική Ευρώπη και τη λεκάνη της Μεσογείου όσο και τις σύγχρονες πολιτικές και πρακτικές που εφαρμόζονται ή προτείνονται, και αντιμετωπίζουν τους πρόσφυγες θετικά ως ένα δυναμικό ανάπτυξης για την χώρα που τους υποδέχεται».

«Θα μελετήσουμε», λέει η ίδια, «τι σημαίνει η έννοια του “θετικού παραδείγματος” (επιτυχία) στην περίπτωση μιας “προσφυγικής κρίσης” (οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ένταξη); Πώς μας βοηθά να κατανοήσουμε και να συμπεριλάβουμε κοινωνικά νέες κατηγορίες προσφύγων στη σύγχρονη πραγματικότητα;».

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://refugees-growth.gr/ όπου βρίσκεται το αναλυτικό πρόγραμμα: http://refugees-growth.gr/wp-content/uploads/2022/09/Programa-Synedriou.pdf και περιλήψεις των εισηγήσεων: http://refugees-growth.gr/wp-content/uploads/2022/09/Perilipsi-synedriou.pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερ πρωινό
Πιερρακάκης: Η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή είναι πυρήνας της παιδείας - Τι είπε για το Ψηφιακό Σχολείο
Τι ανέφερε ο υπουργός Παιδείας για την εκπαίδευση και το Ψηφιακό Σχολείο
Πιερρακάκης: Η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή είναι πυρήνας της παιδείας - Τι είπε για το Ψηφιακό Σχολείο
δηλητηριαση
Λαμία: Ξεσπούν οι γονείς μαθητών που υπέστησαν τροφική δηλητηρίαση - «Ούτε μία συγγνώμη»
Τι υποστηρίζουν οι γονείς μαθητών που έπαθαν τροφική δηλητηρίαση από σχολικά γεύματα
Λαμία: Ξεσπούν οι γονείς μαθητών που υπέστησαν τροφική δηλητηρίαση - «Ούτε μία συγγνώμη»