Υ1/1109//15-02-2016 Υπ. Παιδείας
Διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών
Σε συνέχεια των υπ` αρ. 205946/Δ1/15-12-2015 και υπ` αρ. 605/Υ1/25-01-2016 εγκυκλίων, σας ενημερώνουμε ότι, από τα στοιχεία που απέστειλαν στις ΠΔΕ οι Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και στη συνέχεια κοινοποίησαν οι ΠΔΕ στο γραφείο Υπουργού, προκύπτει σε σχολικές μονάδες τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μεγάλος αριθμός πλεοναζουσών ωρών οι οποίες δεν διατίθενται σε διδακτικό έργο. Κατά συνέπεια, γίνεται εμφανές ότι στη διαχείριση προσωπικού - και μάλιστα σε μια πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας- σημειώνεται σειρά αστοχιών και στρεβλώσεων με αποτέλεσμα να προκύπτουν χιλιάδες πλεονάσματα διδακτικών ωρών. Ως εκ τούτου, καλούνται οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ & ΔΕ, σε συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ΠΕ & ΔΕ και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, να αναμορφώσουν τα Εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα Διδασκαλίας των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες για την κάλυψη υφιστάμενων κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Καλούνται, οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ & ΔΕ έως 26 Φεβρουαρίου 2016 να ενημερώσουν εγγράφως μέσω των ΠΔΕ το γραφείο Υπουργού για τα αποτελέσματα των ενεργειών τους αναφορικά με την εφαρμογή των παραπάνω.
ΓΔ4/29195/19-02-2016 Απόφαση Υπ. Παιδείας ΦΕΚ 394 τ. Β΄
Τροποποίηση της υπ" αριθμ Φ.353.1/324/105657/Δ1/ 8-10-2002 (ΦΕΚ 1340 Β`) απόφασης «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων».
ΠΕ | 0-6 έτη | 7-12 έτη | 13-20 έτη | πάνω από 20 έτη |
23 | 21 | 20 | 18 | |
ΤΕ01 | 0-7 έτη | 8-13 έτη | 14-20 έτη | πάνω από 20 έτη |
24 | 21 | 20 | 18 | |
ΔΕ01 | 0-20 έτη | πάνω από 20 έτη | ||
28 (Αρχιτεχνίτες) ή 30(Τεχνίτες) | 26 ή 28 |
Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και
γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν. Προϋπόθεση της σχετικής ανάθεσης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου αποτελεί η έγγραφη βεβαίωση από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κοινοποιείται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία βεβαιώνεται ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο, για τις αντίστοιχες ειδικότητες, στα σχολεία που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απασχόληση για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών καθορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπ` όψιν τις κείμενες διατάξεις περί τοποθετήσεων εκπαιδευτικών μετά την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό ωράριο στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περί συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης και έγκρισης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους.
β) Διευθυντές ΣΕΚ ώρες 10.
γ) Υποδιευθυντές γυμνασίων, λυκείων και επαγγελματικών σχολών και υπεύθυνων τομέων ΣΕΚ ώρες 16.
δ) Υπεύθυνοι εργαστηρίων ώρες 20.
ε) Εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων της κατηγορίας ΠΕ ώρες 23 αν έχουν έως έξι έτη υπηρεσίας, ώρες 21 αν έχουν από έξι μέχρι δώδεκα έτη υπηρεσίας και ώρες 20 αν έχουν πάνω από δώδεκα έτη υπηρεσίας.
στ) Εκπαιδευτικοί εργαστηρίων του κλάδου ΤΕ01 ώρες 24 εάν έχουν έως επτά έτη υπηρεσίας, ώρες 21 εάν έχουν επτά μέχρι δεκατρία έτη υπηρεσίας και ώρες 20 εάν έχουν πάνω από δεκατρία έτη υπηρεσίας.
ζ) Αρχιτεχνίτες του κλάδου ΔΕ01 ώρες 28.
η) Τεχνίτες του κλάδου ΔΕ01 ώρες 30.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις σχετικά με τον καθορισμό των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών δεν δημιουργούν επιπλέον δημοσιονομική δαπάνη ή άλλο είδος οικονομικής αξίωσης.
"Αν ο σύλλογος διδασκόντων παραλείπει να αναθέσει την κάλυψη των ωρών αυτών, η ανάθεση γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου."
Το εντός “ “ εδάφιο προστέθηκε με παρ.17 του άρθρου 6 του Ν. 3027/02
Με την παραπάνω διαδικασία μπορεί να ανατίθεται η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών σε αξιόλογο αριθμό αλλόδοξων μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες που έχουν πτυχίο θεολογικής σχολής αντίστοιχου δόγματος Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή εξαταξίου γυμνασίου.
Θέματα προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εν όψει της πρόσληψης εκπαιδευτικών αναπληρωτών και ωρομισθίων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακαλούμε όπως οι Διευθυντές της Εκπαίδευσης προβούν άμεσα στην εφαρμογή των διατάξεων του ως άνω Νόμου.
β) για κάθε μία ώρα από τις ώρες αυτές διδασκαλίας το ένα δεύτερο της προβλεπόμενης στην παρ. 19 του άρθρου 14 του Νόμου 1566/85 ωριαίας αντιμισθίας.
Δε δικαιούνται να παίρνουν τα παραπάνω οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση όσοι συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε σχολεία της πόλης που κατοικούν. Τα σχολεία που λειτουργούν στην τέως διοίκηση Πρωτευούσης και τέως διοίκηση Θεσσαλονίκης θεωρούνται ότι λειτουργούν στην ίδια πόλη.
Τέλος σημειώνουμε ότι κατά τις διατάξεις της αναφερομένης παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν.1566/85, οδοιπορικά έξοδα καταβάλλονται και στους δασκάλους των σχολείων, που η έδρα τους μετακινείται εποχιακά.
β) Αριθ.90029/ΙΒ/9-7-2008 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικών Υποθέσεων του ΥΠΕΠΘ
γ) αριθμ, 1262/19-12-2008 έγγραφο του Γραφείου Δ/θμιας Εκπ/σης Λακωνίας
δ) αριθ.5640/17-9-08 έγγραφο της Υ.Δ.Ε. Ρεθύμνου και
β) αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας εκτός έδρας , οριζόμενη στο ήμισυ της προβλεπόμενης από την παρ. 19 του ίδιου άρθρου και νόμου.
2. σε σχολεία πόλης ή κωμόπολης στην οποίο κατοικούν και
3. σε σχολεία χωριών.
ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Συνεδρίαση της 25.6.1999
Πρόεδρος : Α.Κομισόπουλος.
………………………….
Σύμφωνα με τη γραμματική διατύπωση των διατάξεων αυτών αλλά και το σκοπό που αυτές εξυπηρετούν, για να καταβληθούν οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας έκτος έδρας σε εκπαιδευτικούς που διατίθενται σε άλλα σχολεία προς συμπλήρωση του ωραρίου τους θα πρέπει το σχολείο που καθένας έχει διατεθεί να μη βρίσκεται ούτε στην πόλη ή την κωμόπολη όπου είναι π οργανική του θέση αλλά και ούτε στην πόλη ή την κωμόπολη όπου κατοικεί αυτός.
Σε κάθε επομένως διάθεση εκπαιδευτικού σε σχολείο που δεν βρίσκεται στην πόλη όπου η οργανική του θέση ή η κατοικία αυτού γίνεται καταβολή σ` αυτόν αφ` ενός μεν οδοιπορικών εξόδων, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 του ν. 2346/95, για να καλυφθούν οι πέραν της μετάβασης στην οργανική του θέση ανάγκες μετακίνησης του από αυτή (οργανική θέση) σε σχολείο άλλης πόλης καθώς και επιστροφής του σε αυτή όταν χρειάζεται, καθώς και αποζημίωση, για την διαφορετική, δυσμενή, έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες χους μόνον στην οργανική χους θέση, μεταχείριση αυτού η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στις ανάγκες της υπηρεσίας. Τα αυτά δεν ισχύουν για τους αυτούς λόγους και υπό την ισχύ (από 1-6-99) των διατάξεων της παρ.1 άρθρ.2 ν.2685/99.
Η άποψη ότι η καταβολή ή μη της αποζημίωσης θα αποτελέσει κίνητρο ή αντικίνητρο για την κάλυψη των εκάστοτε εμφανιζόμενων κενών δεν μπορεί να υποστηριχθεί στις περιπτώσεις διάθεσης των εκπαιδευτικών, αφού η διάθεση αυτών γίνεται με μονομερή πράξη της διοικήσεως, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό για κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών νόμιμο ωράριο τους, και δεν απαιτείται προηγούμενη αίτηση τους, γεγονός που σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός δεν δικαιούται να αρνηθεί τη μετάβαση του στο σχολείο όπου διατίθεται, εφ` όσον στην οργανική του θέση δεν συμπληρώνει το νόμιμο ωράριο απασχόλησης του.
Εν όψει των προαναφερθέντων, ομόφωνα η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους επί του τεθέντος ερωτήματος εξέφερε τη γνώμη όχι δεν είναι νόμιμη η μη καταβολή οδοιπορικών εξόδων και αποζημίωσης σε εκπαιδευτικό που διατίθεται προς συμπλήρωση του ωραρίου του σε σχολείο πόλης ή κωμόπολης του οποίου η απόσταση από τον τόπο διαμονής του είναι μικρότερη από την απόσταση μεταξύ σχολείου οργανικής του θέσης και τόπου διαμονής αυτού.
2. Στην Οικιακή Οικονομία
3. Στη Φυσική Αγωγή
4. Στα Καλλιτεχνικά
5. Στη Μουσική
Οι μαθητές συμμετέχουν προαιρετικά και μέχρι δύο (2) ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος στη διοργάνωση μαθητικής χορωδίας.
Στα σχολεία όπου είναι διορισμένοι καθηγητές μουσικής αναλαμβάνουν αυτοί την ευθύνη οργάνωσης της χορωδίας. Η αρμοδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική, αποτελώντας τμήμα των καθηκόντων τους και η σχετική απασχόληση συνυπολογίζεται για τη συμπλήρωση ωραρίου ή την ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας.
Στα Γυμνάσια που θα εφαρμοσθεί το ανωτέρω προαιρετικό πρόγραμμα, οι ώρες αυτές για τους καθηγητές θα υπολογίζονται στο εβδομαδιαίο ωράριο τους
Εξ` άλλου για το ίδιο θέμα σχετικό είναι και το αριθμ. ΙΒ/2635/3.4.91 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικών Υποθέσεων του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς
………………..
β) Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται "Νομάρχης" νοείται στο εξής "ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων".
γ) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μπορεί να μεταβιβάζονται στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις παρεπόμενες σε σχέση με τη λειτουργία της εκπαίδευσης αρμοδιότητες τοπικού ενδιαφέροντος ιδίως σε θέματα σχετικά με τη στέγαση, συστέγαση, συντήρηση, μίσθωση και τις εν γένει λειτουργικές ανάγκες των δημόσιων σχολείων, τη μεταφορά των μαθητών, τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών, την έγκριση των μαθητικών εκδρομών και άλλων τοπικών θεμάτων.
δ) διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης των νομών και νομαρχιών του άρθρου 56 του ν. 1566/1985 και του άρθρου 6 του ν. 2043/1932 (ΦΕΚ 79 Α"), τα γραφεία φυσικής αγωγής του άρθρου 9 του ν. 1304/1992 (ΦΕΚ 144 Α`) και τα γραφεία τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης του άρθρου 6 του ν. 2043/1992 αποτελούν αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. ασκούν τις αρμοδιότητες της περ. α` της παρούσας παραγράφου υπό την ευθύνη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη