Η νέα κυβέρνηση δεν έχει συμπληρώσει δύο μήνες παραμονής στην εξουσία και έδειξε τις πραγματικές της προθέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Καταρχήν αθέτησε τις προεκλογικές της δεσμεύσεις σε σειρά ζητημάτων, όπως στο ζήτημα της οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών, τη μείωση του ωραρίου, την κατάργηση του νόμου 4024/10 (σύνδεση μισθού με βαθμό, ποσοστώσεις στις προαγωγές), τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, την καταβολή των δεδουλευμένων κ. α.
Με τις νέες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει, φανερώνει τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί στο επόμενο διάστημα. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, έτσι όπως επιχειρείται να εφαρμοστούν και ο τρόπος επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων είναι δύο διαδικασίες που στόχο έχουν τον έλεγχο του εκπαιδευτικού κόσμου και την καταστολή των εκπαιδευτικών συνδικάτων (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), ώστε να μην υπάρχει καμία αντίδραση στην εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική.
Α. ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η καθιέρωση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ήταν ένα από το βασικά αιτήματα του κλάδου. Στην προ μνημονίου εποχή είχαν θεσμοθετηθεί οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα και ήταν πάγιο αίτημα να εφαρμοστούν και στο Δημόσιο. Με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας η κυβέρνηση υποχρεώνεται να μετάσχει σε έναν εφ όλης της ύλης διάλογο με τους εργαζομένους. Έτσι δημιουργείται η αίσθηση ότι η νομοθετική πρωτοβουλία για καθιέρωση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας είναι μια θετική εξέλιξη. Δεν είναι αλήθεια. Στην πραγματικότητα είναι μια θανάσιμη παγίδα, στην οποία θα εγκλωβιστούν τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ). Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο, η κυβέρνηση θα διαπραγματεύεται τα οικονομικά αιτήματα με την ΑΔΕΔΥ. Τα δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ κ.α) χάνουν το δικαίωμα να διαπραγματεύονται τις οικονομικές διεκδικήσεις τους. Η εξέλιξη αυτή είναι αρνητικότατη. Είναι πρόσφατο το ζήτημα του επιδόματος των 176 ευρώ, το οποίο δε χορηγήθηκε στους εκπαιδευτικούς και η ΑΔΕΔΥ ελάχιστα έπραξε για να αποκατασταθεί αυτή η αδικία. Μάλιστα με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται ότι με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από την ΑΔΕΔΥ, χάνει το δικαίωμα η ΟΛΜΕ να προκηρύξει απεργία για οικονομικό αίτημα, ενώ δε μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, γιατί δεν είναι μεταξύ των κοινωνικών εταίρων.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να αφαιρέσει το δικαίωμα της διαπραγμάτευσης των οικονομικών αιτημάτων από Ομοσπονδίες που εκτιμά ότι δε θα ελέγχει και θα της δημιουργήσουν προβλήματα. Πιστεύει ότι οι συσχετισμοί δυνάμεων στην ΑΔΕΔΥ είναι φιλικότεροι προς αυτήν και με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις και οι πολιτικές της επιλογές θα περνούν και δε θα υπάρχουν οι αναμενόμενες αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι θα βλέπουν ότι οι προσδοκίες τους διαψεύδονται. Στην ΟΛΜΕ, με την προτεινόμενη νομοθετική πρωτοβουλία εκχωρείται το δικαίωμα να διαπραγματευτεί μόνο τα θεσμικά αιτήματα.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αυτή την απαράδεκτη νομοθετική πρωτοβουλία. Ο κόσμος της εκπαίδευσης θα προασπίσει όλα τα συνδικαλιστικά του δικαιώματα. Δε συναινούμε στο να διαπραγματεύονται άλλοι τα δικά μας αιτήματα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος θα αντιδράσει δυναμικά και η απαράδεκτη μεθόδευση δε θα περάσει.
Β. ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Η πρόσφατη ανακοίνωση κυβερνητικού στελέχους του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία δημοσιοποιήθηκε η βούληση της πολιτικής ηγεσίας για εκλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων από το Σύλλογο Διδασκόντων, προκάλεσε εύλογες απορίες. Ο προτεινόμενος τρόπος επιλογής Διευθυντών είναι βέβαιο ότι θα διαλύσει τη Δημόσια Εκπαίδευση. Θα δημιουργήσει ένα διχαστικό κλίμα μέσα στο Σύλλογο Διδασκόντων. Πολλοί συνάδελφοι θα βρεθούν σε εξαιρετικά δεινή θέση, γιατί θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο συναδέλφων που εκτιμούν και συναναστρέφονται επί σειρά ετών. Σε άλλες περιπτώσεις, εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα στο Σύλλογο Διδασκόντων, είναι πιθανό η εκλογική διαδικασία να δώσει το δικαίωμα σε κάποιους να λύσουν παλιές διαφορές. Αλήθεια, δεν έχει σκεφτεί η πολιτική ηγεσία το ενδεχόμενο σε αρκετά σχολεία να δημιουργηθούν δύο ομάδες συναδέλφων, αυτοί που ψήφισαν τον Διευθυντή και αυτοί που τον καταψήφισαν; Δε φοβούνται μήπως η εκλογική διαδικασία δημιουργήσει ένα τεταμένο κλίμα, το οποίο θα υπονομεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία; Η εκλογή Διευθυντών είναι η πλέον αξιοκρατική διαδικασία; Αυτά είναι τα πρώτα ερωτήματα που γεννώνται με την αναγγελία του συγκεκριμένου μέτρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ποτέ στο παρελθόν η ΟΛΜΕ δεν έχει προτείνει το συγκεκριμένο τρόπο επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης, από το γραφείο του οποίου ανακοινώθηκε η προτεινόμενη ρύθμιση, επιδιώκει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των κυβερνητικών συνδικαλιστών (ΣΥΝΕΚ). Η κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη, όταν αντελήφθη ότι τα στελέχη της δεν έχουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα για την κατάληψη της θέσης του Διευθυντή, απαίτησαν και φαίνεται να επιβάλλουν την εκλογή από το Σύλλογο Διδασκόντων. Επιδιώκουν να χωρίσουν τους εκπαιδευτικούς σε «δικούς μας» και «στους άλλους» και ευελπιστούν ότι οι συνάδελφοι θα υπερψηφίσουν τους κυβερνητικούς υποψηφίους. Πλανώνται πλάνην οικτράν. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν ανθρώπους αξιόλογους και με δημοκρατικό ήθος, ως Διευθυντές Σχολείων. ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Ελπίζουμε να είναι αληθής η πληροφορία ότι ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς διαφωνεί με αυτό το σύστημα παρωδία και ότι τελικά αυτή η φάρσα δε θα λάβει χώρα στη Δημόσια Εκπαίδευση. Η ΔΑΚΕ Δ.Ε δηλώνει ότι θα αντιδράσει με κάθε τρόπο στην προτεινόμενη ρύθμιση, αν και εφόσον αυτή υλοποιηθεί.
ΔΑΚΕ Δ.Ε
Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη