Στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΠΕΘ της 18ης Μαρτίου 2016, με το οποίο ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2016, αναφέρεται ότι:
«Τις επόμενες ημέρες θα καθοριστούν θέματα και διαδικασίες των επαναληπτικών εξετάσεων και στη συνέχεια θα ανακοινωθούν τα προγράμματα των επαναληπτικών εξετάσεων, των ειδικών μαθημάτων και της πρακτικής δοκιμασίας (αγωνίσματα) για τα ΤΕΦΑΑ».
Σε περσινό Δελτίο Τύπου της 17-3-2015 του Υπουργείου Παιδείας με θέμα: «Προγράμματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015», αναφερόταν ότι:
«Στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις προσέρχονται μόνο όσοι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις του Μαΐου-Ιουνίου, αφού θα έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν…».
Η μέριμνα της Πολιτείας να διευκολύνει τους μαθητές που λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος δεν κατάφεραν να προσέλθουν στις προγραμματισθείσες Πανελλαδικές εξετάσεις ή αναγκάστηκαν να διακόψουν την εξέτασή τους λόγω ανώτερης βίας είναι απόλυτα σωστή. Στην κατεύθυνση της προσφοράς ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους ανεξαίρετα τους μαθητές είτε του Γενικού είτε του Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και της ισότιμης αντιμετώπισης των δυσχερειών και των προβλημάτων που τους εμποδίζουν να συμμετάσχουν στην τόσο καθοριστική για την συνέχιση των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εξεταστική διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει από το τρέχον έτος να μεριμνήσει για την άρση της πολύχρονης αδικίας που συντελείται σε βάρος των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου και να προσφέρει το δικαίωμα και σε αυτά τα παιδιά να συμμετάσχουν σε επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις, εφόσον αποδεδειγμένα υφίσταται τέτοια αναγκαιότητα.
Για όσους θεωρούν το αίτημα αυτό δευτερευούσης σημασίας, μια λεπτομέρεια ίσως στα τόσα προβλήματα που ταλανίζουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση, θα πρέπει να τονιστεί ότι η σημασία στις λεπτομέρειες είναι αυτή που αναδεικνύει την ειλικρινή πρόθεση και διάθεση για παρεμβάσεις ουσίας. Στην περίπτωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η ορθολογική και δίκαιη διευθέτηση των λεπτομερειών θα αποτελέσει θετικό δείγμα πρόθεσης για αναβάθμιση του θεσμού της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην χώρα μας.
Παντελής Γαλίτης
Εκπαιδευτικός στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη