Thumbnail
του Μ. Πετρόπουλου
Θα  θέλαμε, με την παρούσα επιστολή, να σας ενημερώσουμε για την αδικία  η οποία έχει συντελεστεί στα παιδιά μας τα οποία συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα επιλογής «Ηλεκτρολογία» τεχνολογικής κατεύθυνσης(κύκλου τεχνολογίας και παραγωγής).
Πιο συγκεκριμένα το θέμα Β3, όπως άλλωστε και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας έχει δηλώσει, θεωρείται εκτός ύλης, σύμφωνα με την ύλη που έχει δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας. 
 
Σύμφωνα με την ύλη του σχολικού βιβλίου «Ηλεκτρολογία» διδάσκονται, τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και ασκήσεων, τα κυκλώματα με στοιχεία συνδεδεμένα σε σειρά (σελ 27 και 31) και όχι τα στοιχεία με παράλληλη σύνδεση.
(Για τα τελευταία υπάρχει στο βιβλίο στη σελίδα 31το σχήμα 1.21 με το  σχόλιο «Να μελετηθεί από το μαθητή…….» χωρίς να υπάρχουν σχετικές αναφορές στο αντίστοιχο θεωρητικό πεδίο). Αναλύονται δηλαδή μόνο RLC κυκλώματα σειράς χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αναφορά στα κυκλώματα παράλληλης συνδεσμολογίας, με αποτέλεσμα, το θέμα που τέθηκε, να είναι αδύνατο να αντιμετωπισθεί από τους/τις μαθητές/τριες, αφού, λόγω της ύλης που είχε ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, δεν έχει διδαχθεί σε κανένα σχολείο.
Επιπρόσθετα, το εκτός ύλης θέμα, σταθμίστηκε ως έχον ιδιαίτερη αξιολογική βαρύτητα έτσι ώστε να βαθμολογείται με 25 μονάδες (στις 100 του τελικού βαθμού), με αποτέλεσμα να υστερούν εκ προοιμίου και συνολικά όλα τα παιδιά που ακολούθησαν αυτό το μάθημα  έναντι των διαγωνιζομένων σε αντίστοιχο  μάθημα που εντάσσεται στην ίδια κατεύθυνση.
 
Καταληκτικά:
 
1)Οι διαγωνιζόμενοι/ες κλήθηκαν να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και την, τουλάχιστον, διετή προσπάθειά τους, σε ένα θέμα το οποίο είναι εκτός ύλης.
 
2)Το εκτός ύλης θέμα λαμβάνει το 25% της συνολικής βαθμολογίας, με αποτέλεσμα το άριστα για έναν/μία διαγωνιζόμενο/η να μην είναι το 100 αλλά το 75.
 
3)Καταστρατηγείται κάθε έννοια αντικειμενικότητας, αξιοκρατίας και ισοτιμίας των Πανελλαδικών εξετάσεων για όσους/όσες επέλεξαν το μάθημα της «Ηλεκτρολογίας», έναντι αυτών των μαθητών της ίδιας κατεύθυνσης οι οποίοι/ες επέλεξαν άλλα μαθήματα των ιδίων πεδίων.
 
(Το ΦΕΚ στο οποίο γράφεται η ύλη του μαθήματος Ηλεκτρολογίας Γ΄Λυκείου από το Υπουργείο Παιδείας είναι: ΦΕΚ αρ. φύλλου 1938/17-7-2014  σελ 24331, 24332)
 
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ
 
Από το βιβλίο «Ηλεκτρολογία» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βιδιαδάκη, Χ.Κανελλόπουλου, Α. Μπινιάρη, Γ. Χατζαράκη, έκδοση 2014.
 
1. Ηλεκτρικά κυκλώματα – Μετρήσεις
 
1−1 Νόμος του Ohm.
 
1−2 Νόμοι του Kirchoff.
 
1−3 Βασικές εφαρμογές του νόμου του Ohm και των νόμων του Kirchoff.
 
1−3.1 Συνδεσμολογία αντιστάσεων.
 
1−3.2 Συνδεσμολογία πηγών τάσης.
 
1−3.3 Διαιρέτες τάσης και ρεύματος.
 
1−4 Εναλλασσόμενο ρεύμα.
 
1−5 Παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος – εναλλασσόμενης τάσης.
 
1−6 Ενεργός ένταση και ενεργός τάση.
 
1−7 Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενου ρεύματος.
 
1−8 Βασικά κυκλώματα στο εναλλασσόμενο ρεύμα.
 
1−8.1 Ωμική αντίσταση στο Ε. Ρ.
 
1−8.2 Πηνίο στο Ε. Ρ.
 
1−8.3 Πυκνωτής στο Ε. Ρ.
 
1−9 Σύνθετα κυκλώματα – Σύνθετη αντίσταση.
 
1−9.1 Κύκλωμα RL σε σειρά.
 
1−9.2 Κύκλωμα RLC σε σειρά – Συντονισμός σειράς.
 
1−10 Ισχύς στο εναλλασσόμενο ρεύμα.
 
4. Ηλεκτρονικά
 
Γενικά
 
4−1 Ηλεκτρική Αγωγιμότητα.
 
4−2 Αγωγιμότητα των ημιαγωγών.
 
4−2.1 Ενδογενείς ή αυτοτελείς ημιαγωγοί.
 
4−2.2 Ημιαγωγοί πρόσμιξης.
 
4−3 Επαφή p−n.
 
4−3.1 Πόλωση της επαφής p−n.
 
4−3.2 Χαρακτηριστική καμπύλη της επαφής p−n.
 
4−4 Κρυσταλλοδίοδος επαφής.
 
4−5 Εφαρμογές των διόδων.
 
4−5.1 Μετατροπή της εναλλασσόμενης τάσης (ac) σε  συνεχή τάση (dc).
 
4−5.2 Οπτικοηλεκτρονικές διατάξεις.
 
4−6 Κρυσταλλοτρίοδος (transistor)
 
4−6.1 Λειτουργία του τρανζίστορ
 
4−7 Ενισχυτής
 
4−7.1 Χαρακτηριστικά ενισχυτών
 
4−10 Ολοκληρωμένα κυκλώματα (Integrated Circuits, IC).
 
4−11 Ερωτήσεις – Ασκήσεις (όσες αντιστοιχούν στην  ύλη).
 
4−12 Ψηφιακά Ηλεκτρονικά (Digital Electronics).
 
4−13 Πραγματοποίηση ψηφιακών κυκλωμάτων.
 
4−14 Συστήματα αρίθμησης.
 
4−16 Άλγεβρα Boole.
 
4−17 Λογικές Πύλες (Gates).
 
Σημείωση
 
Στην εξεταστέα−διδακτέα ύλη συμπεριλαμβάνονται οι εφαρμογές, οι ερωτήσεις, οι ασκήσεις και τα προβλήματα, που αντιστοιχούν στην παραπάνω διδακτέα εξεταστέα ύλη και που περιέχονται στο βιβλίο της «Ηλεκτρολογίας».
 
Αθήνα, 7 Ιουλίου 2014
 
του Μ. Πετρόπουλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025
Πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025
ασεπ συνεδριο
Πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθ. Παπαιωάννου: Διασφαλίστηκε το συνταγματικό δικαίωμα των προσλήψεων στην προκήρυξη ΑΣΕΠ 4Κ/2020
«Το ΑΣΕΠ φόρτωσε στην «πλάτη» του περισσότερη δουλεία από όση ήδη έχει, προκειμένου να εκτελέσει το συνταγματικό του καθήκον και να μπορεί να...
Πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθ. Παπαιωάννου: Διασφαλίστηκε το συνταγματικό δικαίωμα των προσλήψεων στην προκήρυξη ΑΣΕΠ 4Κ/2020