Thumbnail
Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Ημαθίας

Διαμαρτυρία της Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Φιλολόγων Ημαθίας

Για άλλη μια συνεχιζόμενη χρονιά ως εκπαιδευτική κοινότητα βιώνουμε τη μνημονιακή πολιτική και στο χώρο της εκπαίδευσης που εκφράζεται με τη μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης και εξειδικεύεται πρωτίστως στη μείωση του μισθολογικού κόσμους. Μέσα στο πλαίσιο αυτό κινούνται οι πρόσφατες αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων που ήλθαν να προστεθούν σε όσες έγιναν στα Λύκεια και συνοδεύονται μάλιστα από «αγαθές προθέσεις και εξαγγελίες» του Υπουργείου για βαθιές αλλαγές, εξορθολογισμό της ύλης, ελάφρυνση μαθητών, όξυνση της κριτικής σκέψης και εμπέδωση της δημοκρατίας. Ας δανειστούμε αυτές τις γενικές αναφορές για λίγες πιο συγκεκριμένες σκέψεις:

1.Τις βαθιές αλλαγές οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και ένα μεγάλο μέρος του λαού μας τις βιώνουμε καθημερινά σε όλες τις εκφάνσεις του βίου μας.

2.Ο εξορθολογισμός που επικαλούνται αφορά σαφώς και παγίως οικονομικές παραμέτρους, στα υπόλοιπα ενδημεί ο παραλογισμός.

3.Η ελάφρυνση των μαθητών μας δεν επιτυγχάνεται με αφαίρεση ωρών και επιμήκυνση διαλειμμάτων. Οι ανθρώπινες ψυχές βαραίνουν από την άγνοια, ελαφραίνουν και ανυψώνονται με τη γνώση.

4. Η κριτική σκέψη και η δημοκρατία δεν καλλιεργούνται εν κενώ. Ριζώνουν στο έδαφος της γνώσης και αρδεύονται από τη δυνατότητα να αντιλαμβανόμαστε αυτά που διαβάσαμε, να σχηματίζουμε λόγο και αντίλογο. Όλα τα παραπάνω επιδιώκονται με τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και όχι μόνο. Αλλά ο Υπουργός αφαιρεί ώρες γλωσσικής διδασκαλίας. Αν το Υπουργείο θέλει να εμπεδώσει τη δημοκρατία μπορεί να ξαναβάλει στα σχολεία μεταφρασμένα τα αρχαία ελληνικά κείμενα των εμπνευστών και των θεωρητικών της δημοκρατίας. (Επίσης θα μπορούσε να εγκαταλείψει την τακτική «αποφασίζουμε και διατάσσουμε με Προεδρικά Διατάγματα»). Αλλά φαίνεται πως οι κυβερνώντες έχουν εθιστεί στις περικοπές. Οι δάσκαλοι της Ελληνικής Γλώσσας θυμίζουμε στον Υπουργό ότι η δύναμη της γλώσσας φαίνεται και από τη σημασία που της δίνει- ή δεν της δίνει- η εξουσία.

5. Στόχος των αλλαγών αυτών είναι οι περικοπές προσωπικού, λιγότερες έως και μηδενικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αλλά και αναπληρωτών που καλύπτουν πάγιες μόνιμες ανάγκες, αύξηση του εργασιακού φόρτου των υπαρχόντων εκπαιδευτικών , υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφων σε περισσότερα σχολεία . Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι συγχωνεύσεις-ομαδοποιήσεις στις αναθέσεις μαθημάτων με όλες τις στρεβλώσεις που επιφέρουν.

Όλα αυτά:
-Απειλούν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών
-Αντιμετωπίζουν τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών και τα αναλυτικά προγράμματα με λογιστικούς υπολογισμούς.
-Πλήττουν βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των δημόσιων σχολείων.
Δηλώνουμε απερίφραστα  την αντίθεσή μας στα μέτρα αυτά και απαιτούμε:
-Σχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων στα Γυμνάσια-Λύκεια με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια.
-Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων τόσο των φιλολόγων όσο και των υπόλοιπων ειδικοτήτων.
-Ενίσχυση της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας και της Ιστορίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής