Με την έκδοση των αποτελεσμάτων στη Νεοελληνική Γλώσσα ξαναέρχεται προς συζήτηση μια σειρά θεμάτων, όπως τι διδάσκουμε, τι ζητάμε, ποιοι ευθύνονται για την αποτυχία κτλ. Μερικές πρώτες σκέψεις μου ακολουθούν.
α) Αν αποστηθίζεις όγκους κειμένων προκειμένου να συνθέσεις έτοιμη τροφή, δεν έχεις καμιά τύχη. Αν ανέχεσαι ένα φιλόλογο που σου επιβάλλει την αποστήθιση, είσαι ή ανόητος ή αδιάφορος. Για εκείνον δε θα πω τίποτε.
β) Αν δεν χρησιμοποιείς το μυαλό σου (κριτική ικανότητα το λένε), με μια μικρή αλλαγή στη διατύπωση του θέματος αποτυγχάνεις παταγωδώς. Αυτή είναι η φετινή περίπτωση.
γ) Αν δεν έχεις αγαπήσει το διάβασμα και δεν το έχεις καθημερινή σου ασχολία, θα κινηθείς -δίκαια- σε μέτριους βαθμούς.
δ) Αν νομίζεις πως χωρίς μεγάλη προσπάθεια και πολύ κόπο θα πετύχεις, μάλλον είσαι αφελής.
Πολλά μπορεί κανείς ακόμη να συμπληρώσει αλλά θα προσθέσω μόνο ένα τελευταίο. Οι διδάσκοντες το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα χρειαστεί να αλλάξουν όλη τη νοοτροπία και την πνευματική ατμόσφαιρα του μαθητή, για να δουν αποτελέσματα. Κι αν δε δουν ικανοποιητικά αποτελέσματα, θα έχουν τουλάχιστον αφυπνίσει ένα αλλοτριωμένο παιδί. Δεν είναι καθόλου λίγο. Ίσως είναι το σημαντικότερο έργο ενός δασκάλου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη