Thumbnail
Πανελλαδικές Εξετάσεις

Με τη λήξη των πανελληνίων εξετάσεων αρχίζει η αγωνία, όπως κάθε χρόνο, για τη διαμόρφωση των βάσεων. Η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες:

1. τον αριθμό των εισακτέων και τον αριθμό των υποψηφίων.

2. από τη βαθμολογία των υποψηφίων και

3. από τις προτιμήσεις τους, όπως αυτές εκφράζονται με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

Ο τρίτος παράγων είναι κάθε χρόνο άγνωστος, αφού πάντα εκ των υστέρων βλέπουμε τις αλλαγές στις προτιμήσεις. Η αίσθηση των μεταβολών δυστυχώς δεν μπορεί να εκφραστεί ποσοτικά, συνεπώς δεν μπορεί να μετρηθεί.

Φέτος πέρα από τους προηγούμενους παράγοντες έχουμε και νέο σύστημα που έχει τις εξής διαφορές:

1. Δεν υπολογίζονται οι βαθμοί του σχολείου που αύξαναν στις περισσότερες περιπτώσεις τα μόρια που συγκέντρωνε ο υποψήφιος μέχρι τη μέγιστη τιμή των 600 μορίων στις μεσαίες και χαμηλές βαθμολογίες και πολύ λιγότερο στις υψηλές.

2. Τα μαθήματα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν για τη μεγάλη τους πλειοψηφία μόνο τέσσερα, συνεπώς οι υποψήφιοι είχαν περισσότερο χρόνο να προετοιμαστούν.

3. Τα θέματα φέτος είχαν τις εξής διαφορές με τα προηγούμενα χρόνια:

Ήταν πιο προσανατολισμένα στο σχολικό βιβλίο, ήταν πιο εύκολα για βαθμολογίες μέχρι το 12, ώστε το νέο σύστημα να μην παρουσιάζει την εικόνα να πετυχαίνουν υποψήφιοι σε σχολές γράφοντας πέντε στα μαθηματικά, για παράδειγμα. Αυτό ακριβώς είναι μια καλή απάντηση σε όσους επανέφεραν τη συζήτηση για τη βάση του 10. Εξαρτάται από τα θέματα, συνεπώς δεν είναι αξιόπιστος "κόφτης". Στις υψηλές βαθμολογίες υπήρχε δυσκολία, σε πολλά μαθήματα, που δεν μπορεί να εκτιμηθεί τώρα, αφού δεν έχουμε διαθέσιμα τα στατιστικά των βαθμολογιών. Ας μελετήσουμε τις διαφορές ανά επιστημονικό πεδίο.

1ο πεδίο

Τα δύο μαθήματα που δεν υπάρχουν φέτος είναι η Νεοελληνική Λογοτεχνία και η Βιολογία Γενικής Παιδείας, που επέλεγε η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων. Στο πρώτο είχαμε χαμηλότερες επιδόσεις από το μέσο όρο και στο δεύτερο υψηλότερες. Η αφαίρεσή τους θα δημιουργήσει μικρές διαφορές, άρα εδώ θα μετρήσει περισσότερο η διαφορά της έλλειψης του προφορικού βαθμού, που, όπως είπαμε, μπορεί να έδινε μέγιστο 600 μόρια πέρυσι.

Με την προϋπόθεση ότι τα θέματα φέτος ακούγεται ότι ήταν ευκολότερα από πέρυσι αντί να έχουμε πτώση μέχρι 600 μόρια στις μεσαίες σχολές μπορεί να έχουμε μικρότερη πτώση.

2ο πεδίο

Εδώ έχουμε τις εξής διαφορές. Δεν υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός καλών μαθητών που δεν εξετάστηκαν στα μαθηματικά, διεκδικώντας θέση στο 3ο πεδίο. Αυτό πέρυσι δεν υπήρχε. Η έλλειψη αυτών των μαθητών αποτελεί σημαντική αιτία πτώσης των βάσεων. Από τους μαθητές της περυσινής τεχνολογικής κατεύθυνσης έχουν αφαιρεθεί τρία μαθήματα που τους ανέβαζαν από αρκετά έως πολύ το μέσο όρο. Προσθέστε και τη μείωση μορίων που προκύπτει από την έλλειψη των προφορικών. Από την άλλη προστέθηκε η χημεία στην οποία αναμένονται καλές επιδόσεις. Πολύ καλές επιδόσεις αναμένονται στη Φυσική, επειδή τα θέματα δεν είχαν καμία διαβάθμιση. Η πτώση των βάσεων λόγω αυτών των αλλαγών θα ήταν πολύ μεγάλη. Στις μεσαίες σχολές θα άγγιζε και τα 1.500 μόρια μειούμενη στις υψηλότερες. Η εύκολη φυσική αναμένεται να μετριάσει την έντονα πτωτική τάση.

3ο πεδίο

Εδώ έφυγε ο βραχνάς των μαθηματικών. Βέβαια οι άριστοι μαθητές που διεκδικούσαν θέση στις ιατρικές σχολές έγραφαν καλά και στα μαθηματικά. Με εύκολη φυσική και χημεία, αλλά δυσκολούτσικη βιολογία δεν μπορούμε να περιμένουμε μεγάλη πτώση των βάσεων στις υψηλόβαθμες σχολές, επειδή εδώ η έλλειψη του προφορικού δεν θα επηρεάσει πολύ. Στις μεσαίες βαθμολογίες είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψουμε τι θα γίνει. Εξαρτάται από τον αριθμό των υποψηφίων που έδωσαν μόνο βιολογία και δεν θα πετύχουν στις ιατρικές σχολές. Αυτοί οι υποψήφιοι θα δηλώσουν τα παραϊατρικά ΤΕΙ με αποτέλεσμα να μη μείνουν θέσεις για του υποψηφίους των άλλων ομάδων προσανατολισμού, που έχουν μειονέκτημα μορίων.

4ο πεδίο

Ο απόλυτος άγνωστος. Δεν γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι επέλεξαν να εξεταστούν και να διεκδικήσουν θέση στα παιδαγωγικά και πόσοι δήλωσαν το 5ο μάθημα μόνο και μόνο για να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολές του πεδίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγοι είναι οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις την εισαγωγή τους στα παιδαγωγικά, γι' αυτό και η εκτίμηση ότι θα διαμορφωθούν χαμηλές βάσεις. Τα θέματα των μαθηματικών ήταν για μαθητές ανθρωπιστικών σπουδών αποκλειστικά, συνεπώς ήταν βατά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σημειωθούν υψηλές επιδόσεις.

5ο πεδίο

Οι περισσότεροι υποψήφιοι μέχρι πέρυσι διεκδικούσαν θέση στα οικονομικά από την τεχνολογική κατεύθυνση. Είχαν επιπλέον τη φυσική κατεύθυνσης όπου σημείωναν χαμηλές βαθμολογίες, αλλά είχαν και τέσσερα εύκολα μαθήματα, όπου σημείωναν επιδόσεις που τους αύξαναν πολύ το μέσο όρο. Φέτος δεν υπάρχει η φυσική και τα πιο εύκολα ΑΟΔΕ και μαθηματικά γενικής παιδείας. Δεν υπάρχουν και οι προφορικοί βαθμοί συνεπώς και εδώ αναμένουμε πτώση.

Περισσότερα συμπεράσματα θα μπορέσουμε να βγάλουμε μετά την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων των βαθμολογιών των υποψηφίων, που φέτος θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν.

Πηγή: Στρατής Στρατηγάκης - Ναυτεμπορική

 

Οδηγός Σπουδών και επαγγέλματος 2016, του Χρήστου Κάτσικα

Το alfavita εκδίδει τον ''Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλµατος 2016 - ΑΕΙ, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνοµικές Σχολές"  με την υπογραφή του εκπαιδευτικού αναλυτή Χρήστου Κάτσικα. Ο οδηγός αυτός περιλαµβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος φοιτητής.

Ο µαθητής του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ θα µάθει τα πάντα γύρω από τα πανεπιστηµιακά τµήµατα και τις επαγγελµατικές προοπτικές τους.

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

Είσαι υποψήφιος φοιτητής;

∆ιάβασε τα πάντα για όλα τα τµήµατα που υπάρχουν στο µηχανογραφικό, ενηµερώσου πριν "σταυρώσεις" το τµήµα που θα φοιτήσεις!  Μάθε για το τµήµα που θα εισαχθείς...

 Μάθε για...

 • το "who is who" των επιστηµονικών πεδίων
 • το πανόραµα των τµηµάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
 • το αντικείµενο σπουδών κάθε τµήµατος, τις κατευθύνσεις και τις ειδικεύσεις
 • τα τµήµατα µε τις καλύτερες επαγγελµατικές προοπτικές
 • τα τµήµατα µε ιδιαιτερότητες
 • τα επιστηµονικά πεδία που "µαγνητίζουν" τους περισσότερους υποψηφίους
 • το συνδυασµό επιστηµονικών πεδίων που προσφέρουν περισσότερες θέσεις
 • τον αριθµό των υποψηφίων και τις προσφερόµενες θέσεις
 • τα "κλειδιά" για τη συµπλήρωση του µηχανογραφικού
 • τη σωστή επιλογή των σχολών προτίµησης
 • την επιλογή τµηµάτων χωρίς απώλεια µορίων

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

Κάντε παραγγελία τώρα στο κόστος των 16,99 ευρώ με δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα

Τηλεφωνήστε στο 2109766842 ή στο  2114102049  ή  στο 6947774995 ή στείλτε email στο [email protected]

Τρόποι πληρωμής

Αντικαταβολή (η αντικαταβολή επιβαρύνεται 3 ευρώ)
οδηγός σπουδών και επαγγέλματος 2016, Χρήστος Κάτσικας, alfavita.gr

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γοργοπόταμος
Γέφυρα του Γοργοπόταμου: Μετά το σαμποτάζ όλοι γύρισαν ζωντανοί, στην επέτειο, 22 χρόνια μετά, σκοτώθηκαν 13!
Τον Νοέμβριο του 1942, μετά το σαμποτάζ στη γέφυρα του Γοργοπόταμου όλοι γύρισαν ζωντανοί· κατά τον εορτασμό της επετείου, 22 χρόνια μετά, σκοτώθηκαν...
Γέφυρα του Γοργοπόταμου: Μετά το σαμποτάζ όλοι γύρισαν ζωντανοί, στην επέτειο, 22 χρόνια μετά, σκοτώθηκαν 13!
ρεμπουτσικα
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Σχετικά με την πιστοποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων
Η διευθύνουσα του ΕΟΠΠΕΠ, κα Ρεμπούτσικα δηλώνει στο alfavita.gr ότι ο στόχος είναι να γίνουν οι εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων μετά από...
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Σχετικά με την πιστοποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων
φεκ
Υπουργείο Παιδείας: Ίδρυση Επαγγελματικής Σχολής Κατάρτισης στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Σωφρονιστικών Καταστημάτων
Η ίδρυση της Ε.Σ.Κ. αναμένεται να ενισχύσει την κατάρτιση και την επαγγελματική εκπαίδευση στον τομέα των σωφρονιστικών καταστημάτων, προσφέροντας...
Υπουργείο Παιδείας: Ίδρυση Επαγγελματικής Σχολής Κατάρτισης στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Σωφρονιστικών Καταστημάτων