Aυτό το αξεσουάρ αυτοκινήτου αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου
Ποιο αξεσουάρ αυτοκινήτου αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου

Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC μέτρησε την πρόσθετη κατανάλωση καυσίμου από τη χρήση διαφόρων αξεσουάρ και διαπίστωσε ότι το πιο ενεργοβόρο μεταξύ τους είναι η μπαγκαζιέρα οροφής.

Σύμφωνα με την ADAC, η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου με μπαγκαζιέρα στην οροφή του αυξάνεται έως και κατά 11%, όταν κινείται το όχημα με μια ήπια ταχύτητα της τάξης των 80 χλμ./ώρα. Αν κινείται, μάλιστα, το αυτοκίνητο με 130 χλμ./ώρα, τότε ανεβαίνει ο…λογαριασμός και μπορεί να φτάσει η επιπρόσθετη κατανάλωση έως τα δύο λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα!

Η αυξημένη κατανάλωση οφείλεται στη χειρότερη αεροδυναμική του οχήματος εξαιτίας της μπαγκαζιέρας στη σκεπή του, η οποία απαιτεί επιπρόσθετη ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου, άρα και περισσότερα καύσιμα, γι' αυτό και συστήνουν οι ειδικοί της γερμανικής λέσχης, να τοποθετούμε τέτοιες μπαγκαζιέρες μόνον όταν είναι απολύτως αναγκαίες και να τις αφαιρούμε αμέσως μόλις δεν τις χρειαζόμαστε πλέον (π.χ. όταν έχουμε επιστρέψει από το ταξίδι μας).

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με άλλα πρόσθετα αξεσουάρ, που μοντάρουμε στο αμάξωμα ενός αυτοκινήτου, όπως είναι για παράδειγμα οι βάσεις και οι σχάρες μεταφοράς ποδηλάτων, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τις μπαγκαζιέρες. Γενικότερα, η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνει εκθετικά όσο πιο γρήγορα κινούμαστε, ενώ μεγάλο ρόλο παίζει ο σχεδιασμός κάθε οχήματος, το σχήμα και οι μετωπικές επιφάνειες του αμαξώματος του. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι όλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να σχεδιάσουν αεροδυναμικότερα μοντέλα, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τους θορύβους κίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει να καταφεύγουμε στη μπαγκαζιέρα οροφής ως ύστατη λύση και αφού έχουμε εξαντλήσει κάποιες άλλες εναλλακτικές δυνατότητες για δημιουργία πρόσθετων αποθηκευτικών χώρων, όπως είναι οι εξής: Κάνουμε χρήση των αναδιπλούμενων και διαιρούμενων πίσω καθισμάτων, που υπάρχουν πλέον σχεδόν σε όλα τα σημερινά αυτοκίνητα. Αξιοποιούμε τους χώρους των ποδιών πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, όπου μπορούμε να τοποθετήσουμε μικρά σακ βουαγιάζ, τσάντες, κλπ.

Τοποθετούμε μια θήκη πορτ μπαγκάζ με πρακτικά διαμερίσματα και εξωτερικές τσέπες, για να οργανώσουμε σωστά τον αποθηκευτικό μας χώρο. Χρήσιμες είναι και οι θήκες, που κρεμιούνται στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Ελέγχουμε, αν κάποια από τα αντικείμενα που θέλουμε να πάρουμε μαζί μας, μπορούν να βολευτούν μέσα σε μισοάδεια βαλίτσα, τσάντα, κλπ.

Πηγή: ieidiseis.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΕΡΓΙΑ 1988
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988
Τέτοιες μέρες πριν από 36 χρόνια, στις 7 Μάη 1988, άρχισε η μεγαλειώδης απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις!
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988