Συμμετοχή του Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΑΧΑΪΑΣ στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1
Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας συμμετείχε στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1

Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας συμμετείχε στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1 που διοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το Αρσάκειο Γυμνάσιο Πατρών, με την ευγενική υποστήριξη της Εστίας Επιστημών.  Η Διημερίδα πραγματοποιήθηκε 10-11 Απριλίου 2024 και είχε ως τίτλο «Ανταλλαγής Καλών Πρακτικών Erasmus+ «Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+: Καινοτομία - Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση».

Την εισήγηση πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί κ. Ασημίνα Ρήγα, ΠΕ02, μέλος της  παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+ καθώς και ο κ. Ευάγγελος Χαρίτος, ΠΕ80, υπεύθυνος επικοινωνίας (contact person) του Προγράμματος. Η Εισήγησή τους είχε ως τίτλο: «Παρατήρηση εργασίας (job shadowing) στην Aix en Provence της Γαλλίας» και σκοπός της ήταν η παρουσίαση των καλών πρακτικών που αποκόμισαν: α. από την επιτόπια παρακολούθηση εργασίας σε συναφή οργανισμό που δραστηριοποιείται στον τομέα της ΕΑΕ, β. τη συζήτηση-ανατροφοδότηση-ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους Γάλλους εκπαιδευτικούς και γ. την επέκταση του μοντέλου παρατήρησης αναλαμβάνοντας κάποια διδακτικά καθήκοντα.

Σύμφωνα με την εισήγηση αυτή η συγκεκριμένη κινητικότητα περιλάμβανε προπαρασκευαστική επίσκεψη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας κ. Σπυρίδωνα Ψαρρά και πραγματοποίηση παρατήρησης εργασίας από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+, τον υποδιευθυντή κ. Παναγιώτη Κοτοπούλη, την κ. Γεωργία Τζιανάρα, την κ. Αικατερίνη Σταματελάτου, την κ. Ειρήνη Κατσάβαρου, τον κ. Ευάγγελο Χαρίτο και την κ. Ασημίνα Ρήγα. Η εν λόγω κινητικότητα ενίσχυσε την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους Γάλλους Εταίρους. Πιο συγκεκριμένα:

•Ενίσχυσε την πεποίθηση όλων για τη σημασία τακτικού διεπιστημονικού διαλόγου (σε εβδομαδιαία βάση) και από κοινού προσδιορισμός των στόχων και του προγράμματος παρέμβασης του κάθε μαθητή. 

•Πρόβαλε ως καλή πρακτική την παρατήρηση και συμμετοχή της/του ψυχολόγου σε δραστηριότητες του παιδιού και εκτός σχολικής τάξης (στο οικείο περιβάλλον διαβίωσής του).

•Ανέδειξε τη σημασία διαμόρφωσης του εβδομαδιαίου προγράμματος του κάθε παιδιού από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής (αριθμός διδακτικών ωρών, επιλογή μαθημάτων, ατομική ή μικροομαδική υποστήριξη, κ.α.) ανάλογα με της ανάγκες του και κατόπιν συζήτησης μαζί με τους μαθητές/τριες. Επιπλέον, ως καλές πρακτικές πρακτικές στις δομές Ειδικής Αγωγής της Γαλλίας αναδείχθηκαν οι κάτωθι:

∙Σε κάθε τμήμα φοιτούν μαθητές διαφορετικών τάξεων (πολυταξικό τμήμα) ανάλογα με τις δυνατότητες και τις μαθησιακές ανάγκες τους.  

∙Μέσα στην αίθουσα εκτός της εκπαιδευτικού, υπάρχει διδακτικό βοηθητικό προσωπικό με υποστηρικτικό και διευκολυντικό ρόλο. 

∙Σε όλα τα μαθήματα γίνεται διαφοροποίηση του μαθησιακού αντικειμένου ανάλογα με τις δυνατότητες και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.

∙Γονείς/κηδεμόνες δύνανται συναντούν τη διεπιστημονική ομάδα σε εβδομαδιαία βάση για ενημέρωση σε προκαθορισμένη μέρα και ώρα.

∙Δυνατότητα επαγγελματικής προοπτικής μέσω της πρακτικής εργαστηριακής γνώσης που αποκτούν ήδη από το σχολείο & η σύνδεση με την αγορά εργασίας, όπως το Hotel Restaurant Olympe (ξενοδοχείο-εστιατόριο στο οποίο εργάζονται άτομα με αναπηρία).

∙Οι επαρκείς χώροι και οι υλικοτεχνικές υποδομές ειδικά για ενίσχυση της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία των Εργαστηρίων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsigara-kapnisma.jpg
ΠΟΥ: «Ανησυχητικά» ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων στους εφήβους
Περίπου το 32% των νέων ηλικίας 15 ετών έχει ήδη καπνίσει ηλεκτρονικό τσιγάρο και το 20% στη διάρκεια των προηγούμενων 30 ημερών
ΠΟΥ: «Ανησυχητικά» ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων στους εφήβους
troxaio-motosykleta
Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα
Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί ένα νέο σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στα αυτοκίνητα (V2V) αλλά και στις υποδομές (V2I), μέσω του οποίου θα...
Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα