Thumbnail
Προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδο

ΘΕΜΑ:  Το δίλημμα Χημεία ή Πληροφορική οδηγεί σε υποβάθμιση των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

Απευθυνόμαστε σε σας με αφορμή την τροπολογία με  θέμα:

«Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης προγραμμάτων και απολυτηρίων εξετάσεων»,

με την οποία προβαίνετε σε τροποποίηση των μαθημάτων τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή σε Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον κλάδο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, θέτοντας την εξέταση της Χημείας σε αντιπαράθεση με την εξέταση της «Πληροφορικής» ή ακριβέστερα της Επιστήμης των Υπολογιστών.

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η Επιστήμη της Πληροφορικής, ως μία Επιστήμη ταχύτατα εξελισσόμενη  τόσο στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, όσο και ως εργαλείο αξιοποίησης των εφαρμογών των Υπολογιστών, αποτελεί απαραίτητο γνωστικό αντικείμενο για το σύνολο των μαθητών και όχι μόνο για τους υποψήφιους φοιτητές των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Ο ψηφιακός εγγραμματισμός αποτελεί αναγκαία δεξιότητα τόσο για τον Επιστήμονα, όσο και για τον πολίτη του 21ου αιώνα και γι΄ αυτό σύσσωμη η Επιστημονική κοινότητα έχει συμφωνήσει με την οριζόντια διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλη την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως έχει οριστεί από το νόμο 4186/13.

Είναι όμως εξίσου αδιαμφισβήτητο ότι στον 21ο αιώνα στον οποίο οι  μεγάλες προκλήσεις της ανθρωπότητας σχετίζονται με τη διαχείριση των φυσικών  πόρων, με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, με την επάρκεια, την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων, με την ανάπτυξη και την διαχείριση των υλικών, με την ποιότητα και την ασφάλεια των φαρμάκων, με την έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, με τη μελέτη της μοριακής βάσης των ασθενειών, με την ανάπτυξη της νανοτεχνολογίας και των νανοΰλικών  η Επιστήμη της Χημείας είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του ενεργού πολίτη, αλλά είναι απολύτως αναγκαία τόσο ως τρόπος σκέψης, όσο και ως γνωστικό υπόβαθρο για την περαιτέρω μελέτη των Θετικών και των Τεχνολογικών Επιστημών.

Η διάζευξη μεταξύ της εξέτασης της Επιστήμης της Χημείας και της εξέτασης της Επιστήμης των Υπολογιστών, η οποία προωθείται με την αναφερόμενη τροπολογία,  θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην περιθωριοποίηση, έως και την εξαφάνιση του μαθήματος της Χημείας από το Λύκειο, όπως προκύπτει με βάση την υπάρχουσα εμπειρία από τη δυνατότητα εισαγωγής μέσω της  Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Ως αποτέλεσμα, οι φοιτητές στις σχολές των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών θα εισέρχονται χωρίς γνώσεις Χημείας, με δυσμενείς συνέπειες:

1.      Για τους υποψήφιους φοιτητές, το έλλειμμα γνώσεων Χημείας των οποίων θα αποτελέσει σοβαρό εμπόδιο για την παρακολούθηση και ολοκλήρωση των σπουδών τους, όπως έχει καταδείξει και η εμπειρία από τους φοιτητές που έχουν εισέλθει τα τελευταία 15 χρόνια από την Τεχνολογική κατεύθυνση,

2.      Για το επίπεδο των Σπουδών και τη λειτουργία των Τμημάτων και των Σχολών, οι οποίες θα κληθούν να αναπληρώσουν αυτό το έλλειμμα,

3.      Για το επίπεδο και την επάρκεια του μελλοντικού Επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

Είναι προφανές, ότι δεν αποτελεί λύση το να επιλέξουν οι σχολές μεταξύ των δύο μαθημάτων, αλλά ούτε και η επιλογή των μαθημάτων για τα τμήματα και τις σχολές να γίνει με ευθύνη του Υπουργείου για τους ακόλουθους λόγους:

1.      Η επιλογή ενός από τα μαθήματα μέσα στο ίδιο Επιστημονικό πεδίο (ΕΠΕ), οδηγεί σε de facto άτυπο διαχωρισμό του 2ου ΕΠΕ και στη δημιουργία στεγανών,

2.      Στερεί από πολύ υψηλού επιπέδου υποψήφιους τη δυνατότητα να δηλώσουν όλες τις σχολές της επιλογής τους μέσα στο ίδιο πεδίο,

3.      Στερεί από τις σχολές και τα τμήματα πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό, αποκλείοντας τη δυνατότητα σε σχολές με διαφορετικό μάθημα να αποτελούν τη δεύτερη ή τρίτη επιλογή των υποψηφίων, με αποτέλεσμα να συρρικνωθούν.

Κύριε Υπουργέ

Το έλλειμμα των γνώσεων Χημείας για τους υποψήφιους Επιστήμονες των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών  θα θέσει υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα τους να εκπαιδευθούν σωστά και να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να αποτελεί επιλογή.
Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας τις επισημάνσεις μας, οι οποίες ως μοναδικό στόχο έχουν την παροχή ποιοτικής και ουσιαστικής Εκπαίδευσης, η οποία θα εφοδιάσει τη χώρα με Επιστημονικό δυναμικό υψηλών προδιαγραφών, τόσο σε γνωστικό υπόβαθρο, όσο και σε τρόπο σκέψης.

Με τιμή

Γ. Κόκοτος, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, ΕΚΠΑ

Μαρία-Ελένη Λέκκα, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σταμάτης Αγγελόπουλος, Πρόεδρος, Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Ανδρέας Γιαννακουδάκης, Μέλος του Συμβουλίου Ιδρύματος, ΑΠΘ

Α. Καλοκαιρινός, Αναπληρωτής Πρύτανης, ΕΚΠΑ

Ευστράτιος Καμίτσος, Διευθυντής Ινστιτούτου Θεωρητικής και Φυσικής Χημείας, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Μαρία Κανακίδου, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μαρία Κανελλάκη, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Πατρών

Μιχαήλ Καρακασίδης, Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών,  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Χαράλαμπος Κασίμης, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μ. Καψοκεφάλου, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Σ. Κίντζιος, Κοσμήτορας, Σχολή Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αλέξανδρος Κουλούρης, Πρόεδρος, Τμήμα Τεχνολόγων Τροφίμων, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Κωνσταντίνος Κώτσης, Πρόεδρος του Τμήματος Παιδαγωγικής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σταύρος Λαλάς, Πρόεδρος του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων (Καρδίτσα) της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, ΑΤΕΙ Θεσσαλίας

Αθανάσιος Μητρόπουλος, Πρόεδρος ΑΤΕΙ Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Μιχάλης Μπρατάκος, Πρόεδρος ΑΤΕΙ Αθήνας

Δημήτριος Νούτσος, Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Χρήστος Παναγιωτίδης, Πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακευτικής, ΑΠΘ

Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος, Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Γεώργιος Παπαδούλης, Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επαμεινώνδας Παπλωματάς, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αχιλλέας Παπουτσής, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, ΑΠΘ

Μηνάς Πασχόπουλος, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αλέξανδρος Πίντζας, Διευθυντής Ινστιτούτου Βιολογίας, Φαρμακευτικής Χημείας και Βιοτεχνολογίας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών

Ιωάννης Ρίζος, Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Διαμάντης Σίδερης, Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογίας, ΕΚΠΑ.

Λ. Σκαλτσούνης, Πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ

Ευριπίδης Στεφάνου, Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης

Π. Ταραντίλης, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής Ανθρώπου, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θεώνη Τράγκα, Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ε. Τσακαλίδου, Αναπληρώτρια Πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος,  Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γιάννης Τσάκνης,  Διευθυντής του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, ΤΕΙ Αθήνας

Γρηγόριος Τσόκας, Πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας, ΑΠΘ

Δήμητρα Χελά, Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών

Κωνσταντίνος Χρυσάφης, Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής, ΑΠΘ

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

1.      Υφυπουργός Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλος

2.      Πρόεδρος ΑΔΙΠ

3.      Πρόεδρος ΙΕΠ κ. Σ. Γκλαβάς

4.      Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων

5.      Πρύτανης ΕΚΠΑ

6.      Πρύτανης ΕΜΠ

7.      Πρύτανης ΑΠΘ

8.      Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών

9.      Πρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

10.  Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης

11.  Πρύτανης Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης

12.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Αθήνας

13.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

14.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

15.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Ηπείρου

16.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Θεσσαλίας

17.  Πρόεδρος ΑΤΕΙ Κρήτης

18.  Πρόεδρος Ε.Ι.Ε.

19.  Πρόεδρος ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος

20.  Πρόεδρος Ι.Τ.Ε.

21.  Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Χημικών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025