Thumbnail
Ωφελούν ή όχι τους μαθητές οι περισσότερες ώρες μαθημάτων;

Ωφελούν ή όχι τους μαθητές οι περισσότερες ώρες μαθημάτων; Ναι, απαντά μια νέα δανική επιστημονική έρευνα την οποία δημοσιεύει η "Ημερησία", σύμφωνα με την οποία η αυξημένη διδασκαλία βελτιώνει τις γνώσεις και τις επιδόσεις των παιδιών στο σχολείο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι, σύμφωνα με την έρευνα, τα μαθήματα που δεν γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά με εναλλακτικές και πιο αυτοσχέδιες μεθόδους (συμμετοχικές, βιωματικές κ.α.) φαίνεται να έχουν εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα, αποτελέσματα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Σιμόν Καλμάρ 'Αντερσεν του Πανεπιστημίου του Ώρχους, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), πραγματοποίησαν μια μεγάλη τυχαιοποιημένη δοκιμή με 1.931 μαθητές δέκα ετών σε 90 δημοτικά σχολεία.

Οι επιστήμονες συνέκριναν τις επιδόσεις των μαθητών στην ανάγνωση, χωρίζοντας τα σχολεία σε δύο ομάδες: η μία διατήρησε το υπάρχον ωράριο διδασκαλίας και η άλλη ομάδα το αύξησε κατά τρεις ώρες την εβδομάδα επί τέσσερις μήνες. Οι πρόσθετες ώρες χρησιμοποιήθηκαν για την εκμάθηση ανάγνωσης, γραφής και λογοτεχνίας.

Στη δεύτερη ομάδα των σχολείων με την αυξημένη διδασκαλία, χωρίσθηκαν δύο ομάδες δασκάλων: η μία έκανε τη συνήθη διδασκαλία με βάση τις επίσημες οδηγίες και η δεύτερη ομάδα εφάρμοσε πιο αντισυμβατικές μεθόδους.

Ακολούθως όλοι οι μαθητές έκαναν το ίδιο τεστ για να αξιολογηθούν οι επιδόσεις τους. Διαπιστώθηκε κατ' αρχήν ότι καλύτερα τα πήγαν όσα παιδιά είχαν κάνει το πρόσθετο τρίωρο μαθημάτων την εβδομάδα. Επίσης, από αυτά τα παιδιά, όσα είχαν κάνει τα αντισυμβατικά έξτρα μαθήματα, εμφάνιζαν ελαφρώς καλύτερη επίδοση σε σχέση με όσα είχαν κάνει τα παραδοσιακά πρόσθετα μαθήματα.

Το θέμα της αυξημένης ή όχι διδασκαλίας αποτελεί επίμαχο ζήτημα, γι' αυτό εμφανίζονται μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε πολλά κράτη διεθνώς (ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ευρώπη) τείνει να αυξήσει τις ώρες των μαθημάτων, αλλά ορισμένες μελέτες αντιτείνουν ότι κάτι τέτοιο έχει αρνητικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά των παιδιών λόγω κόπωσης και βαρεμάρας, κάτι που ισχύει για τα αγόρια περισσότερο από ό,τι για τα κορίτσια.

Πιθανώς η νέα μελέτη χαράζει ένα μέσο δρόμο: αυξημένες ώρες μαθημάτων, αλλά -κατά το δυνατό- με όχι συμβατικό και προκαθορισμένο τρόπο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απθ
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
Για δέκατη συνεχή χρονιά ο Καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Καραγιαννίδης περιλαμβάνεται στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
karotsakia.jpg
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πραγματοποιήθηκε χθες (25/11/2024) σύσκεψη για το φλέγον ζήτημα της σχολικής στέγης ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ, αλλά και γενικότερα της σχολικής στέγης, καθώς...
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
istoria.jpg
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με σκοπό τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας σε Ιστορία, Τέχνη και Λογοτεχνία
Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με Συμβούλους Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα και τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας Smart Attica
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με σκοπό τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας σε Ιστορία, Τέχνη και Λογοτεχνία
paidwn
Αγρίνιο: Αγωνία για 13χρονο μαθητή που διακομίσθηκε στο νοσοκομείο σε ημικωματώδη κατάσταση
Ο 13χεονος ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο παρουσιάζοντας αιμοδυναμική αστάθεια...
Αγρίνιο: Αγωνία για 13χρονο μαθητή που διακομίσθηκε στο νοσοκομείο σε ημικωματώδη κατάσταση