Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Μετά από πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Νίκου Φίλη πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 24/4, συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για θέματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποι της ΕΜΕ είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν διεξοδικά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τις ανησυχίες της μαθηματικής κοινότητας για την εκπαίδευση γενικά και ιδιαίτερα για τη μαθηματική, στην μνημονιακή περίοδο της κρίσης που βιώνουμε.
Τόνισαν τη σημασία των μαθηματικών ως πυλώνα της εκπαίδευσης και ευρύτερα τη σημασία της μαθηματικής καλλιέργειας στη σύγχρονη κοινωνία, που όχι μόνο δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί ούτε στο ελάχιστο, αλλά αντίθετα να αναβαθμιστεί, προκειμένου να συμβάλλει, και μπορεί μεσο-μακροπρόθεσμα να συμβάλλει αρκεί κατάλληλα να σχεδιαστεί, στην έξοδο της χώρας μας από την κατάσταση που βρίσκεται.
Ιδιαίτερα εκφράστηκαν οι έντονες αντιρρήσεις και ανησυχίες της ΕΜΕ για ενδεχόμενη επιχείρηση κάλυψης διδακτικών κενών στη διδασκαλία των μαθηματικών από μη μαθηματικούς και παρουσιάστηκαν στον Υπουργό με πλήρη και τεκμηριωμένο τρόπο οι ομόφωνες θέσεις της μαθηματικής κοινότητας και οι επιπτώσεις μιας τέτοιας εφαρμογής.
Επίσης εκφράστηκε για άλλη μια φορά η αντίθεση της ΕΜΕ στη διαμόρφωση-περικοπή της διδακτέας-εξεταστέας ύλης στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου σε μια χρονική στιγμή που ήδη οι τελειόφοιτοι-υποψήφιοι είχαν προετοιμαστεί πάνω σε μεγάλο μέρος της αφαιρούμενης ύλης.
Από τη συζήτηση, η οποία ήταν ουσιαστική και διήρκησε πάνω από 2 ώρες συμφωνήθηκε η ανάγκη συμμετοχής της ΕΜΕ στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία και στις επεξεργασίες του ΙΕΠ συνολικά για την μαθηματική εκπαίδευση.
Αναπτύχθηκαν οι προβληματισμοί των μελών του ΔΣ για τα ζητήματα των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Βιβλίων, για τον ρόλο, την ύλη και την μορφή των Εξετάσεων, για την ενίσχυση της Διδακτικής και Παιδαγωγικής κατάρτισης και τη συνεχή επιμόρφωση των μαθηματικών εκπαιδευτικών, καθώς και για την ενίσχυση της Μαθηματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επίσης συζητήθηκε η σημασία ενθάρρυνσης της συνεργατικής πρακτικής στην μαθηματική εκπαίδευση, της ανάπτυξης διεπιστημονικών προγραμμάτων διδασκαλίας στα σχολεία, ώστε να αναιρείται ο φόβος για τα μαθηματικά και να αναδειχθεί η αξία και η χρησιμότητά τους στις άλλες επιστήμες και περιοχές της ανθρώπινης γνώσης, της τεχνολογίας και του πολιτισμού.
Παρουσιάστηκε στον Υπουργό το εκδοτικό, συνεδριακό και επιμορφωτικό έργο της ΕΜΕ και άλλων ενώσεων ή πανεπιστημιακών πρωτοβουλιών, καθώς και το γεγονός ότι έχουν υπάρξει σημαντικές δράσεις και ντοκουμέντα σε επίπεδο προγραμμάτων και διδακτικών προτάσεων που επί χρόνια αγνοούνται από την πολιτεία.
Επισημάνθηκε η υποχρέωση του ΙΕΠ να παρακολουθεί αυτές τις δραστηριότητες και να αξιοποιεί την επιστημονική παραγωγή και εξέλιξη στον τομέα της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Στη συνάντηση μετείχαν επίσης εκπρόσωποι από Την ΕΝΕΔΙΜ και την ΕΠΕΔΙΜ.
Η αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΕΜΕ αποτελείτο από τον Α' Αντιπρόεδρο Ανάργυρο Φελλούρη, τον Γενικό Γραμματέα Ιωάννη Τυρλή, τον Ταμία Αλέξανδρο Παπαϊωάννου τον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα Βασίλειο Βισκαδουράκη, τον Αναπληρωτή Ταμία Ανδρέα Τριανταφύλλου και τα μέλη Φραγκίσκο Καλαβάση, Αναστάσιο Μπακάλη και Γεώργιο Κομπότη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη