Δελτίο τύπου από την κινητοποίηση στην Α’ Διεύθυνση των συλλόγων εκπ/κων Α’ Αθήνας, Α’ Αθηνών, «ΑΘΗΝΑ», «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ», «ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ»
Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν τα εκπαιδευτικά σωματεία στην Α’ Διεύθυνση Αθήνας ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί κατέκλυσαν τη Δώρου ενώ κάποια από τα σωματεία ανακοίνωσαν ότι θα καταθέσουν πάνω από 100 δηλώσεις προϊσταμένων και 20 διευθυντών που ενυπόγραφα δήλωσαν ότι δε συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και κοινοποίησαν ότι πάνω από 200 σχολικές μονάδες στην Α’ Αθήνας έχουν ήδη αποφασίσει καμία συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση.
Την πανελλαδική δυσκολία του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει το σχέδιό του αποδεικνύουν και οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών υποβολής στις διάφορες φόρμες του Παρατηρητήριου είτε αυτές αφορούν την αξιολόγηση είτε την αυτοαξιολόγηση, με πιο πρόσφατη την παράταση για 15 Δεκεμβρίου της φόρμας για την αυτοαξιολόγηση και για 3 Δεκεμβρίου της κατάθεσης ατομικού φακέλου.
Στη συνάντηση με τη διευθύντρια εκπαίδευσης οι σύλλογοι ΠΕ τοποθετήθηκαν για το ιστορικής σημασίας διακύβευμα της περιόδου. Δήλωσαν ότι η αξιολόγηση αποτελεί βασικό στόχο της κυβέρνησης και της ΕΕ, μέσα από αυτή επιδιώκεται η συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και η προώθηση του σχολείου της αγοράς, ο εγκλωβισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν, η κατάρτιση, μαθητεία, φτηνή εργασία για τους μαθητές μας. Η διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, με στόχο τη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων. Η καταστροφή του κλίματος συναδελφικότητας και αλληλεγγύης, η εξαφάνιση της όποιας παιδαγωγικής ελευθερίας είχε απομείνει, η κυριαρχία του ανταγωνισμού, του κανιβαλισμού, του φόβου και της υποταγής
Κατήγγειλαν το κλίμα εκφοβισμού καθώς και τις πιέσεις που προωθούνται από στελέχη εκπαίδευσης ώστε να προωθηθεί η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση. Δήλωσαν επίσης, κατηγορηματικά ότι θα καταγγείλουν επώνυμα οποιονδήποτε αποπειράται να πιέσει και να εκβιάσει έμμεσα ή άμεσα καθώς και οποιονδήποτε παραβιάζει τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
Στη συνέχεια έθεσαν συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Μπορεί ο/η διευθυντής/ντρια, προϊσταμένη/ος της σχολικής μονάδας να κάνει οποιαδήποτε ανάρτηση στο παρατηρητήριο όταν ο σύλλογος διδασκόντων δηλώνει απεργία-αποχή και λόγω αυτού δεν προχωρούν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης;
2. Ο προγραμματισμός που αποφασίστηκε από τους συλλόγους διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς και που αφορά τον πάγιο ετήσιο σχεδιασμό της σχολικής μονάδας, μπορεί να θεωρηθεί ως απόφαση που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση και να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο;
3. Μπορεί η άρνηση των διευθυντών/ντριών, προϊσταμένων να καταθέσουν φάκελο (portofolio) για την αξιολόγησή τους να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα;
4. Διακινούνται φήμες ότι διευθυντής/ντρια, προϊσταμένη/ος παρ’ όλο που δεν καταθέτει φάκελο (portofolio) συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή υπάρχει περίπτωση να αξιολογηθεί από τα στελέχη εκπαίδευσης χωρίς τη συναίνεσή του;
Οι απαντήσεις της Διευθύντριας Εκπαίδευσης
Με βάση τη σχετική νομοθεσία οι αναρτήσεις στο παρατηρητήριο πρέπει να είναι αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων – δεν αποτελούν ατομικό καθήκον του διευθυντή. Δεν δικαιούται ο διευθυντής/ντρια να παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Όσες συνεδριάσεις για τον ετήσιο προγραμματισμό έγιναν στην αρχή του χρόνου, λόγω του γεγονότος ότι πραγματοποιήθηκαν με βάση άλλη εγκύκλιο, δεν μπορούν να θεωρηθούν συνεδριάσεις που αφορούν την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπ/κου Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015». Ως εκ τούτου οι αποφάσεις εκείνων των συλλόγων διδασκόντων δεν μπορούν να αναρτηθούν στο παρατηρητήριο. Οι σύλλογοι διδασκόντων χρειάζεται να συνεδριάσουν εκ νέου με βάση την εγκύκλιο που αφορά την αυτοαξιολόγηση κι τότε θα αποφασίσουν τι κάνουν με τον ετήσιο προγραμματισμό.
Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/οι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και αρνούνται να συμμετέχουν στην αξιολόγηση δε δύναται να θεωρηθεί επ’ ουδενί, ότι υποπίπτουν σε πειθαρχικό παράπτωμα.
Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/οι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και αρνούνται να συμμετέχουν στην αξιολόγηση δεν πρόκειται να αξιολογηθούν χωρίς τη συναίνεσή τους.
Στη συνέχεια οι σύλλογοι έθεσαν τα ζητήματα που αφορούν τα κενά, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, το κλείσιμο ολοημέρων, τις τραγικές ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη καθώς και το φόρτο εργασίας που μεταφέρεται στις προϊσταμένες και τους διευθυντές δίνοντάς τους τις άδειες των εκπαιδευτικών.
Η διευθύντρια εκπαίδευσης δήλωσε ότι η Α’ Διεύθυνση δηλώνει συνεχώς τα κενά στην περιφέρεια αλλά προσωπικό δε δίνεται. Τα κενά θα καλύπτονται με μετακινήσεις εκπαιδευτικών ενώ περιμένουν και άλλες προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη.
Οι εκπαιδευτικοί δηλώσαμε αποφασισμένοι να μπλοκάρουμε και να ακυρώσουμε κάθε απόπειρα εφαρμογής των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης κι ότι θα δώσουμε το μέγιστο των δυνάμεων μας ώστε να μην προχωρήσει! Τις επόμενες ημέρες οι σύλλογοι θα εντείνουν τις ενημερώσεις ώστε και άλλοι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ότι δεν προχωρά καμία διαδικασία αυτοαξιολόγησης και να πολλαπλασιαστούν οι δηλώσεις άρνησης συμμετοχής στην ατομική αξιολόγηση από προϊσταμένες και διευθυντές.
Κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία στις 27/11 και να διαδηλώσουν ενάντια στη βάρβαρη επίθεση στα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και του λαού
ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 27/11
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη